Autor Thema: Spookmeldingen en oncontroleerbare treinbewegingen  (Gelesen 25083 mal)

Offline prins_rob

  • Mitglied
  • Beiträge: 25
  • Ort: 't Veld Ort bei GoogleMaps suchen
Re: Spookmeldingen en oncontroleerbare treinbewegingen
« Antwort #30 am: 17. September 2010, 16:09:35 »
Wow!!, dat is snel veel werk gedaan, wat een hulp!!   :) :)
Ik had al bedacht om van het weekend een andere PC er aan te hangen, (die draait dan XP ipv. Vista), misschien snappen we er dan weer wat meer van; goed om te horen dat t in iedergeval wel goed kan !!
hieronder heb ik de gegevens van mijn IB-com en USB port instellingen, kloppen die met wat jullie ingesteld hebben?

IB-com:       SN: 11 0000 1620,           software versie 1.000
IB Util versie: 1.5.0.2                   Com port driver: 4.40.1.0

Com poort instellingen:
-          com10
-          baudrate           115.200
-          data bits:          8
-          parity:               geen
-          stop bit:            1
-          flow contrl:        geen

Zodra ik de andere PC er aan heb, meld ik me!! ('t wordt toch rotweer geloof ik, komt goed uit!!)
Nogmaals bedankt!!
IB-Com centrale met WDP2009 small op Vista Home Premium laptop. Uhlenbrock en ESU decoders in vooral ROCO en Fleischmann locs. RMK's van Uhlenbrock (LocoNet), wisseldecoders van ESU

jlt

  • Gast
Re: Spookmeldingen en oncontroleerbare treinbewegingen
« Antwort #31 am: 17. September 2010, 17:15:59 »
Hallo Rob,

De gegevens die je hebt verstrekt is juist.
We hebben ook geprobeerd met Win7 64 Bit laptop en dat gaat dus niet.
Juist bij deze configuratie herken IB-Com en WDP de RMK niet.
De IB software is geconfigureerd voor 32 Bit conversie.

Bij Win XP (=32 Bit) herken deze wel de IB-Com en uiteraard ook WDP.
Beiden, IB-Com en WDP vullen elkaar naadloos de gegevens over heen en weer, zonder problemen bij 115200 Baudrate!!.

De nieuwe Uhlenbrock Bezetmelder 63320 (loconet) dat samenwerkt met een simpel, maar doeltreffend Uhlenbrock software, kun je perfect de RMK testen. Dat rode lampje wat je bedoelde dat elke keer knippert is niet de RMK activiteit. Bij het installeren van de RMK module moet je naast dat rode lampje, een heel klein knopje indrukken zodat het IB programma het ook bevestigd. Dan zie je in het tabblad van de IB software de Ruckmeldung. En daar zie je de werking van de bezetmelders, in 8 rijen of 16 rijen. We hebben een test gedaan van ongeveer 1 a 1.5 uur de trein rondjes laten rijden en gecontroleerd op de RMK activiteit. Alles werkt naar behoren en geen reset problemen waargenomen. Zelfs met WDP 3 a 3.5 uur testen. ;)

Met vriendelijke groeten,

Jan en Jac.

Offline prins_rob

  • Mitglied
  • Beiträge: 25
  • Ort: 't Veld Ort bei GoogleMaps suchen
Re: Spookmeldingen en oncontroleerbare treinbewegingen
« Antwort #32 am: 17. September 2010, 19:15:39 »
bedankt alweer voor de snelle terugkoppeling, ga morgen m'n andere PC er aan hangen, kijken of dat verschil maakt.
Je opmerking over 't Led-je snap ik niet. Het is inderdaad 't zelfde led-je dat knippert tijdens programmeren, maar tijdens normaal bedrijf is dat ledje uit, maar als er een loc rijdt zie ik dat toch echt ook steeds heel kort flisen, telkens als een RMK bezet wordt en opnieuw als de RMK weer vrij is. Ik snap je antwoord verkeerd, of.....?

