Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
Profil probleme anzeige secunden/milisecunden.
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten:
1
[
2
]
Autor
Thema: Profil probleme anzeige secunden/milisecunden. (Gelesen 7384 mal)
Stefan Lersch
Moderator
Senior-Mitglied
Re: Profil probleme anzeige secunden/milisecunden.
«
Antwort #15 am:
29. Juni 2011, 11:06:16 »
Hallo,
wie hast du dann die Monitore angeschlossen? Einer über einen VGA-DVI-Adapter? Ist das dann der Monitor, der Probleme bereitet?
Viele Grüße,
Stefan
Win-Digipet-Version:
WDP 2021.x Beta
Anlagenkonfiguration:
N-Anlage im Bau, Minitrix & Co., Tams MC 2.2.3, DCC
Rechnerkonfiguration:
Quad Core 8 GB mit Win 10, 32"quot Bildschirm
Bremer
Senior-Mitglied
Groetjes, Roel.
«
Antwort #16 am:
29. Juni 2011, 12:02:42 »
Nein Stefan, die grafikkarte hat zwei anschlusse, en DVI und ein VGA. Der monitor ist angeschlossen an der DVI anschluss. Leider hatt der Monitor kein VGA anscluss so anschliesen auf der VGA anschluss geht nicht. Ich habe keine adapter von DVI>VGA und auch kein adapter VGA>DVI.
Grusse Roel
Intellibox IR, H0-Fleischmann rails, Loc's van Fleischmann. PC: Dell, Windows XP, Win-Digipet 2009.5 PE
jlt
Gast
«
Antwort #17 am:
29. Juni 2011, 12:06:48 »
Hallo Roel,
Wenn ich verstanden habe hast Du zwei verschiedene Bildschirmen an deine computer.
Du benutzt Window XP.
Bei Window XP muss Du der graphik karte einstellen so das Window XP kannst herkennen wo die zwei verschiedene Bildschirmen steht. (Wenn die Grafikkarte kein herkunnung macht mit der zweite bildschirm, dann ist der VGA oder DVI anschluss nicht vorhanden, aber das kommt selten vor)
Und was man nicht vergessen ist, der DPI einstellung auf 96 DPI setzen.
Habe mal ein screenshot beigefugt.
Der unterste menu ist der grafikkarte einstellung wo Du der erste bildschirm mussen einstellen. Im diesem Fall ist der auflosung auf 1440x900 pixels. und im der zweite bildschirm ist 1920x1200 pixels.
Danach stellst Du nach Computer einstellung und via Window (obenste bild im screenshot) und controlier mal ob die einstellung richtig ubernommen ist. Bei "geadvanceerd" stellst Du der DPI werte und auf 96 DPI.
Probier Du mal aus.
Grusse,
Jan Stienstra
Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
«
Letzte Änderung: 29. Juni 2011, 12:09:38 von Jan leendert
»
Bremer
Senior-Mitglied
Groetjes, Roel.
«
Antwort #18 am:
30. Juni 2011, 08:33:04 »
Hallo Moba freunde. Ich hoffe Ich bin deutlich genug gewesen. Aber die Situation ist folgende:
Erste Rechner (BahnRechner) mit Windows XP SP3 mit eine Grafikkarte mit zwei Anschlusse, ein DVI und VGA. An diese Rechner ist nur eine einzige Monitor angeschlossen 24 Zoll auf die DVI Anschluss und gibt bei Win-Digipet das Erste Bild, seite 1.
Zweite Rechner (nicht BahnRechner) mit Windows 7 64 mit die gleiche Grafikkarte mit auch zwei Anschlusse DVI und VGA. An diese rechner ist auch nur ein einzige Monitor angeschlossen 24 Zoll auf die DVI anschluss, und gibt bei Win-Digipet das zweite Bild unten. Auf beide Rechner ist WDP 2009 installiert mit der letzte update 5.
