Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
Arnhegen WDP vragen
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten:
1
2
3
[
4
]
5
Autor
Thema: Arnhegen WDP vragen (Gelesen 15514 mal)
jlt
Gast
Re: Arnhegen WDP vragen
«
Antwort #45 am:
17. Dezember 2012, 20:45:37 »
Zitat
en Jan ik houd me aanbevolen als de studie resultaten er zijn
Hallo Ronald,
Naar ik meen gebruik je Fleischman wissels met stroombruggetjes.
Klopt dat?
Met vriendelijke groeten,
Jan Stienstra
Ronald Meijer
Senior-Mitglied
«
Antwort #46 am:
17. Dezember 2012, 22:12:54 »
Hallo Jan,
Ja ik gebruik inderdaad Fleischmann wissels met stroombruggetjes zowel met als zonder hartstuk
Met actieve bedrijfstijd bedoel ik de tijd waarin de ZFA actief is.
Groet
Ronald
Win-Digipet-Version:
2021.2d premium
Anlagenkonfiguration:
https://www.youtube.com/channel/UCGNRz3JNq5DEbHXvA_fCoVg
Rechnerkonfiguration:
ntel(R) Core(TM) i7-9750H CPU @ 2.60GHz, Windows 11
Rob Bogers
Senior-Mitglied
Vriendelijke spoorgroetjes
«
Antwort #47 am:
18. Dezember 2012, 07:58:07 »
Misschien dat de trekkracht bij n-spoor veel geringer is maar ik heb veel rijtuigen met extra gewicht (voor mij trouwens onmeetbaar) veel poppetjes op de bankjes in elk rijtuig, rijtuigen verlicht, slepers tegen de wielen, tja dat is toch extra wrijving en kost toch meer trekkracht dan wanneer je een boemeltje rijd zonder verlichting en met twee rijtuigjes. Neem nu eens het voorbeeld van een Marklin trein met daarachter wagens met een aantal extra slepers voor de verlichting, hoe meer slepers des te meer moet de loc er aan trekken (meer wrijving) en dus zal de trein ook langzamer optrekken. dat is natuurlijk weer te compenseren bij de rij-eigenschappen in de loc-databank, maar toch. Maar nogmaals, dat is mijn ervaring, het kan bij iedereen anders uitpakken.
En, ja, ik probeer wel de tijdsinstelling zo krap mogelijk te zetten (niet in milisececonden hoor) omdat als er een langere trein staat op een afbuigend spoor van een wissel en de wissel weigert en de achteropkomende trein rijd het verkeerde spoor op en de tijd is te ruim bemeten dan heb ik een aanrijding voordat het alarm gaat (tijd verlopen). Maar ik kan je vertellen dat dat niet meevalt. Op een gegeven moment dacht ik na een aantal proefjes "Eureka" maar bij de zoveelste loc blijkt dan weer het tegenover gestelde. Niet erg hoor, al doende leer ik!
En daar gaat het toch om.
Veel plezier bij het proberen.
Rob
«
Letzte Änderung: 18. Dezember 2012, 08:02:45 von Rob Bogers
»
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers
IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Fleischmann/Roco/Tweerail
Ronald Meijer
Senior-Mitglied
Profieleditor alle loks
«
Antwort #48 am:
18. Dezember 2012, 20:43:00 »
Nieuwe vraag waarop ik het antwoord denk ik al weet maar benieuwd ben hoe jullie dit oplossen
Als je een algemeen profiel aanmaakt voor alle loks zijn, geldt die dan voor alle locs in de database of alleen degene die op dat moment als anlage zijn gekozen. Ik vrees het laatste ?
Ik kom daar achter omdat nu ik van treinen heb gewisseld de lichten van de loks niet meer aan/uit gaan de helix uit/in.
Hoe los je dit het handigst op
Best lastig dat WDP
Ronald
Win-Digipet-Version:
2021.2d premium
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
jlt
Gast
«
Antwort #49 am:
19. Dezember 2012, 00:38:44 »
Hallo Ronald,
In Hoofdstuk: 10.2 staat het volgende beschreven.
"Aus den vorgenannten Gründen sollten Sie nur noch Profile erstellen für...
Ø Funktionen (z: B. Soundausgaben) der Lokdecoder
Ø Soundausgaben (z. B. Bahnsteigansagen) per PC mit Lautsprecher
Ø Rangier- und Wendemanöver
...und das möglichst mit Profilen, die für alle Ihre Lokomotiven gleichsam gelten. Diese Profile werden in Win-Digipet als Profile LokID 0 bezeichnet."
Kijk even naar de laatste regel.
Voor alle geldende locomotieven. Deze Profile worden in Windigipet als Profile LokID 0 weergegeven.
Dus als je in Profile de LokID 0 gebruikt, dan worden de alle loks die in de Datenbase zijn opgenomen verwerkt. Daarnaast bestaat ook de Vintrine. Wanneer de loks vanuit de Anlage met Profile naar de Vitrine dan zijn deze loks wel van LokID 0 voorzien, maar inactief. Zodra je die loks uit de Vitrine en naar de Anlage wordt gezet dan herkent de profile de loks aan.
Probeer het maar eens.
Jan Stienstra
Ronald Meijer
Senior-Mitglied
«
Antwort #50 am:
19. Dezember 2012, 14:09:19 »
Hoi Jan,
Ik weet niet of ik je goed begrijp.
Ik gebruik locID 0 in de betreffende profielregels maar als ik later andere locs van de vitrine naar de anlage verhuis (die stonden dus al in de database), dan werkt de regel niet voor die locs maar als ik jouw tekst lees dan zou dat wel zo moeten zijn ? Dan doe ik ergens dus nog iets niet goed.
Hmm, ik ga het vanavond nog eens rustig uitproberen
Groet
Ronald
Win-Digipet-Version:
2021.2d premium
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
jlt
Gast
«
Antwort #51 am:
19. Dezember 2012, 14:27:29 »
Hallo Ronald,
Zoals het in het Handboek staat beschreven moet het op deze manier kunnen.
Wat ook kan zijn is, dat wanneer je een lok in de vitrine staat en je hebt de Anlage lok (dus herkenbaar) op profile bewerkt dat de vitrine lok nog geactiveert moet worden.
Dat doe je door via Automatische Profile-Erstellungen.
Jan Stienstra
Bob Vermeulen
Senior-Mitglied
«
Antwort #52 am:
19. Dezember 2012, 14:45:47 »
Hallo,
WDP herkent toch die lok, ook al heeft hij in de vitrine gestaan en zal toch gelijk indien nodig de juiste profielen gebruiken voor die lok!
In dit geval IdO maar dat geld voor elke lok die er over heen komt ongeacht.
Bestaat de kans dat je ook specifieke profielen hebt voor die lok zodat hij die gebruikt inplaats van de IDo
Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group
N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |
Ronald Meijer
Senior-Mitglied
«
Antwort #53 am:
19. Dezember 2012, 16:26:07 »
Jan, Bob
Ik begrijp het en had het ook zo verwacht, maar het werkt bij mij nog niet zo.
Niet erg er zal wel iets verkeerd zitten, dat kunnen geen andere profielen zijn want die zijn er nog niet, ik zie in Zugfahrt Ablauf Inspektor het betreffende profiel actief worden in de FS, alles in profiel 1 en die staat ook aan bij de algemene instellingen, maar die lichten van die locs gaan niet branden, jullie nog suggesties ?
Ik heb inmiddels voor 1 van de "nieuwe"locs een apart profiel aangemaakt maar die werkt ook niet, dus het zal iets structureels zijn.
Ronald
Win-Digipet-Version:
2021.2d premium
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
jlt
Gast
«
Antwort #54 am:
19. Dezember 2012, 16:49:50 »
Hallo Ronald,
Kijk even in de profile of de frontverlichting en de RMK wel aanstaat.
Dat zie je in de lok menu waar de funktiedecoder knopjes inzitten.