mvrgr
Rob
IB-Com centrale met WDP2009 small op Vista Home Premium laptop. Uhlenbrock en ESU decoders in vooral ROCO en Fleischmann locs. RMK's van Uhlenbrock (LocoNet), wisseldecoders van ESU

jlt

  • Gast
Re: Spookmeldingen en oncontroleerbare treinbewegingen
« Antwort #33 am: 17. September 2010, 20:54:38 »

Het is inderdaad 't zelfde led-je dat knippert tijdens programmeren, maar tijdens normaal bedrijf is dat ledje uit, maar als er een loc rijdt zie ik dat toch echt ook steeds heel kort flisen, telkens als een RMK bezet wordt en opnieuw als de RMK weer vrij is. Ik snap je antwoord verkeerd, of.....?


Hallo Rob,

Wat je precies omschrijft, is dat het led lampje tijdens het bedrijf heel snel een puls van Data overstuurd (115200 Baudrate!) Dat led lichtje geeft ons de informatie dat er een data overdracht heeft plaats gevonden, tussen de IB-Com en de Bezetmelder. Maar niet alleen de bezetmelder maar bijv. ook de wisseldecoder en andere modules die Uhlenbrock levert. De wisseldecoder wordt dus ook met de bijgeleverde kabel aan de bezetmodule aangesloten, en vervolgens kun je weer verder uitbreiden tot een strang van verschillende aangesloten modules. Dus als je later meerdere modules hebt aangesloten, dan kun je direct zien dat zodra het led lichtje pulseert, een teken is van communicatie tussen IB-Com en de aangesloten modules.

Met de meegeleverde software en in het "Ruckmeld" tabblad is de echte RMK detectie. Die RMK detectie wordt  door die bovengenoemde puls ontvangen. Deze RMK module kan stroom en spanning detecteren. Dus een puls van data die omzet naar een electronische schakelaar en omzet naar stroomdetectie. Die stroomdetectie is belangrijk, want daar moet immers een stroomverbruikende onderdeel zijn die dat detecteert. In dit geval dus de lok. 

Met vriendelijke groeten,

Jan Leendert Stienstra

 

Offline willebrand

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 104
  • Ort: Drenthe Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Spookmeldingen en oncontroleerbare treinbewegingen
« Antwort #34 am: 17. September 2010, 23:08:04 »
Beste Rob,


Belangrijk is die we geconstateerd hebben is, dat de Driver programma tijdens het installeren zich zelf naar de Compoort zoekt. M.a.w. de IB-Com systeem moet dus via USB aansloten zijn in de PC, en vandaar uit zoekt de Driver de IB-Com systeem.

De RMK werken op de testbaan perfect, zonder storingen en reset probleem zijn niet aanwezig.
Vervolgens zijn we overgestapt naar WDP 2009 PE.

We hebben 3 uurtje aan gewerkt, en zowel de IB-Com als de WDP werken zonder problemen.
Met WDP hebben we alles kunnen doen wat we mogen worden verwacht.




Beste Jan Leendert

Een kleine opstelling zal best werken. Ik heb hier inmiddels 10 motorola RMK's modules ingebouwd van uhlenbrock

6 stuks 63250

4 stuks 63330 ( Nw type )

Problemen zijn echt gestart na de inbouw van het type 63330 ( Nw type ). Met de oude 63250 heb ik eigenlijk probleemloos gedraaid.

Jos








  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2015
  • Anlagenkonfiguration:
    Niedertalbahn; Zolderbaan
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows XP

jlt

  • Gast
Re: Spookmeldingen en oncontroleerbare treinbewegingen
« Antwort #35 am: 17. September 2010, 23:42:03 »
Hallo Jos,

Ik heb te vermoeden dat de oude type bezetmelder die je geen problemen mee hebt, op de IB dat maximaal
19200 Baudrate aankan.

De nieuwe bezetmelder type, die we hebben aangesloten op de IB-Com kan 115200 Baudrate aan.
Ik weet dus niet bij welke laagste Baudrate de nieuwe bezetmelder aankan.
Ik sluit het niet uit, dat daar een "communicatie conflict" kunnen ontstaan.

Wat zegt de Importeur daarover, over de oude en de nieuwe?.

Met vriendelijke groeten,

Jan Leendert Stienstra

Offline willebrand

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 104
  • Ort: Drenthe Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Spookmeldingen en oncontroleerbare treinbewegingen
« Antwort #36 am: 19. September 2010, 09:48:26 »

Ik heb te vermoeden dat de oude type bezetmelder die je geen problemen mee hebt, op de IB dat maximaal
19200 Baudrate aankan.

De nieuwe bezetmelder type, die we hebben aangesloten op de IB-Com kan 115200 Baudrate aan.
Ik weet dus niet bij welke laagste Baudrate de nieuwe bezetmelder aankan.


IK ga ervan uit dat Uhelenbrock rekening houdt met de oude IB´s

Er komt binnenkort een update. wellicht zijn de problemen dan opgelost.

Gisteren de instellingen nog eens doorgelopen die te vinden zijn op

http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=61793.0

Ik had enkele virtuele wissels een adres boven de 2000 gegeven. Sinds ik dat veranderd heb heb ik geen rijwegen gehad die niet werden afgemeld.   ;D ;D

Overblijft

Niet juist melden bezet meldingen. Ongeveer 1% Dit is dramatisch op een Rem RMK of stop RMK.

Spooktreinen.

Vanochtend iets vreemds meegemaakt. Ik heb een trein met zugfahrten laten rijden op het zichtbare deel van de baan. Dus daar viel me het volgende op.

De trein miste zijn rem RMK. Vervolgens komt hij met hoge snelheid op de stop RMK en rijdt door Rood. Dit gebeurt dus vaker. Ik zet de trein terug naar waar hij vandaan kwam. Vervolgens bewerk ik de niet gemelde sectie met een schroevendraaier. ( marklin maakt gebruik van raildetectie. Geen verbruiker nodig ).

OP het moment dat ik de rail kortsluit gaat de trein rijden. Nu snap ik plotseling wat hier gebeurt.

De trein krijgt door de bezet melding de opdracht terug te gaan naar snelheid X die uit te voeren is op RMK Y. Dit is natuurlijk nog een snelheidopdracht die nog op een commando wacht.

Dit kan de verschillende spooktreinen dus verklaren. Een trein die allang b.v. 5 blokken verder is en inmiddels keurig in het schaduwstation staat, gaat plotseling rijden doordat een achterop komende trein de RMK bewerkt waar geremd moest worden door de trein die al op de eindbestemming is.

Ik heb theorie getest door een trein te laten vertrekken en meteen de stop RMK te bewerken. De trein stopt. Vervolgens bewerkte ik de rem RMK en de trein vertrok weer.

Je vraagt je af hoe dat dan kan.

Ik stel me voor het volgende. Trein nadert een bezet blok. RMK rem wordt gemist. Trein rijd volle snelheid door. Komt op de stop RMK. Volgend blok is vrij en de het blok komt vrij. Trein rijdt met volle snelheid net door groen en rijdt keurig zijn traject af.

Enige tijd later passeert een volgende trein de rem RMK die nu wel wordt gezien. Gevolg is dat die trein stopt maar de voorgaande trein gaat als spoortrein over de baan ongecontroleerd

Dit zie ik vaak gebeuren hier.

Er is ook nog een ander spooktrein

Die stopt niet in het schaduw station. Ik zie dan wel de afmelding maar even later komt plotseling die trein over de baan. Het kan een gevolg zijn van hetgeen ik hierboven heb beschreven. Het kan natuurlijk ook een stop RMK zijn die wordt gemist

Als deze theorie klopt dan kan ik vaststellen dat de spoortreinen een gevolg zijn van de slecht meldende RMK's.

Ik kan nog niet goed vast stellen of het ook met het aantal trein bewegingen te maken heeft. Ik bedoel hiermee het aantal tegelijk te melden RMK's.

Ook lijkt het zo te zijn dat de bezet melding met een puls plaatst vindt. Een eenmaal op de spoorbaan gemeld voertuig meldt zich hier niet een tweede maal aan.

Ik bedoel dit. Trein mist RMK. Die trein staat er nog steeds. Ik moet de hele trein wegri9jden van de RMK om hem opnieuw aan te melden. Ik kan natuurlijk ook de loconet kabel uit de IB halen. Handiger zou zijn als die melding bijvoorbeeld iedere 100 msec zou worden gecontroleerd.

Zijn er systemen die dat wel doen?


Heeft een van de lezers op dit forum nog een mening hierover?

Groet

Jos


« Letzte Änderung: 19. September 2010, 10:35:35 von willebrand »
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2015
  • Anlagenkonfiguration:
    Niedertalbahn; Zolderbaan
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows XP

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Spookmeldingen en oncontroleerbare treinbewegingen
« Antwort #37 am: 19. September 2010, 15:51:08 »
Hallo Jos,

Ik ben blij   :)dat je steeds verder komt en dat het, zoals ik al eerder heb vermeld, problemen met de RMK's zijn die je verkeer in de war stuurd. Zelf heb ik dat probleem ook gehad en sinds die tijd heb ik dan ook het volste vertrouwen dat dit soort problemen niets met WDP van doen hebben. Een stap die ik echter wel gemaakt heb is dat ik, als ik weer en nieuw stukje rail er bij gebouwd heb, testen, testen, testen, kijken kijken en analyseren als iets niet werkt. Belangrijk is kan ik het probleem na bootsen als je dat kan dan is de oplossing nabij.

Zitat
Zijn er systemen die dat wel doen?
Ja, die zijn er dat zijn systemen met dauerstrom verzorging. 
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline prins_rob

  • Mitglied
  • Beiträge: 25
  • Ort: 't Veld Ort bei GoogleMaps suchen
Re: Spookmeldingen en oncontroleerbare treinbewegingen
« Antwort #38 am: 20. September 2010, 09:50:39 »
Halo allemaal,
zondag andere PC aan m'n testbaantje gehangen (deze draait op XP, niet op Vista), problemen blijven exact dezelfde! binnen een paar minuten alweer gemiste RMK, na ca. 10 min. "laufzeitfehler". Al ik bovenstaande verhalen lees, zit er geen enkele logica in: Jan Leendert en Jac hebben een indentieke testopstelling staan (klein, IB-com, 63320 RMK) en hebben geen probleem, Jos heeft een ander typer IB, ander type RMK (63330, massa-detectie ipv stroomdetectie, wel nieuwe serie...) en heeft precies dezelfde problemen als ik (jos, als ik jouw verhaal lees, ben ik met je eens dat "missen" van de RMK-pulsen de oorzaak is (de communicatie met IB en/of PC, de (stroom)detectie van de loc werkt wel)
Ik ben 't padje kwijt..... (west-fries voor ik weet 't niet meer....)     
Een paar vragen:
Jos: heb jij ook "laufzeitfehler" (als je die hebt stopt WDP er helemaal mee...)
Jos: jij lijkt beter contact te hebben met Hobby time, weten zij een manier om bij Uhlenbrock reactie te krijgen (bij mij worden mails niet beantwoord, hotline wordt niet opgenomen.....)
Jan Leendert: weet Markus iets meer wat laufzeitfehler 8018 precies inhoudt?
Jan Leendert: Arnhem is niet zo ver weg, zou ik mijn spullen een keer aan jouw / jullie testbaan kunnen hangen?
Voordat ik m'n spullen naar Uhlenbrock stuur en maanden kwijt ben, wil ik graag eerst snappen / zeker weten wat er aan de hand is.
IB-Com centrale met WDP2009 small op Vista Home Premium laptop. Uhlenbrock en ESU decoders in vooral ROCO en Fleischmann locs. RMK's van Uhlenbrock (LocoNet), wisseldecoders van ESU

Offline Stefan Lersch

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • *
  • Beiträge: 6433
  • Ort: Brühl (bei Köln) Ort bei GoogleMaps suchen de
    • Infos zum Down-Syndrom alias Trisomie 21
Re: Spookmeldingen en oncontroleerbare treinbewegingen
« Antwort #39 am: 20. September 2010, 10:25:46 »
Hallo Rob,

ich habe gelesen, dass du Deutsch verstehst. Lade dir mal von der Uhlenbrock-Seite das neueste Update für deine IB-Com herunter. Es gibt jetzt die Version 1.5.2 mit folgenden Verbesserungen:
Zitat
IB Com:
' Version 1.5.2 :
'Fehlerbeseitigung: beim Erhöhen der Geschwindigkeit ("Message konnte nicht übertragen werden")
'                 : Fehlerbehandlung DCC Programmierung verbessert!!!
'                 : Fahrstufenbehandlung für ScrollBlaken geändert
'                 : LocoNet Programmierung:  Modul-Adresse = 65535 (Übernahme der richtigen Adresse nach Programm Start)
' Version 1.5.0 :
'                  Mit Menü zur Einstellung des s88-Anschlusses - s88-LocoNet-Adapter 63880


Bottrop, den 13.01.2010
Uhlenbrock Elektronik GmbH

Das Update bekommst du hier: http://www.uhlenbrock.de/germany/service/software/updates/I9F6A623-001.htm!ArcEntryInfo=0007.7.I9F6A623

Edit: Hast du auch das Update WDP 2009.3b installiert?
« Letzte Änderung: 20. September 2010, 10:28:09 von Stefan Lersch »
Viele Grüße,
Stefan
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.x Beta
  • Anlagenkonfiguration:
    N-Anlage im Bau, Minitrix &amp Co., Tams MC 2.2.3, DCC
  • Rechnerkonfiguration:
    Quad Core 8 GB mit Win 10, 32"quot Bildschirm

Offline prins_rob

  • Mitglied
  • Beiträge: 25
  • Ort: 't Veld Ort bei GoogleMaps suchen
Re: Spookmeldingen en oncontroleerbare treinbewegingen
« Antwort #40 am: 20. September 2010, 13:02:13 »
Hallo Stefan,
Lesen und sprechen geht schon, schreiben ist schon ein bischer schwieriger, da sind ohne zweifel fiele fehler drin  :D
Danke fuer dein Tip,  beide updates hatte ich noch nicht gesehen und auch nicht installiert. Haben diesen updates etwas mit dieser fehler zu tun? (aus der beschreibung versteh ich das nicht....?) ich werde die heute oder morgen abend mal installieren, mal schauen was passiert. Vielen dank, mit freundlichem gruss,
Rob
IB-Com centrale met WDP2009 small op Vista Home Premium laptop. Uhlenbrock en ESU decoders in vooral ROCO en Fleischmann locs. RMK's van Uhlenbrock (LocoNet), wisseldecoders van ESU

Offline Stefan Lersch

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • *
  • Beiträge: 6433
  • Ort: Brühl (bei Köln) Ort bei GoogleMaps suchen de
    • Infos zum Down-Syndrom alias Trisomie 21
Re: Spookmeldingen en oncontroleerbare treinbewegingen
« Antwort #41 am: 20. September 2010, 13:30:24 »
Hallo Bob,

dein Deutsch ist jedenfalls besser als mein Niederländisch. Da geht nur lesen und hören. Insofern kannst du auch gerne auf Niederländisch antworten. :)

Ich habe keine IB-Com, aber im Forum gelesen, dass im neuesten Update einige Probleme behoben wurden. Vielleicht ja auch deins. Das WDP-Update gehört dann dazu. Die Beschreibung von Uhlenbrock lässt in den ersten beiden Punkten hoffen. Succes!
Viele Grüße,
Stefan
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.x Beta
  • Anlagenkonfiguration:
    N-Anlage im Bau, Minitrix &amp Co., Tams MC 2.2.3, DCC
  • Rechnerkonfiguration:
    Quad Core 8 GB mit Win 10, 32"quot Bildschirm

jlt

  • Gast
Re: Spookmeldingen en oncontroleerbare treinbewegingen
« Antwort #42 am: 20. September 2010, 19:30:54 »
Hallo Rob,

Ik moet mij even een beschamende excuus aanbieden. :(

Stefan heeft eigenlijk een heel belangrijk informatie gegeven, namelijk de Update versie.
In jouw geval dien je de Update voor de Small version te nemen.
Want daar zitten de verbeteringen in die met betrekking hebbende op de IB en hun serie types.
Hierin wordt o.a de LZF ook aangepast.

Het is eigenlijk zo, zodra men WDP heeft aanschaf, dan is het eigenlijk een vanzelfsprekend handeling dat men ook naar de WDP Website gaat kijken en naar de Update. Die Update, is en wordt, regelmatig bijgehouding van correcties. Die correcties komen van twee kanten, enerzijds van de gebruikers zelf, of, van de fabrikanten die in de loop ter tijd een productie veranderingen ondergaan.

Mocht die Update geen effect hebben in jouw situatie, dan ben je van harte welkom om bij mij thuis te komen, zodat we dergelijke besturing systemen kunnen aanschouwen, testen, zodat we kunnen vaststellen wat er aan de hand is. Of zelfs aan de praat kunnen krijgen.
Even een punt.
Die testbaantje was van Jacques en hij heeft dezelfde configuratie als wat jij hebt.
Als het blijkt dat je daar de behoefte aan hebt, dan kan ik contact opnemen met Jacques, zodat Jacques met zijn spulletjes naar mij toe kan komen. En jij met jouw spulletjes, dan hebben een goede vergelijkings materiaal waar het kunnen onderzoeken.

Ik moet nog even met Jacues daarover contact opnemen.
Geef mij maar even aan wat je wil gaan doen.

Met vriendelijke groeten,

Jan Leendert Stienstra
  

« Letzte Änderung: 20. September 2010, 20:09:31 von Jan leendert »

Offline willebrand

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 104
  • Ort: Drenthe Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Spookmeldingen en oncontroleerbare treinbewegingen
« Antwort #43 am: 20. September 2010, 20:46:01 »

Jos: heb jij ook "laufzeitfehler" (als je die hebt stopt WDP er helemaal mee...)


Nee ik krijg geen "laufzeitfehler". Het gebeurt wel eens dat ik die melding krijg. Kan niet goed inschatten wanneer. Als ik dan weer wil starten doe ik eerst een reset op de IB. Dan vraagt WPD op 10 sec te wachten. Dit is om de IB weer te laten opstarten. Dan druk ik op de start knop en dit moet twee maal. Dan wordt er geïnitialiseerd en kan ik weer verder.

Zitat
Jos: jij lijkt beter contact te hebben met Hobby time, weten zij een manier om bij Uhlenbrock reactie te krijgen (bij mij worden mails niet beantwoord, hotline wordt niet opgenomen.....)


Zij hebben contact met Uhelenbrock. Ik zou deze week geïnformeerd worden, maar dat is nog niet gebeurd. Ik ga er wel voor zorgen dat ik deze week antwoordt heb. Ik laat het je weten.


Zitat
Jan Leendert: Arnhem is niet zo ver weg, zou ik mijn spullen een keer aan jouw / jullie testbaan kunnen hangen?


Wat mij opgevallen is toen ik dit weekend weer een door het Duitse forum struinde is dat er verschillende artikelen of referenties zijn aan de "Stopstellen - uberwachung". Dat vind ik vreemd. Als er leden zijn op dit forum die deze ontwikkeling gebruiken ( een truck om met een virtuele RMK en combinatie met de stelwerkswarter ) om te voorkomen dat er spoortreinen op de baan gaan rondrijden die door rood rijden of lijden aan de door mij beschreven resultanten van gemiste RMK's dan kan ik alleen maar vaststellen dat dit een vaker voorkomend probleem is.

In mijn ogen is er geen verschil of je nu pakjes boter bij de unilever, flesjes bier bij Heineken of modelspoortreinen over een spoorbaan verplaatst. de computer ontvangt een melding en hierop volgt een reactie.

Van essentieel belang is dus de betrouwbaarheid van de keten. De hardware enerzijds, maar ook de software.Waarom worden bijvoorbeeld niet alle oude opdrachten gewist ( uitgevoerd of niet uitgevoerd als als de opvolgende RMK wordt bewerkt, Die oude opdrachten heb je toch niet meer nodig? ) als de eindbestemming is bereikt. Dit heb ik bewezen. Dat wordt niet gedaan.

Van belang is denk ik dat er andere gebruikers zijn die de zelfde problemen hebben. Ik denk dat dat een belangrijk aandachtspunt is. Wat belangrijks is is wellicht dat ik hier alle hardware van uhlenbrock heb uitgezonderd de decoders in de treinen en de besturing van WDP.

Voor de zekerheid heb ik de update voor de IB 1.550 ook nog maar een keer geladen op de IB zoals Stefan Rob adviseerde. Je weet maar nooit en is 10 minuten werk.

Gisteren heb ik wel de einlese intervall gewijzigd naar 750. Ik merket een verbetering in de vermindering van gemiste RMK's. Vanavond heb ik hem verhoogd naar 850. Moet er wel mee oppassen want de treinen stoppen nu iets later lijkt het.

Groet

Jos


« Letzte Änderung: 20. September 2010, 21:43:47 von willebrand »
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2015
  • Anlagenkonfiguration:
    Niedertalbahn; Zolderbaan
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows XP

jlt

  • Gast
Re: Spookmeldingen en oncontroleerbare treinbewegingen
« Antwort #44 am: 20. September 2010, 22:04:55 »
Hallo Jos,

Die artikelen die je van de Duitse forum aanhaalde hebben met betrekking op de eerdere oude WDP versies.
Die ervaringen zijn opgevangen en in de huidige nieuwe generatie WDP verwerkt. Als je goed hebt gekeken, dan heeft WDP een RMK vertrager. Die vertrager is bedoeld om bijv. vervuilde wielen van een wagon e.d te ondervangen. Hetgeen ook het knipperen van de RMK tegen te gaan.  

Niettemin blijft het onverlet, dat men altijd vanuit gaat naar een goede werking van een bezetmelder of c.q detectie. Bob heeft heel duidelijk weergegeven dat bij het aanleggen van een RMK, ook heel goed moet worden gelet op de diverse criteria. Daarover wordt hier op het Duitse WDP Forum zeer uitvoerig ter sprake gekomen.
 
De verschillende ervaringen omtrent RMK is het volgende waargenomen:

- RMK is aangesloten, maar de rijweg blijft op rood, zonder lok. Hierin wordt de meeste oorzaak gezocht    
  naar lekstroom.
- De RMK knippert terwijl een lok staat. De wielen zijn vuil, of slecht contact in de aansluitingen van de rails.
- De RMK is aangesloten maar wordt niet geactiveert. Draden zijn verwisseld (in de meeste gevallen).
- De inleestijd voor IB is standaard bij WDP op 200 msec.


Met vriendelijke groeten,

Jan Leendert Stienstra
 
« Letzte Änderung: 20. September 2010, 22:26:07 von Jan leendert »