Die zweite Rechner betreibe Ich meistens als Buroversion von WDP
Weil beide Grafikkarten gleich sind ist da auch die letzten Treiber installiert, für die erste Rechner aber die 32 Bits Version und für die Windows 7 die 64 Bits Version. Allen andere Programmen, zum Beispiel Office 2003/2007 und 2010 haben keine sichtbare Probleme. Das einzige Problem in WDP sind auch die zu große Pfeile im Profilfenster.
Für die Deutlichkeit; Also auf meine Bahnrechner sind nicht zwei Monitore angeschlossen, nur eine.
Grüße Roel
Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
«
Letzte Änderung: 30. Juni 2011, 08:36:50 von Bremer
»
Intellibox IR, H0-Fleischmann rails, Loc's van Fleischmann. PC: Dell, Windows XP, Win-Digipet 2009.5 PE
jlt
Gast
«
Antwort #19 am:
30. Juni 2011, 10:48:45 »
Hallo Roel,
Oke, das gibt etwas besser Information.
Du hast am der Erste Rechner Probleme mit dass Profile Anzeichen. (32 bit)
Mit der Buro Rechner mit Win7 hast Du keine Probleme.
Dann habe ich mal eine Frage.
Ist der Treiber Programm richtig installiert auf 32 Bit, am der Erste Rechner?
Dieser Situation habe ich vorher auch gehabt!.
Und ist die Grafikkarte geeignet für 32 Bit, dieser mal überprüfen.
Ich denke mal dass an der Grafikkarte liegt.
An WDP programm liegt das nicht, habe mal überprüft, und alles funktioniert unter 32 BIT und 64 BIT.
Grüße,
Jan Stienstra
Bremer
Senior-Mitglied
Groetjes, Roel.
«
Antwort #20 am:
30. Juni 2011, 19:15:12 »
@Jan,
laten we het maar even in het Nederlands doen. De driver is op de enige juiste manier geïnstalleerd want een 64 bits driver installeren op een 32 bits systeem gaat niet en andersom ook niet, heb ik ooit geprobeerd en dat gaat echt fout (vastloper in Windows en blauw scherm).
Je vraagt of de grafische kaart geschikt is voor 32 bits en je zegt dan dat ik dat moet uitproberen, hoe doe je dat? Bij mijn weten is elke grafische kaart vanaf zeker 1995 geschikt voor 32 bits i.v.m. Windows 95 maar dan hebben we het wel over de bandbreedte van de databus van het besturingssysteem, want de interne bandbreedte van grafische kaarten kan wel variëren van 64 tot 768 Bits afhankelijk van de soort kaart en bijbehorend prijskaartje. De ATI Radeon HD6990 4Gb is bijvoorbeeld 256 Bits, maar de Asus GeForce GTX590 3Gb is 768 Bits en de Asus GeForce 210, 512 Mb is 64 Bits om maar eens wat te noemen.
Het vroegere MS-Dos was bijvoorbeeld 16 Bits met bijvoorbeeld de Zilog 80 processor. Oudere geluidkaarten waren ook 16 bits en nu ook al 128 Bits interne bandbreedte maar nog steeds met 32 bits of 64 bits software aansturing(driver).
Het licht beslist niet aan de kaart want die is nagelnieuw en werkt met alle andere programma's heel goed en snel. Ook met de nieuwste spelletjes voor de PC. Alleen WDP geeft problemen, dus om zo maar te zeggen dat het aan de kaart ligt, is wel erg kort door de bocht en vind ik niet echt aardig van je.
En een grafische of ander soortige kaart kan niet half werken volgens mij. Als een instelling fout zou zijn, moet ik dat ook merken in andere programma's. Wat zou de verkoper zeggen als ik zeg dat alles goed draait op de kaart behalve Win-Digipet en dan alleen de pijlgrootte in de profiel-editor??
Groet Roel.
jlt
Gast
«
Antwort #21 am:
30. Juni 2011, 20:59:51 »
Hallo Roel,
Bitte im dieser Forum im Deutsche sprache.
