Autor Thema: Win-Digipet 2009.3 NL für deutsche Original CD 2009 Premium Edition  (Gelesen 5835 mal)

Offline Peterlin

• Administrator
  • Senior-Mitglied
    • www.windigipet.de
Hallo Zusammen,

diese einzelne Datei ist notwendig , um auch das Update 2009.3 NL mit der deutschen Original CD 2009 zu benutzen

Vorgehensweise:

a: Installieren Sie die Komplettinstallation NL für die englische Original CD 2009.1 Premium Edition (57 MB)

b:Entpacken Sie in diesen Ordner diese Zip Datei (7 MB) mit der gezippten WDIGIPET.EXE für NL. Diese gilt für die original deutsche CD 2009 Premium Edition

Win-Digipet 2009.3 NL für deutsche Original CD 2009 Preium Edition

Hallo allemaal,

Deze enkele data is nodig om ook de update 2009.3 NL met de originele Duitse CD 2009 te gebruiken.

Handelswijze:

a:Installeer de complete installatie NL voor de Engelse originele CD 2009.1 Premium Edition (57MB)

b:  Pak de gezipte data folder uit (7MB) met de gezipte WDIGIPET.EXE voor NL. Dit geld voor de orginele Duitse CD 2009 Premium Edition
« Letzte Änderung: 12. Oktober 2010, 22:46:45 von Bob Vermeulen »
Schöne Grüße aus Hürth
Peter Peterlin

Offline Peter R.

• Senior-Mitglied
Heren

ik heb de Duitse CD 2009 premium
heb de nederlandse versie gedownload
Waar kan ik de omzet zip   WDIGIPET.EXE für NL       Duits -nederlands vinden

MVG
Peter
« Letzte Änderung: 10. Juni 2011, 19:57:53 von Peter R. »
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: Premium Edition Windigipet 2021
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin CS3 ,LDT-HSI-88-USB / μCon-Railspeed Baan thema kolen en staal tijdperk III DB Verzamelt Marklin 1950 - 1960
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Omen 25"  |  i7-8700 | 16 GB | 256Gb SSD | 1TB HDD | Win10

Offline peter wijenberg

• Mitglied
  • Ort: Provinz Limburg (Niederlande) Ort bei GoogleMaps suchen nl
Hallo peter,

je moet gewoon op de link  " Win-Digipet 2009.3 NL für deutsche Original CD 2009 Premium Edition
  "  klikken van de bijdrag van Dhr Peterlin , dan kun je de file " wdp_2009_3_nl_cd_d " downloaden, want die heb je dus nodig..

succes!
Viele Grüsse aus der Niederlanden
Peter
  • Win-Digipet-Version:
    2021 Premium incl. letzter update
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin-K-Gleis  -Intellibox 1 -- HSI Serial  -- Viessman, LDT. Märklin Schaltdekoder --
  • Rechnerkonfiguration:
    AMD Ryzen 5 5500U  16,0 GB   Windows 11 Home

Offline Bremer

• Senior-Mitglied
  • Groetjes, Roel.
@Peter R,

Op zich was het plan goed om een NL-versie te gaan maken van het programma maar de uiteindelijke versie is wat dat betreft een "gedeeltelijke" misser geworden (ik druk mij even voorzichtig uit) en dus vraag ik mij af waarom je over zou stappen op deze zogenaamde NL-versie van dit programma.

Afgezien van de vele fouten in de vertaling van het programma (ik heb het ook een tijdje geprobeerd) ben je ook verstoken van alle updates vanaf versie 2009.3. In de Duitse versie zijn we al ongeveer 3 updates verder dan de NL-versie (huidige versie is 2009.5). Nu zou je kunnen denken, die laatste updates heb ik niet nodig maar zeker als je het CS2 gebruikt of gaat gebruiken, zijn de laatste updates belangrijk (lees er de update info maar eens op na).

Daarbij komt ook nog dat in de updates ook foutjes in het programma zijn verholpen die niet eens in de update info vermeldt staat. Ik weet natuurlijk niet hoeveel updates er nog gaan komen met deze versie, maar ook hier zul je het een en ander gaan missen want het is maar de vraag of de schrijver van deze versie deze updates nog gaat verwerken in het programma.

Als laatste punt is de overweging dat bij eventuele problemen die je tegenkomt bij het werken met het programma, de forumleden vaak als eerste zullen aangeven, dat je de laatst geldende update moet installeren en juist daar gaat de NL-versie van het programma mank, want daar loop je nu al zo'n 3 updates achter en de vraag is of die ooit in die versie geïmplementeerd zullen worden.

