De "bedingung"" binnen WDP is de voorwaarde, conditie waaronder een bepaalde ZFA (of ander onderdeel binnen WDP) wel of niet gaat functioneren of iets gaat doen. Dat kan zijn een teller stand, een RMk positie, etc. tec.
Ik denk ook dat de WDP gemeenschap het zo leest en geinterpeteerd heeft.
Hallo Bob,
Je schrijft dat binnen WDP is de voorwaarde, .....
Wist jij dat het woord Bedingungen een oude Germaanse uitdrukking is.?
In de nieuwe Duitse taal grammatica wordt dat gemoderniseerd met onderscheid tussen naamvallen en technische aanduidingen.
Ik heb al gezegd dat Duits lezen en omzetten naar Nederlands een heel lastige vermoeiende omzetting is, en we willen graag dat het begrepen worden.
Voorwaarden: Is een stelling waar je eraan moet voldoen. Het is een eis dat je aan een bepaalde voorwaarden dienen na te leven. Dat staat als algemeen in de van Dale woordenboek.
Als wij dat in WDP deze Voorwaarden zo ogenschouwelijk Nederlands aannemen, dan is dat geen Voorwaarden en zeker niet een eis, of vereist, Nee.
Je weet dat als we met ZFA en/of STW dat we leuke dingen mee kunnen doen.
Die Bedingungen zijn bedoeld om bepaalde condities doen veranderen, maar condities is beslist geen Voorwaarden.
Condities is een condities.
Zo kan je met bijv. ZFA een regel aanmaken waarbij je bijv. een FS en/of een ZF zonder Bedingungen automatisch de treinen laten rijden, is dat waar of is dat niet waar.??
Dit is een conditie die WDP automatisch uitvoert, is dat juist.??
Nu gaan we die Voorwaarden gebruiken.
M.a.w. er moet een eis ingebouwd worden, anders werkt die regel niet!!.
Zo wordt dat opgevat, wij als Nederlanders.
Als we nu voortstellen dat Bedingungen een Voor instelling is.
Dus, in de regel in ZFA gaan we een FS en/of ZF aanmaken en we gaan de Voor instelling
gebruiken, i.p.v. eisen stellen. Dat gebruiken van Voor instelling is een
conditie die je kunt afwijken. Zo staat dat in het Duitse handboek beschreven. Je kunt in Bedingungen in je spoorplan andere condities geven door andere
Instelling op te geven.
Als je met allerlei moeilijke woorden en omzeiling gaat geven, dan is het mij niet verwondert dat ze het boek ergens in de hoek van de kamer ligt.
Met vriendelijke groeten,
Jan Leendert Stienstra