Autor Thema: Tams-MC drivers voor Windows 7 64 bit  (Gelesen 7819 mal)

Offline Bram

• Senior-Mitglied
Re: Tams-MC drivers voor Windows 7 64 bit
« Antwort #15 am: 08. August 2010, 19:47:57 »

Dus, die compatibiliteitsinstellingen blijk dus van belang te zijn. Heb je die dan ook uitgeprobeerd?.
Beste Jan,

Met Windows XP 32 bit werkte het perfect. Sinds ik Windows7 Home Premium 64 bit heb geïnstalleerd werkt de Tams niet meer goed.

Zitat
Daarnaast als jij geen grafisch instelling op jouw Win7 hebt. Dan zit er een verschil tussen jouw en mijn Win7 programmatuur.
Ik weet niet welke Windows versie jij hebt, ik heb Windows7 Home Premium 64 bit

Zitat
Maar evengoed, ik zie dus dat het te maken heeft met jouw geinstalleerde communicatie programma en de Win7 compatibiliteitsinstellingen.

Beste Jan, dit had ik dus al eerder gezegd. Ik zoek dus een goede driver voor de Tams Master-Controle die goed werkt onder Windows 7 Home 64 bit

Zitat
Om even mijn situatie te beschrijven.
Ook een communicatie programma geinstalleerd voor mijn RH interface systeem.
Dat gaat super en vlot, op 32 Bit conversie. Stel ik die op 64 Bit, dan wordt de communicatie afgebroken.
Ik zal jouw probleem a.s dinsdag voorleggen, en dan hoor je het van mij.

Ik weet niet wat voor een versie van Windows jij hebt, maar zo'n versie waar je kunt schakelen tussen 32 en 64 bit, en dan ook nog per programma, lijkt mij ook wel wat. Als je mij kunt vertellen waar ik zo'n Window versie kan kopen dan ga ik dat gelijk doen.

Met vriendelijke groeten,
Bram
---------------------------------------------------
Märklin H0, C-rails,Tijdperk III en IV,Tams MC, CS2, 8 x K83, 18 x S88, WDP 2009 Premium Edition, Win 7 Home Edt. 64 bit, Pc Core 2 Quad 2,33Ghz, Thema: Duits

jlt

• Gast
« Antwort #16 am: 08. August 2010, 19:56:58 »
Hallo Bram,

Ik neem jouw vraag mee. En ga naar Win7 spe*censored*t, en je hoort het van me.

met vriendelijke groeten,

Jan Leendert
« Letzte Änderung: 08. August 2010, 20:01:41 von Jan leendert »

jlt

• Gast
« Antwort #17 am: 09. August 2010, 10:47:00 »
Goedemorgen Bram,

Voordat ik met Microsoft Win7 expert in overleg ga, wil ik eerst van je weten of je de juiste download versie hebt geinstalleerd. Ik zie bij Tams Website dat zij drivers hebben die werken tot Win7. (zie bijlage, zwarte kader!.)
(Dit is belangrijk om te weten of Tams dit al heeft geconverteerd, of anders moet Win7 dit gaan terug bewerken. (van 64 Bit naar 32 Bit))

Daarnaast, wat geeft de Schnittsteller-sucher van WDP aan?.
(Deze vraag loopt ook parallel met de Duitse forum, zie bijdrage van Jurgen.)

Ondertussen ga ik verder kijken. ;)

Jan Leendert

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 09. August 2010, 10:48:41 von Jan leendert »

Offline Bram

• Senior-Mitglied
« Antwort #18 am: 09. August 2010, 20:42:16 »
Beste Jan,

Voordat ik met Microsoft Win7 expert in overleg ga, wil ik eerst van je weten of je de juiste download versie hebt geinstalleerd. Ik zie bij Tams Website dat zij drivers hebben die werken tot Win7. (zie bijlage, zwarte kader!.)
Uiteraard heb ik die driver gedownload.

Zitat
(Dit is belangrijk om te weten of Tams dit al heeft geconverteerd, of anders moet Win7 dit gaan terug bewerken. (van 64 Bit naar 32 Bit))

Ik weet niet wat je hier mee bedoeld, maar er hoeft niets geconverteerd te worden, er zitten nl. in de zip file drivers voor een 32 bits en een 64 bits besturingssysteem. Dus wat jij nu met het bovenstaande bedoeld  ??? ??? ???

Zitat
Daarnaast, wat geeft de Schnittsteller-sucher van WDP aan?.

Deze geeft com 3 aan, en uiteraard heb ik in "systeeminstellingen" van WDP dit bij de Tams ook aangegeven.

Bram
Märklin H0, C-rails,Tijdperk III en IV,Tams MC, CS2, 8 x K83, 18 x S88, WDP 2009 Premium Edition, Win 7 Home Edt. 64 bit, Pc Core 2 Quad 2,33Ghz, Thema: Duits

jlt

• Gast
« Antwort #19 am: 09. August 2010, 21:39:47 »
Hallo Bram,

Oke, dan weet ik dus zeker dat je de nieuwe driver hebt geinstalleerd.

Jouw volgende vraag.

Ik weet niet wat je hier mee bedoeld, maar er hoeft niets geconverteerd te worden, er zitten nl. in de zip file drivers voor een 32 bits en een 64 bits besturingssysteem. Dus wat jij nu met het bovenstaande bedoeld.

Nee, Tams heeft in de driver programma al die 64 Bit conversie ingebouwd. Maar in jouw screenshot staat "system32", die staat voor 32 Bit. Dus mijn vraag was dan ook, heb je die nieuwe driver geinstalleerd.
Als dat zo is, dan ga ik op onderzoek uit, hoe dat precies in elkaar zit.

Daarnaast is het dus herkend als COM3.
(Wellicht dat Jurgen ook een suggestie heeft)

Ik ben morgen bij de expert en ga het navragen.

Met vriendelije groeten,

Jan Leendert

Offline Bram

• Senior-Mitglied
« Antwort #20 am: 14. August 2010, 16:23:47 »
Hallo iedereen,

Vanmorgen de stuurprogramma's van de heer Herbert Mak ontvangen en deze geïnstalleerd, en wat denk je ???
Het wonder geschiedde, alles werkt zonder problemen. De Tams MC werkt nu gewoon met de bijgeleverde USB kabel.

Ik wil iedereen bedanken die mij heeft geholpen met dit probleem.

« Letzte Änderung: 16. August 2010, 07:53:31 von Bram »
Bram