Hoe dan ook, je loopt altijd behoorlijk achter op het originele programma en dat is de belangrijkste overweging volgens mij om het niet te doen!

Het is maar een gedachte.

Groetjes Roel.
« Letzte Änderung: 12. Juni 2011, 14:19:15 von Bremer »
Intellibox IR, H0-Fleischmann rails, Loc's van Fleischmann. PC: Dell, Windows XP, Win-Digipet 2009.5 PE

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
Hallo Peter R,

Er is wel een hele goede vertaling van het Duitse handboek, door Rob Bogers,
als je dat bij de Duitse versie gebruik kom je heel ver, en is naar mijn mening
de Nederlandse versie van WDP niet nodig. Deze vertaling is tot update 4
gemaakt, en kan je downloaden van het Nederlandse forum onder tips en
handigheidjes.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Bremer

• Senior-Mitglied
  • Groetjes, Roel.
Dat is ook zo Henk, dat maakt de keuze nog eenvoudiger om NIET over te stappen op de NL-versie van het programma, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ik gebruik de Duitse handleiding nog steeds maar die NL-versie van het handboek is heel goed bruikbaar.

Roel
Intellibox IR, H0-Fleischmann rails, Loc's van Fleischmann. PC: Dell, Windows XP, Win-Digipet 2009.5 PE

Offline Peter R.

• Senior-Mitglied
Heren

Mijn hartelijke dank voor de reacties

Ik ga de Duitse versie weer installeren ,vooral omdat ik met de CS 2 wil gaan rijden
Toch goed zon forum ,het behoed je voor foute beslissingen
Ik ga weer verder met mijn testbaan ,voordat ik mijn grote baan ga implementeren en installeren
Ik rij  reeds 12 jaar met Windigital - Marklin 60512 naar tevredenheid,maar als mijn PC ,6021
en andere onderdelen het begeven zit ik vast ,dus wil ik gaan moderniseren.

Groetjes
Peter R. van den Haak
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
  • Win-Digipet-Version:
    Win-Digipet-Version: Premium Edition Windigipet 2021
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin CS3 ,LDT-HSI-88-USB / μCon-Railspeed Baan thema kolen en staal tijdperk III DB Verzamelt Marklin 1950 - 1960
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Omen 25"  |  i7-8700 | 16 GB | 256Gb SSD | 1TB HDD | Win10

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Hallo Peter,

Goed van je te horen.
Ik wilde je ook wijzen op de WDP dagen die we z'n 1x per 2 maanden houden. Ook hier ben je welkom. Als je vragen hebt en of problemen dan proberen we die tijdens die dagen op te lossen.

De eerst volgende is 25 juni zie deze link voor meer informatie:

http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=64326.0

Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

• Gast

Ik ga de Duitse versie weer installeren ,vooral omdat ik met de CS 2 wil gaan rijden

Beste Peter,

Als je toch terug gaat naar de Duitse versie en je werkt met CS2.
Neem dan de Update WDP 2009.5

In die versie zit een automatische IP scanner die stukken eenvoudiger maakt om een verbinding te maken met CS2.
In de Update WDP 2099.4 zat dat er nog niet in!.

Zoals Henk je al adviseerde, leg naast de Duitse versie, de Nederlandse handboek, dan kom je een aardig end verder. En wat Bob aangaf, daar kun je met alle vragen daar terecht.

Ik wens je veel succes met je testbaan.

Met vriendelijke groeten,

Jan Leendert Stienstra
« Letzte Änderung: 18. Juni 2011, 10:32:57 von Jan leendert »

Offline gjalt14

• Junior-Mitglied
Re: Win-Digipet 2009.3 NL für deutsche Original CD 2009 Premium Edition
« Antwort #9 am: 02. Januar 2012, 00:00:02 »
beste makers

hoe de f*** moet ik inloggen op de mobiele app?

mvg
gjalt

Offline peter wijenberg

• Mitglied
  • Ort: Provinz Limburg (Niederlande) Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Win-Digipet 2009.3 NL für deutsche Original CD 2009 Premium Edition
« Antwort #10 am: 02. Januar 2012, 09:10:29 »
beste makers

hoe de f*** moet ik inloggen op de mobiele app?

mvg
gjalt

Probeer nog eens opnieuw je vraag te stellen, maar dan in "normaal" nederlands................ :( :( :(
Viele Grüsse aus der Niederlanden
Peter
  • Win-Digipet-Version:
    2021 Premium incl. letzter update
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin-K-Gleis  -Intellibox 1 -- HSI Serial  -- Viessman, LDT. Märklin Schaltdekoder --
  • Rechnerkonfiguration:
    AMD Ryzen 5 5500U  16,0 GB   Windows 11 Home