Autor Thema: Bijeen komst zaterdag 13 oktober  (Gelesen 10599 mal)

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Bijeen komst zaterdag 13 oktober
« am: 28. September 2012, 12:29:25 »
Lieve  WDP ers,

Reeds nu moet ik helaas mededelen dat ik op 13 oktober niet aanwezig zal zijn :( :(
De reden is dat ik een zakelijke reis maak naar China, Taiwan en Philipijnen.
Het goede is dat dit mijn laatste lange reis zal zijn omdat ik een andere positie zal gaan vervullenbinnen het bedrijf. Hierdoor zal ik wel altijd in de weekends thuis zijn :D
Krijg zo 2 maanden per jaar meer tijd voor mijn baan en familie

mvrg Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
Re: Bijeen komst zaterdag 13 oktober
« Antwort #1 am: 28. September 2012, 13:12:35 »
Beste Bob,

Dat is erg jammer, maar voor de toekomst ziet het er dan goed uit voor onze WDP-dag.
Het zou wel toevallig zijn als het er nu weer veel anderen niet kunnen,
dus ik hoop dat jij de enige bent, en dan maken wij er toch een mooie WDP-dag van.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

jlt

• Gast
« Antwort #2 am: 28. September 2012, 22:37:40 »
Hallo Bob en Allen,

Bob, neem je afscheid van je status als Globetrotter. ;D
Aan alles komt een eind, maar daarvoor krijg je ook wat leuks voor terug. ;D

Op 13 Oktober ben ik aanwezig, en dan zal Henk jouw "voorzitters" hamer van je overnemen. :D

Bob, iedergeval een hele fijne Azie trip, en vooral in China zijn nog Stoomloc in dienst!.

Groetjes,

Jan Stienstra

Offline B.Doorduin

• Senior-Mitglied
« Antwort #3 am: 29. September 2012, 00:30:10 »
Hoi Allemaal,

Jammer dat je er niet bij kan zijn maar ik sluit me bij Jan aan vwb de toekomstwensen. Ik mag, als "groentje", toch wel hopen dat er naast Jan nog genoeg WDPzwaargewichten komen? ;D

Dit "groentje" komt in ieder geval.

Bas
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
Vriendelijke groet
Bas Doorduin
  • Win-Digipet-Version:
    2009PE
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco DCC, 2-Rail, Twin Center, HSI-88, TT-DEC, Epoche I-III, schaal H0, rollend materiaal: Duits...
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows10

Offline veerman

• Senior-Mitglied
« Antwort #4 am: 30. September 2012, 10:48:12 »
Altijd goed om dichter bij huis te zijn en meer vrije tijd te krijgen. Jammer dat je er niet bent maar zoals de vorige post al aangaf hebben we nog een zwaargewicht. Er komen waarschijnlijk nog wel een paar bijeenkomsten dus deze ene missen is overkombaar. Ik zal er vooralsnog wel bij zijn.
Mvg Frank
Marklin h0, LDT terugmelders, LDT decoders, HSI-88 USB, HSI-88, baan is Duits, Zwitsers en Oostenrijks.

DEELNEMER VAN WINDIGIPET GEBRUIKERSGROEP NEDERLAND
  • Win-Digipet-Version:
    2018 premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin 3 rail, LDT s88, LDT wisseldecoders, LDT hsi88 USB en com, ecos,
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows triple-core  2x24" monitoren

Offline Ronald Meijer

• Senior-Mitglied
    • You Tube kanaal Arnhegen
« Antwort #5 am: 01. Oktober 2012, 21:56:27 »
Heren,

Ik kom de avond ervoor laat terug van reisje voor de baas maar ben vast van plan erbij te zijn.

Wat zijn de plannen voor de 13de ?

Groet

Ronald

Offline B.Doorduin

• Senior-Mitglied
« Antwort #6 am: 01. Oktober 2012, 22:32:31 »
Hoi Ronald

Volgens mij werd in de ochtend wat uitgelegd over "de seinwachter" en wat er daarbij nog ter sprake komt, daarna zou de demo baan "De Meern" met al zijn facetten het onderwerp zijn...... Althans, dat zou het plan zijn voor de september meeting (die niet doorging).

Ik ben razend nieuwsgierig naar deze, mijn eerste, bijeenkomst en vooral naar de ervaringen en belevenissen.

Tot de 13e

Bas
Vriendelijke groet
Bas Doorduin
  • Win-Digipet-Version:
    2009PE
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco DCC, 2-Rail, Twin Center, HSI-88, TT-DEC, Epoche I-III, schaal H0, rollend materiaal: Duits...
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows10

jlt

• Gast
« Antwort #7 am: 02. Oktober 2012, 13:33:02 »
Beste Bas,

Die kunnen we meenemen en die behandelen.