Je kunt een lok op het spoor zetten (als start positie) en dan maak je de profile met waarop de RMK staat en linksboven in de lokmenu zie je een grijs verlichtingssymbooltje, indrukken dan zie je ook de lok verlichting aan en uit. Als je vanuit de Startpositie de verlichting aanzet dan rijdt de lok gedurende gehele profile afwerking aan staan. Of je kunt ook afhankelijk vaan het aantal RMK tussentijds uitschakelen en weer aanschakelen.
Jan Stienstra
Ronald Meijer
Senior-Mitglied
«
Antwort #55 am:
19. Dezember 2012, 22:14:40 »
Jan,
Ik ga er mee aan de slag, wordt van het weekend vervolgd
Ronald
Win-Digipet-Version:
2021.2d premium
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Ronald Meijer
Senior-Mitglied
«
Antwort #56 am:
22. Dezember 2012, 22:56:40 »
Hier het beloofde vervolg
Vrijdagavond met Jan Stienstra ons gebogen over mijn profielproblemen en die lijken opgelost dus ik zal hier proberen uit te leggen over het hoe en wat.
Goed te weten dat ik WDP 2012.1 heb, ik de IZFN functie overal gebruik en in mijn ZFA uitsluitend werk met Fahrstrasse (FS), dit in combinatie met Folgefahrten en Anschlussfahrte (ook allemaal FS).
Na uitgebreid testen is gebleken dat met deze combinatie in WDP de opdrachten in de profielen worden genegeerd die in het start en stop RMK worden gegeven en dat deed ik.
Nu heb ik dus de commando’s (zoals licht aan/uit, geluid aan/uit etc) in het inrij RMK van het volgende “blok” gegeven (zie plaatje voor trein die uit RMK 73 vertrekt en naar 155 toe moet) in dat geval RMK 74 gebruiken voor in dit geval het licht van de loc aanzetten en het werkt.
Let wel als je geen IZFN gebruikt en/of niet met folgefahrten/anschlusfahrten in je ZFA werkt dan kan je de commando’s wel gewoon in het start of stop RMK zetten.
Kortom een leerzaam avondje
Ronald
Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Win-Digipet-Version:
2021.2d premium
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Bob Vermeulen
Senior-Mitglied
«
Antwort #57 am:
22. Dezember 2012, 23:06:26 »
Hallo Ronald,
Pracht verhaal en een bevestiging die ik vanochtend zelf ook ontdekt had bij mijn testen voor het ontkoppel probleem.
In de stop Rmk kan je geen profiel gebruiken. Met andere woorden je kunt de lok nog zo mooi laten stoppen maar de ontkoppelrail zal niet werken. Ben nog aan het uitzoeken hoe e.e.a. Dan wel moet
Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group
N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |
jlt
Gast
«
Antwort #58 am:
23. Dezember 2012, 00:45:22 »
Hallo Bob,
Je kunt ook anders doen.
Als je de ontkoppelingsrail in dat gebied een FS aanmaakt, dan gebruik je die FS alleen voor het ontkoppelen.
Dat houdt in dat de ZFA alle FS met Anschlussfahrten maar met uitzondering niet die ontkoppelings FS.
Dus die FS alleen in de regel zetten in ZFA!.
Die ontkoppelings FS kan je volledig met profile werken.
Hiermee kan je dus een FS die als Anschlussfahrt gaat rijden en stopt met de IZNF vóór de ontkoppelingsrails
En dan vervolgt ZFA de ontk. FS, de profile neemt het over, en begint langzaam naar de ontkoppelingsrail en stopt. Dan eventueel de koppeling ontlasten, en dan ontkoppelen en wegrijden.
Dat wegrijden gaat naar de volgende IZNF blok.
Jan Stienstra
Ronald Meijer
Senior-Mitglied
Laatste filmpje van Arnhegen II
«
Antwort #59 am:
09. August 2013, 07:16:51 »
Even geen vraag maar filmpje van mijn baan die volledig automatisch rijdt in WinDigiPet.
http://youtu.be/uQ4liWlCI4M
Laatste filmpje want ik ga de baan binnenkort afbreken in verband met verhuizing
Maar er komt uiteraard een Arnhegen III met WDP in het nieuwe huis !
Groet
Ronald
Win-Digipet-Version:
2021.2d premium
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Drucken
Seiten:
1
2