Herkent iemand dit probleem? Ik wet dat er mensen op dit forum zijn die de IB eruit gegooid hebben. Ik gebruik dit ding al jaren probleem loos.
Zitat von: willebrand am 12. September 2010, 12:52:26Herkent iemand dit probleem? Ik wet dat er mensen op dit forum zijn die de IB eruit gegooid hebben. Ik gebruik dit ding al jaren probleem loos.Hi Jan Leendert. Hoe is het met je ?ZitatDat IB probleem is bij mij herkenbaar. Hierin speelt de stroomgroep een rol in (vaak de massa aansluiting). Ook hebben diverse IB gebruikers een loconet module gebruikt, waardoor dat probleem schijnt op te lossen (Ik heb dat niet gebruikt, en ik neem dan ook aan dat via Loconet het probleem worden opgevangen). En een ander fenomeen, er schijnt een nieuwe Update van Uhlebrock voor de IB systeem. Kijk even of dat werkt. (Ik weet niet zo gauw of deze Update gratis is. ik denk van niet.)Loconet geeft minder storingen dan de S-88 module. De update is niet gratis maar ik heb onlangs nog een updat gemaakt en nu kan ik zonder herstart gewoon verder. Bij de melding IB antwort nicht mehr even wachten en initialiserenZitatDat andere fenomeen met WDP heeft niets met IB storing van doen. IB is een Digitale stroomleverancier aan WDP. Wat wel kan, wanneer er een IB reset plaats vindt (dus zonder tussenkomst van WDP), dan rijden de locs gewoon door, zonder te stoppen, of andersom alle locs stoppen en dan gebeurt er niets. Dat is bij mij herhaaldelijk voorgekomen, en zelfs, is er een locomotief gesneuveld, met hoge snelheid, door de bocht gegaan en dwars door het raam van de eerste verdieping naar buiten gelanceerd. Het is de onbetrouwbaarheid van het systeem op dit moment. Het komt zelden voor dat een zugfart uit de automatiek probleemloos afloopt. En die van mij zijn niet langer dan een uur met ongeveer 20 treinen die uit uiteindelijk door het station heen komenVerder omschrijft je, omtrent Zugfahrten en Zugfahrt Automatiek. Daar lijkt mij de richting van "Hoe heb je dat gestructueerd en opgebouwd". Om daar meer inzicht te krijgen, is het verstandig om daar meer info over te hebben.ZitatEen ander suggestie van mijn kant.Je kan ook met deze vragen in de WDP bijeenkomst voorleggen, zodat ook anderen kunnen inzien, in "live",hoe je jouw Zugfahrten en Zugfahrt Automatiek eruit ziet.Dat is geen slecht idee om zo'n sessie weer eens bij te wonen. Ik moet even uitzoeken wanneer dat dan is.ZitatBetreft Koploper en WDP zijn absoluut twee verschillende programma's, die we niet kunnen vergelijken.Dat begrijp ik hoor. Ik probeerde alleen aan te geven dat de IB ook probleemloos loopt met ander programma's. Ik vind het vreemd dat er zoveel problemen zijn met de combinatie IB, loconet en WDP.Met vriendelijke groeten,Jos Willebrand
Dat IB probleem is bij mij herkenbaar. Hierin speelt de stroomgroep een rol in (vaak de massa aansluiting). Ook hebben diverse IB gebruikers een loconet module gebruikt, waardoor dat probleem schijnt op te lossen (Ik heb dat niet gebruikt, en ik neem dan ook aan dat via Loconet het probleem worden opgevangen). En een ander fenomeen, er schijnt een nieuwe Update van Uhlebrock voor de IB systeem. Kijk even of dat werkt. (Ik weet niet zo gauw of deze Update gratis is. ik denk van niet.)
Dat andere fenomeen met WDP heeft niets met IB storing van doen. IB is een Digitale stroomleverancier aan WDP. Wat wel kan, wanneer er een IB reset plaats vindt (dus zonder tussenkomst van WDP), dan rijden de locs gewoon door, zonder te stoppen, of andersom alle locs stoppen en dan gebeurt er niets. Dat is bij mij herhaaldelijk voorgekomen, en zelfs, is er een locomotief gesneuveld, met hoge snelheid, door de bocht gegaan en dwars door het raam van de eerste verdieping naar buiten gelanceerd.
Een ander suggestie van mijn kant.Je kan ook met deze vragen in de WDP bijeenkomst voorleggen, zodat ook anderen kunnen inzien, in "live",hoe je jouw Zugfahrten en Zugfahrt Automatiek eruit ziet.
Betreft Koploper en WDP zijn absoluut twee verschillende programma's, die we niet kunnen vergelijken.
Een vriend van mij heeft koploper met een IB draaien en dat gaat zeer goed
Hallo Jos,Het zijn wel heel veel problemen Deze problemen komen mij voor als zijnde dat de terugmelding niet jofel werkt. Gebeurd het vaak op deze zelfde stukken van je aan? Je zou een HSI van LDT kunnen inzetten die omzijlt jouw IB en gaat direct naar de PC. Ik heb heel vroeger ook dat gelijke probleem gehad en ben ook diverse keren op het forum geweest met Geesten ritten nadat ik de HSI ben gaan gebruiken heb ik een zeer stabiele terugmelding van mijn baan en waren dat soort problemen ook over.zoals je het omschrijft zijn bijna alle punten terug te voeren naar een RMK gemist of niet gezien. ZitatEen vriend van mij heeft koploper met een IB draaien en dat gaat zeer goed Er zijn ook veel WDP gebruiker die goed draaien met de IB.
Dank zij de goede hulp van jou en andere forum leden ben ik echt een flink stuk opgeschoten en heb ik een interessante automatisering kunnen opzetten.
Ik moet dus iets hebben voor de loconet terug melding.
Lijkt me wel een goed idee om deze bijeenkomsten weer bij te wonen
HalloVanavond heb ik extra gekeken naar de massa aansluitingen. Hier heb ik verbeteringen aangebracht. Ik gebruik veel steker verbindingen maar merk dat hierdor een kleine overgangsweerstand ontstaat. Vandaag ook nog geen reset gekregenHet lijkt toch allemaal met elkaar van doen te hebbenGroetJos
Zojuist he ik een zugfahrt ingegeven en gaat het prgramma niet vanzelf verder. M.a.w. de treinen blijven staan achter de eerste trein die in de Zugfahrten ablauf inpector die een keurig groen vlak heeft en de andere treinen rood. Ik moet dan het ronde groenen vlakje op de Zugfahrten ablauf inpector indrukken. Alles valt dan op geel en bij de tweede activering gaat de eerste trein weer rijden. Ik begrijp niet wat daar de oorzaak van is.
Ik verdenk de IB com zelf of de communicatie met de PC. Massa probleem oid. kan ik me niet zo goed voorstellen, in m'n proefbaantje zit netaan 4 m. rails, alles wat gesoldeerd kan worden is gesoldeerd, alleen de aansluitingen op de IB com en de RMK module zijn met de printklemmen geschroefd, draden zo kort mogelijk, aparte voeding voor de wisseldecoder (ESU)