Autor Thema: Vertaling handboeken WDP 2012.  (Gelesen 4956 mal)

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
Vertaling handboeken WDP 2012.
« am: 04. September 2012, 14:17:15 »
Geachte WDP leden, zojuist heb ik de beide vertalingen van de handboeken voor beginners en gevorderden verstuurd naar de heer Peterlin met het verzoek deze openbaar te maken voor vooral de Nederlandse leden van het forum.

Zoals ik al aangaf zijn het deze keer twee delen maar ik adviseer (geen moeten) dat jullie bij het uitprinten van een versie het boek kiezen voor gevorderden en niet de beginnersversie. Het tweede boek is weliswaar dunner maar dat komt omdat het een uitgeklede versie is. Er ontbreken een groot aantal hoofdstukken en als je eerst het beginnersboek gaat uitprinten en later de aanvullende hoofdstukken uit het boek voor gevorderden, dan klopt de paginanummering niet meer en de inhoudsopgave ook niet en dat kan lastig zijn.

Tip van mij. Print eerst alleen die hoofdstukken dubbelzijdig uit waarmee je bezig bent. In het laatste hoofdstuk van beide boeken staat hierover nog een kleine toelichting voor het uitprinten.

Als laatste wens ik jullie veel plezier met deze vertalingen. Hopelijk staan ze snel op de site.

Groet Rob Bogers
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Re: Vertaling handboeken WDP 2012.
« Antwort #1 am: 04. September 2012, 16:59:23 »
Rob,

Prima bericht, kijk er naar uit.  :)
Zal de handboeken zeker gaan gebruiken en ik denk niet de enigste. ;)

mvrg Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Ronald Meijer

• Senior-Mitglied
    • You Tube kanaal Arnhegen
« Antwort #2 am: 04. September 2012, 19:01:00 »
Rob,

Dat is zeker goed nieuws, de Duitse handleiding is prima maar dit leest toch net effe prettiger.

Bedankt voor het vertalen, dat is flinke klus geweest

Ik hoop dat ze gauw beschikbaar komen.

Groet

Ronald
« Letzte Änderung: 04. September 2012, 19:05:36 von Ronald Meijer »

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
« Antwort #3 am: 04. September 2012, 20:34:25 »
Hallo Rob,

Ook ik zal ze snel downloaden als ze beschikbaar zijn.
Jou andere vertalingen waren zeer goed, dus dat
zal met deze vertalingen niet anders zijn.
Bedankt voor het grote werk dat je gedaan hebt.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

jlt

• Gast
« Antwort #4 am: 04. September 2012, 22:25:39 »
Hallo Rob,

Rob, Klasse.  ;D

Groetjes,

Jan Stienstra

Offline Bols Joannes

• Mitglied
« Antwort #5 am: 05. September 2012, 10:54:33 »
Hallo Rob

U hebt steeds prachtig werk geleverd voor een niet zo eenvoudige opdracht.
Ik ben zeker dat ook deze vertaling een succes zal zijn en bedank U hiervoor van harte.
Zal ze zeker afdrukken en 2012 aanschaffen voor treinen en Autos.
MVG
Joannes Bols
Groeten uit Belgie

HO baan -K en C rails - marklin-mehano - DCCar-PC zender-WDP 2012.1-intellibox II-USB hub(4)-LDT-HSI-88-usb-TMMod-ldt-viesmann-marklin-
Windows XP-laptop-Dell Pc-monitor 27”-sp3-IntelCore

jlt

• Gast
« Antwort #6 am: 05. September 2012, 11:52:17 »
Zitat

Zal ze zeker afdrukken en 2012 aanschaffen voor treinen en Autos.

Beste Joannes,

Even ter Info.
We praten over twee dingen. ;)

-1- De Handboek vertaling.
-2- Software besturingprogramma vertaling.

Punt 1: Rob Bogers heeft nu de Handboek(en) vertaling ter beschikking gesteldt.
Punt 2: Is nog onder construktie, Bob is eraan bezig.

Wanneer je de nieuwe WDP 2012 gaat bestellen, dan is dit nog in het Duits!.

Je kunt twee dingen doen.

Punt 1.
Je schaft de originele WDP 2012 aan (en instaleren e.d) en je legt de Nederlandse vertaalde boek ernaast.
Vervolgens hoef je alleen naar de hoofdstukken te kijken wat Nederlands vertaald is, dan kun je direct in de Software programma de Duitse benaming en de plaats "omzetten" naar Nederlands. (dat is even wennen, maar als je dat door hebt, dan gaat het lekker vlot. :D)

Punt 2.
Je hoef niet bang te zijn dat jouw Duitse WDP2012 weer een nieuwe WDP 2012 Nederlands moet aanschaffen.
Nee, daar wordt een conversie programma tot stand gebracht, die gratis omgezet wordt naar Nederlands.
Of, als dat niet lukt, dan regelt Dr.Peterlin een nieuwe versie, ook dat is gratis.
Als alles in orde is, dan wordt het ook overzichtelijker en direct met "dezelfde termen" gelezen, zoals in het handboek, parallel met het Software.

Ik hoop dat ik je van informatie hebt voorzien. ;)
Ik wens je heel veel succes met de aanschaf.
(Als ik het goed begrepen hebt, heb je WDP ProX. Het lijkt mij verstandiger dat je even met Dr.Peterlin daarover contact opneemt. De mogelijkheid bestaat dat wanneer je jouw WDP ProX inleverd, dat je tegen een vergoeding hoeft te betalen. Dan hoeft je geen volle pond te betalen!.
Als je problemen hebt met Duitse communicatie, dan kan ik je daarbij wel helpen.)