Oder gehen wir nach der Niederlandische Forum.
Deine Informationen habe ich richtig verstanden.
Wenn Du mit der Grafikkarte richtig installiert haben, dan gehe ich davon aus, von deine informationen, das die grafikkarte funktioniert.
Hast Du mal probiert im WDP mit Datenflege resetpositionen oder im System einstellung. (ich woll nicht sagen dass es Hilft, aber es kan vorkommen dass es vielleicht Hilft)
Grusse,
Jan Stienstra
Bremer
Senior-Mitglied
Groetjes, Roel.
«
Antwort #22 am:
01. Juli 2011, 08:28:40 »
Aardig dat de topic nu naar het NL-forum is verhuisd, nu zien de Nederlanders die geen Duits kunnen lezen ineens een Duitstalige topic en weten waarschijnlijk helemaal niet meer waar het nu over gaat, dat schiet niet erg op heb ik het gevoel, want het staat nu grotendeels in het Duits. Ik denk dat ik het probleem(pje) maar voor lief neem want ik geloof niet dat de oplossing echt dichtbij ligt. Ik ben zelf ook niet helemaal onkundig op het gebied van IT en als ik de oplossing zelf gevonden heb, laat ik het wel horen. Dus heel aardig bedoeld maar ik wil deze topic graag afsluiten.
Groet Roel
jlt
Gast
«
Antwort #23 am:
01. Juli 2011, 09:27:59 »
Beste Roel,
Heb je mijn PB gelezen?
Ik vind het jammer dat je van het onderwerp wegblijft, en bediscuseren over het verhuizen van de topic.
Het neemt niet weg dat het probleem niet voor lief neemt, als we niet weten wat er aan de hand is.
Door jouw bijdrage kunnen anderen van leren, en voorkomen.
Wie heeft gezegd of geschreven dat je onkundig bent, waar staat dat?
Jouw vraag kon op de Duitse forum niet verder beantwoord worden, louter omdat ze niet precies moeten zoeken waar het aan ligt. Jurgens, Bernd en Stefan hebben het aangegeven dat het ergens aan de grafische kaart ligt, waarop je antwoorde met Ja. En verder kunnen ze niet in jouw PC kijken. Dus gezien je kundigheid gaan hun er vanuit dat jij het probleem van de grafische kaart verder bekijkt.
Daarnaast heb ik met mijn 4 monitoren ook dergelijke fenomenen gehad, ook VGA en DVI aansluitingen.
Gezien mijn vermoeden is, dat je jouw eerste PC, de kaart waarschijnlijk hebt verwisseld of vernieuwd, en op jouw C:/ schijf de WDP is geinstalleerd. Bij het installeren van WDP, kijkt WDP op welke grafische protocol dat geinstalleerd wordt. Als je daarna een ander grafische kaart hebt geplaatst, dat kan het voorkomen dat WDP protokol niet die nieuwe protokol herkend, maar ziet dat nog als de oude grafische instelling.
Vandaar mijn voorstel, door Reset Fensterpostionen te gebruiken.
Als dat niet lukt, dan neem je de WDP CD schijf en ga naar installatie en kiest "Reparatie".
Dan worden bij het her-installeren naar beschadigde of veranderde nieuwe protokol gerepareerd. (als dat gelukt is, wil je dan ook hier op het forum vermelden dat het gelukt is!!)
Dat heb ik met mijn 4 monitoren kunnen repareren.
Ik deel hier slecht mijn ervaring uit, waar we met ons allen daaruit kunnen leren en helpen.
Met vriendelijke groeten,
De teleurgestelde WDP gebruiker.
Jan Stienstra
«
Letzte Änderung: 01. Juli 2011, 09:31:46 von Jan leendert
»
Bremer
Senior-Mitglied
Groetjes, Roel.
«
Antwort #24 am:
01. Juli 2011, 09:57:06 »
@jan, erg aardig dat je blijft aanbieden mij te helpen maar waarschijnlijk schrijf ik niet al te best Nederlands want er dreigt een hoop misverstand door mijn geplaatste tekst. je zegt namelijk heel aardig:
"Jouw vraag kon op de Duitse forum niet verder beantwoord worden, louter omdat ze niet precies moeten zoeken waar het aan ligt. Jurgens, Bernd en Stefan hebben het aangegeven dat het ergens aan de grafische kaart ligt,
waarop je antwoorde met Ja
. En verder kunnen ze niet in jouw PC kijken. Dus gezien je kundigheid gaan hun er vanuit dat jij het probleem van de grafische kaart verder bekijkt".
Maar ik heb nergens gezegd dat het aan mijn kaart ligt, ik zei dit:
Het licht beslist niet aan de kaart
want die is nagelnieuw en werkt met alle andere programma's heel goed en snel. Ook met de nieuwste spelletjes voor de PC. Alleen WDP geeft problemen, dus om zo maar te zeggen dat het aan de kaart ligt, is wel erg kort door de bocht en vind ik niet echt aardig van je.
en ik zei ook nog:
En een grafische of ander soortige kaart kan niet half werken volgens mij. Als een instelling fout zou zijn, moet ik dat ook merken in andere programma's. Wat zou de verkoper zeggen als ik zeg dat alles goed draait op de kaart behalve Win-Digipet en dan alleen de pijlgrootte in de profiel-editor??"
Hoe goed bedoeld dan ook, hier wil ik het graag bij laten. Daar komt nog bij dat ik morgen op vakantie ga naar de Antillen en daardoor niet bij mijn baan kan komen en dus niet kan testen.
Niet teleurgesteld zijn en niet gaan huilen want zo belangrijk ben ik niet en er zijn genoeg anderen die zitten te springen om jouw zeer waardevolle hulp in deze moeilijke tijden van bezuinigingen! grapje.
Roel
jlt
Gast
«
Antwort #25 am:
01. Juli 2011, 13:55:18 »
Beste Roel,
Jurgens Gräbner schreef:
Hallo Roel,
wenn das erst seit heute auftritt, hast du irgendwas am PC geändert? Grafikkarte/Treiber; Anzeigeeinstellungen, Monitor, Anschlußkabel etc...
Waarop je antwoorde:
Hallo Jurgen, ja Ich habe eine neue grafikkarte (entschuldige mich bitte)
Grusse Roel
« Laatste verandering: Vandaag om 08:29:07 door Bremer »
(Je hebt vandaag 1-7-2011 dus zitten te veranderen en de werkelijke tekst is dus verdwenen)
Als ik die vraag van jouw aanschouwt, dan kan die nieuwe grafische kaart alle kanten op wat betreft de condities. Een nieuwe kaart kan een fabrieksfout in zitten of andere symptomen die een rol hebben kunnen spelen.
Na diverse passages blijkt volgens jouw bericht dat je getest hebt op de functionaliteit en dat dit goed werkt.
Daarna heb ik ook gezegd.
Wenn Du mit der Grafikkarte richtig installiert haben, dan gehe ich davon aus, von deine informationen, das die grafikkarte funktioniert.
(Wanneer je met de grafische kaart de installatie programma op de correcte manier is geïnstalleerd, dan ga ik ervan uit, aan de hand van jouw informatie, dat die grafische kaart goed werkt.)
Daarna heb ik jouw voorgesteld om een softwarematige “WDP reparatie” uit te voeren.Zie voorgaande bericht.
En daar wacht ik op.
Ik wens je een hele fijne vakantie in de Antillen.
En na de vakantie kan je het uitproberen.
Met vriendelijke groeten,
Jan Stienstra
Drucken
Seiten:
1
[
2
]
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
windigipet.de
»
»
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
Profil probleme anzeige secunden/milisecunden.