Hoi Frank en Allemaal,
ja, inderdaad een hoop gepuzzel geweest. Voor mij althans. Wat ik ook als zeer verwarrend heb ervaren is de opmerking in de ECoS handleiding dat je naar klassieke weergave moet omschakelen. Dit blijkt, wat Windows 7 betreft, helemaal nergens voor nodig.
Hier mijn relaas "
Rechtstreekse verbinding maken tussen ECoS 2 en PC met OS Windows 7"
dus zonder gebruik te maken van een router:
1.
De ECoS wordt geconfigureerd volgens de handleiding. IP-adres instellen, in mijn geval 192.168.1.2, Subnetmasker instellen, in mijn geval 255.255.255.0 en het vinkje bij DHCP-server NIET zetten. Dat vakje blijft dus leeg! Vervolgens de ECoS correct afsluiten, meerdere seconden de stoptoets ingedrukt houden, de gegevens worden nu opgeslagen en de ECoS kan volgens de instructie op het display worden uitgeschakeld.
2.
Opmerking vooraf: bij deze en verdere stappen ga ik er bij mijn verdere uitleg van uit dat uw PC beschikt over een vrije RJ45 aansluiting die nodig is voor het aansluiten van de ECoS op uw PC.
De ECoS nu op de PC aansluiten d.m.v. een
crosskabel, de ECoS-handleiding spreekt van een
cross-overkabel maar dit is het zelfde.
Deze stap is zeer essentieel.Wanneer men de ECoS nu niet op de PC aansluit zal er, zoals op mijn PC, door Windows 7 bij de volgende stappen GEEN LAN-verbinding worden gedetecteerd en heeft het geen zin om met stappen 3, 4, 5, 6 en 7 verder te gaan.3. PC en ECoS inschakelen.
4.
Op de PC de volgende stappen:
4.1 Klik "Start"
4.2 Klik "Configuratiescherm"
4.3 Klik "Netwerk en Internet"
4.4 Klik "Netwerkcentrum"
4.5 Klik "LAN-verbinding"; er verschijnt een window "Status van LAN-verbinding"
4.6 Klik linksonder in deze window op "Eigenschappen"; er verschijnt een window "Eigenschappen van LAN-verbinding"
4.7 Klik in het onderdelenlijstje op "Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)"
4.8 Klik op "Eigenschappen" en een window "Eigenschappen van Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)" verschijnt
4.9 Klik de button op "het volgende IP-adres gebruiken"
4.10 Vul hier in: IP-adres, in mijn geval 192.168.1.1, Subnetmasker, in mijn geval, 255.255.255.0 en Standaardgateway 0.0.0.0
4.11 Klik "OK" en sluit af.
4.12 Start de internetbrowser en roep de pagina
_http://192.168.1.2_op. Op het scherm van uw PC verschijnt de startpagina van de ECoS centrale, het bewijs dat alles goed is aangesloten en geconfigureerd.
5.
TIP: Ik bespeurde enige instabiliteit. Ik heb de PC en de ECoS helemaal uit en nogmaals ingeschakeld.
Het loopt sindsdien als een zonnetje.
Direct de nieuwe ECoS 2 firmware versie 3.5.0 gedownload en op de ECoS geïnstalleerd. Ging perfect!
6.
Last but not least: WDP laten weten dat mijn 1e digitaalsysteem ECoS 2 is.
WDP herkende de ECoS direct; de codes werden automatisch ingevuld.
7. Er kan gespeeld worden en kan mij nu met WDP op m'n baan gaan uitleven.........
Nogmaals bedankt allemaal voor alle hulp en advies. Nu verder met bouwen en... WDP leren en gebruiken.
Met vriendelijke groet, Hans