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra      
« Letzte Änderung: 05. September 2012, 12:06:13 von Jan leendert »

Offline Bols Joannes

• Mitglied
« Antwort #7 am: 05. September 2012, 12:35:59 »
Hallo Jan

Ik sta soms perplex, dat er in onze hobby zoveel mensen zijn, die U steeds ter hulp willen komen.
Die hulp is vriendelijk,snel,betrouwbaar,iets wat men op de meeste forums nalaat of niet kent.Ik zal U nog veel nodig hebben en dank U hierbij reeds bij voorbaat.
Ik weet dat de vertaling niet voor de software is, maar voor het handboek. Ik heb al eens een uitgave gehad
met duitse software en nederlandtalig handboek en dat liep vlot.
Met jullie hulp zal me dit ook nu natuurlijk lukken.
MVG
joannes Bols
Groeten uit Belgie

HO baan -K en C rails - marklin-mehano - DCCar-PC zender-WDP 2012.1-intellibox II-USB hub(4)-LDT-HSI-88-usb-TMMod-ldt-viesmann-marklin-
Windows XP-laptop-Dell Pc-monitor 27”-sp3-IntelCore

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #8 am: 05. September 2012, 14:32:08 »
Heren, ik heb net een mededeling ontvangen van de heer Peterlin dat de vertalingen vanavond op het net zullen staan. Dus nog even geduld.

Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:

jlt

• Gast
« Antwort #9 am: 05. September 2012, 16:47:12 »

Ik sta soms perplex, dat er in onze hobby zoveel mensen zijn, die U steeds ter hulp willen komen.
Die hulp is vriendelijk,snel,betrouwbaar,iets wat men op de meeste forums nalaat of niet kent.Ik zal U nog veel nodig hebben en dank U hierbij reeds bij voorbaat.

Beste Joannes,

Dat is ook de bedoeling, we willen mensen helpen en zonodig kunnen we zelfs, voor diegene die het Duitse taal niet machtig is, helpen. En bovendien ook directe contact naar Duitsland.
Diegene die de Duitse taal machtig is, kan direct op de Duitse WDP Forum vragen stellen.

De hulpvaardigheid is niet alleen van mijzelf, ook andere WDP gebruikers kunnen erover mee praten en je adviseren.

Dat wij op onze Nederlandse WDP-Forum behulpzaam zijn, heeft te maken met de gezelligheid die wij hebben opgebouwd in de bijeenkomst in De Meern. We kennen elkaar goed en we weten waar we de juiste mensen kunnen benaderen. Dat is onze drijfveer. ;D.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
« Antwort #10 am: 05. September 2012, 20:13:00 »
Heren, ik heb net een mededeling ontvangen van de heer Peterlin dat de vertalingen vanavond op het net zullen staan. Dus nog even geduld.

Hallo Rob,

allemaal goed nieuws. Van mijn kant ook zeer bedankt. Wat mij betreft is dit ook weer een zeer welkome aanvulling op onze prachtige hobby!

Nogmaals veel dank en waardering.

Groeten, Hans
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Ronny Meuris

• Mitglied
  • Intellibox II - Windigipet 2012 - DCC digitaal
« Antwort #11 am: 05. September 2012, 20:17:22 »
Hallo Rob, bij voorbaat reeds mijn dank voor het vertalen, het is uiteraard steeds aangenamer het handboek in je eigen taal te hebben. Niet belet me nu nog versie 2012 aan te schaffen.
Vriendelijke groet.
  • Win-Digipet-Version:
    2012

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #12 am: 06. September 2012, 09:25:44 »
Bedankt voor de leuke reacties, daar doe je het tenslotte voor. Ik heb de vertalingen nog niet gevonden maar hopelijk verschijnen ze snel. Even geduld nog. De baas (Peterlin) zal het wel druk hebben met andere dingen.

Inmiddels zijn beide handboeken ter download aangeboden in de groep Forumtips & handigheidjes. Nogmaals veel plezier met de handboeken.

Nogmaals een herhaling van een tip van mij:

Zoals ik al aangaf zijn het deze keer twee delen maar ik adviseer (geen moeten) dat jullie bij het uitprinten van een versie het boek kiezen voor gevorderden en niet de beginnersversie. Het tweede boek is weliswaar dunner maar dat komt omdat het een uitgeklede versie is. Er ontbreken een groot aantal hoofdstukken en als je eerst het beginnersboek gaat uitprinten en later de aanvullende hoofdstukken uit het boek voor gevorderden, dan klopt de paginanummering niet meer en de inhoudsopgave ook niet en dat kan lastig zijn.

Print eerst alleen die hoofdstukken dubbelzijdig uit waarmee je bezig bent. In het laatste hoofdstuk van beide boeken staat hierover nog een kleine toelichting voor het uitprinten.

Rob
« Letzte Änderung: 06. September 2012, 17:34:56 von Rob Bogers »

• Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #13 am: 06. September 2012, 17:37:50 »
Hallo allen,

Hier het handboek voor de gevorderderde WDPer: http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=67892.0

Hier het handboek voor de beginner: http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=67891.0

Rob, mooi werk  ;) :)

mvrg Bob
« Letzte Änderung: 06. September 2012, 17:40:21 von Bob Vermeulen »
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |