Autor Thema: WinDigiPet op de demobaan  (Gelesen 7348 mal)

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
WinDigiPet op de demobaan
« am: 13. Mai 2012, 21:37:18 »
Hoi Jan,

dat "Mutti ruft" lijkt mij een zeer interessante optie. Mag wat mij betreft op de agenda voor de volgende keer.

Heb je al een WDP-ontwerp van "De Meern" voor mij beschikbaar? Ben al volop bezig met studeren; 2012 heb ik meteen geïnstalleerd.

Groetjes en tot 14 juli a.s.!

Hans
« Letzte Änderung: 14. Mai 2012, 09:33:10 von Bob Vermeulen »
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Re: Volgende WinDigiPet bijeen komst #19 is op 14 juli 2012
« Antwort #1 am: 13. Mai 2012, 22:16:05 »
Hallo,

Lijkt me een leuk onderwerp maar als ik eerlijk ben moeten we eerst met de basis beginnen.
Rijwegen, treinritten, zfa, inregenen van loks, izfn.
Seinen inbouwen moet ook nog aandacht.

Mvrg Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

• Gast
« Antwort #2 am: 13. Mai 2012, 22:36:34 »
Hallo Hans en Bob,

Natuurlijk blijft de aandacht op de basis principe van WDP.
Zoals Peter in de demonstratie toelichte, de drie zuilen principe van WDP.
Dat moet je eerst goed onder de knie hebben, en dan kan het feest beginnen.

Ik heb ook geschreven of dat wat voor jullie lijkt om te demonstreren.
Dan zetten we die nog even in de ijskast en wachten tot de tijd aanbreekt.

Hans,
Bijgaand een gezipte project van de Demobaan De Meern.(dit projekt is voor iedereen ter beschikking voor het oefenen)
Echter blijkt dat de wissels (links onder wit weergegeven) nog niet is aangesloten aan de nieuwe decoder?
Ik weet nu even niet meer of dit al geregeld was, dat de decoder aangesloten is, maar waarschijnlijk nog niet in WDP Spoorplan is ingevoerd.

Je kunt voor jezelf die wissels een virtuele MA invoeren, dan kun je met dat Demoversie trainen en spelen met de basisboek van Battermann naast leggen.
Die Virtule MA kunnen we later omzetten naar de echte MA.
Ik weet dat er later een fout melding komt :D, en dat kunnen we simpel repareren, een goed lesstof om te weten. ;)

Met Vriendelijke groeten,

Jan Stienstra

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 13. Mai 2012, 22:39:03 von Jan leendert »

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
« Antwort #3 am: 14. Mai 2012, 07:11:21 »
Echter blijkt dat de wissels (links onder wit weergegeven) nog niet is aangesloten aan de nieuwe decoder?
Ik weet nu even niet meer of dit al geregeld was, dat de decoder aangesloten is, maar waarschijnlijk nog niet in WDP Spoorplan is ingevoerd.

@ Hoi Jan, volgens mijn herinnering zijn alle wissels aangesloten. Bedankt voor de file!

@ Hoi Bob, mee eens. Wellicht was ik even TE enthousiast. We moeten inderdaad eerst de basis beheersen eer we met allerlei andere "spielerei" aan de gang gaan.

Groeten, Hans
« Letzte Änderung: 14. Mai 2012, 10:00:02 von Hans Biere »

Hans
  • Win-Digipet-Version:
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Re: WinDigiPet en de demobaan
« Antwort #4 am: 14. Mai 2012, 09:30:14 »
Hallo,

zoals jullie gezien hebben heb ik een deel vaan een ander draadje weggehaald en een nieuwe begonnen. Het lijkt mij voor een ieder duidelijker om als we over de projecten op onze demobaan hebben dat in 1 draadje doen.
Vergemakkelijkt ook voor de mensen die zich in de toekomst nog gaan aanschuiven om oude thema te zoeken.

mvrg  Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
Re: WinDigiPet op de demobaan
« Antwort #5 am: 14. Mai 2012, 10:01:19 »
Goedemorgen Bob,

dit komt de overzichtelijkheid inderdaad flink ten goede. Goed idee en bedankt!

Groet, Hans

Hans
  • Win-Digipet-Version:
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
« Antwort #6 am: 14. Mai 2012, 18:27:37 »
Hans,
Bijgaand een gezipte project van de Demobaan De Meern.(dit projekt is voor iedereen ter beschikking voor het oefenen)

Hallo Jan,

ik weet haast wel zeker dat deze wissels wel zijn aangesloten. Ruben en ik zijn er toen nog speciaal voor naar Woerden gereden om een Märklin-decoder te gaan halen en als ik mij niet vergis heb ik bij terugkomst die wissels toen zelf aangesloten en is alles aan het eind van die bijeenkomst nog is grondig getest en alles werkte.... Maakt verder niet uit, komt allemaal wel goed. Het project "De Meern" heb ik inmiddels in WDP 2012 geladen en leuk, ook om aan anderen te laten zien waar we met z'n allen mee bezig zijn.  ;D

Groeten, Hans

Hans
  • Win-Digipet-Version:
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

jlt

• Gast
« Antwort #7 am: 14. Mai 2012, 19:00:21 »
Hallo Hans,

Dat dacht ik ook dat de wissels waren aangesloten.
Maar afgelopen zaterdag, zoals je het weet, heb ik van Ruben die gezipte file naar mijn laptop opgeslagen, en ook aan Henk, en daarbij zag ik dat de wissels nog niet is opgenomen.

Hallo Ruben, ;D

Ruben heb je wel de juiste Demobaan versie aan ons gegeven?.
Naar onze mening waren we klaar met de wissels aansluitingen en ook de adressen ingevoerd in WDP!.
Kun je even controleren of je niet ergens de volledige WDP Demobaan versie hebt.
Als je hem hebt, zet die dan hier op het Forum.

Onze dank is groot  ;D ;D.

Update 20.40 uur: Ik heb nog grondig in de backup gekeken en de laatste versie van mijn Backup waren de wissels niet van MA adressen voorzien. Dus, nog niet ingevoerd. Geen punt, in de aankomende bijeenkomst kunnen we eenvoudig weer opgeven. ;)

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra
« Letzte Änderung: 14. Mai 2012, 20:44:55 von Jan leendert »

Offline Erik Buers

• Mitglied
« Antwort #8 am: 21. Mai 2012, 20:47:16 »
Beste WD liefhebbers.
Stel voor om inderdaad het programma stap voor stap eigen te maken....,zodat we aan het eind ;
allen een expert zijn !
Benw e wat frquenter bezig met WD , dus weer een hoop te vragen bij de volgende bijeenkomst
(denk voor mij : eigenbelang)
Succes met alles
Tot gauw
Erik Buers

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
« Antwort #9 am: 24. Juli 2012, 18:39:43 »
Beste allen,

we hebben sinds de laatste keer ook nog steeds een probleem met een contacttraject en de servodecoder.

Dat met dat contacttraject moet iets te maken hebben met het solderen van kabel aan de rail. Hier op mijn eigen baan heb ik tot nu toe alle contacten zonder soldeerwerk aangelegd. Tot nu geeft geen van de inmiddels meer dan 40 contacten problemen. Gebruik van PEKO raillassen (wat gezien mijn ervaringen tot nu toe mijn absolute voorkeur verdient) maar ook doorslijpen van rails op reeds liggende gedeeltes gaat prima. Dit alles i.c.m. het gebruik van Maerklin onderdeel 7500 (en dus NIET solderen) geeft bij mij een perfect c.q. absoluut foutloos verloop tot nu toe. Toegegeven: mijn werkwijze is misschien iets duurder maar, in mijn geval, zeer bedrijfszeker en langdurig. Mijn advies: definitief afzien van solderen aan rails.

Er moeten op onze baan en het betreffende traject, zoals Gerard al eens terecht opmerkte, door te royaal gebruik van soldeervloeistof, en ook al is dit speciaal bestemd voor RVS, toch chemische verbindingen zijn ontstaan die het principe dus duidelijk verstoren.

We kunnen de e.v. keer proberen d.m.v. een dun schuurpapier tussen onderkant rail en dwarsligger proberen deze ongewenste verbindingen weg te schuren en als dat niet helpt het betreffende traject te vervangen. Ik durf bijna de garantie te geven dat het dan, op voorbehoud dat er dan NIET gesoldeerd wordt, het voor 100% gaat lukken.

Ruben en Gerard zouden de servodecoder weer mee naar huis nemen om te zien of daar eventueel met ESU-programmer wat te herstellen valt. Volgens mij is dat in het vergeetboek geraakt dus daar moet ook nog een oplossing voor bedacht worden.

We komen met z'n allen vast tot een oplossing.

Groeten, Hans
« Letzte Änderung: 24. Juli 2012, 20:44:57 von Hans Biere »

Hans
  • Win-Digipet-Version:
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #10 am: 21. Januar 2014, 12:37:57 »
Hallo mede ontspoorders,

Ik ben van plan om ook naar de bijeenkomsten te komen.
 :)

Mijn vraag is nu wat de aktuele status is ?
wat is het laatste bestandje van de demo baan en waar is iedereen op het moment qua kennis.

Dan is de instap voor mij misschien iets makkelijker als ik weet wat de huidige status is.

Grtz

Eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10