Naar ik meen te weten, heeft Jacques Lohrmans ook een vraag over profile instelling.
Daarnaast heeft Hans Biere ook de behoefte om zelf zijn FS en ZFA op de Demobaan te willen spelen.
Als de beide heren ook aanwezig zijn, dan hebben we een aardig verspreide onderwerpen waar we daaruit van kunnen opsteken.

Ik lanceer even een vraag naar Henk en Rubens,
Ik meen dat er een decoder voor de kruiswissel moet worden vervangen, en daarnaast was op 1 spoorrail een RMK storing die nog verholpen moest worden.
Als we die eerst verhelpen, dan kunnen we de hele dag met de Demobaan, alle vragen die men naar voren wil brengen, gestructueerd behandelen.

Zijn er, of is er ook locomotieven aanwezig waar we het mee kunnen rijden?
(Henk, was er sprake van een aanschaf van een loc?)

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
« Antwort #8 am: 02. Oktober 2012, 15:01:12 »
Hallo Jan,

Er is inderdaad nog op één plaats een terugmeld storing, waarschijnlijk teveel
vloeimiddel gebruikt, die nog moet worden opgelost. Wat betreft de wissel decoder
die is volgens mij wel goed. Ik zal ook een loc meebrengen, zodat er in ieder geval
gereden kan worden.
Het is inderdaad ook de bedoeling dat wij een loc kopen voor onze demo-baan.
maar ik wil eerst met jullie overleggen welke loc, wij hebben op de vorige bijeenkomst
alleen afgesproken dat het een diesellok gaat worden.
Mijn voorkeur zou zijn een ESU-loc, met zijn vele functies en reserve onderdelen,
en zijn fijne rijgedrag, maar misschien denken andere WDP'ers daar anders over.

tot de 13e, met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

jlt

• Gast
« Antwort #9 am: 02. Oktober 2012, 15:47:41 »

wij hebben op de vorige bijeenkomst
alleen afgesproken dat het een diesellok gaat worden.
Mijn voorkeur zou zijn een ESU-loc, met zijn vele functies en reserve onderdelen,
en zijn fijne rijgedrag, maar misschien denken andere WDP'ers daar anders over.

tot de 13e, met groet, Henk

Hallo Henk,

Op 1 punt na dus, de reparartie aan de RMK. Als dat in orde is, dan zouden we de Demobaan gelijk mee kunnen werken!.

De keuze voor een loc kunnen we op de 13de gezamelijk overleggen, welke loc we willen gaan aanschaffen.
Jouw voorstel nemen we mee.

Oke, dan ziet het erna uit, dat we de 13de met de Demobaan gelijk in de praktijk de vragen kunnen behandelen.

Jan Stienstra

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #10 am: 02. Oktober 2012, 21:35:31 »
Hallo,

Ik heb recentelijk een heel verhaal gemaakt over de STW en had dat deze keer willen presenteren. Ik zie dat er al genoeg onderwerpen zijn dus ik zou het daar bij laten. Dan zal ik deze volgende keer in November de STW interactief bespreken heb een Power point gemaakt en daar in zijn dan verduidelijkingen en zelf werk gedurende de presentatie opgenomen.

Belangrijk is dat de baan echt gaat werken. Zou een paar (nieuwe) bochten mee nemen, overleggen met Ruben en anders gewoon halen. Ook de servowissel decoder is niet lekker we kregen die niet goed aan de praat. Als we een nieuwe hebben dan zou ik zeggen plaatsen want die er nu op zit heeft nu ongeveer altijd niet gewerkt en waar het aan ligt weten we niet. Ik zou een goede eenvoudige servo decoder mee nemen.

Zijn er vragen dan hoor ik het wel.

Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

• Gast
« Antwort #11 am: 02. Oktober 2012, 22:22:56 »
Hallo Bob,

Ja, dat was inderdaad bij de laatste bijeenkomst dat je het onderwerp STW zou gaan presenteren.
Dan lijkt het mij ook beter de STW in november apart te behandelen.

Overigens breng je mijn geheugen weer terug. ;D
Die servo decoder van de kruiswissel liep ook niet lekker, vandaar mijn vraag of deze niet moet vervangen?

Op 13de zijn er genoeg onderwerpen waar we kunnen gaan breien. :D

Jan Stienstra

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #12 am: 03. Oktober 2012, 08:02:58 »
Hallo leden,

Voor de geïnteresseerden die niet kunnen wachten tot november en in het bezit van WDP2009 hier nog een vertaling (pdf) van mij van een Duitse workshop over de stellwerkswarter (seinhuiswachter) van de heer Bovensiepen. Overigens ook nog steeds toepasbaar in de nieuwste versie. Nog een laatste mededeling. In de categorie forumtips & handigheidjes staan nog meer vertaalde workshops voor geïnteresseerden.

Rob Bogers

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 03. Oktober 2012, 13:41:12 von Rob Bogers »
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

jlt

• Gast
« Antwort #13 am: 03. Oktober 2012, 11:30:16 »

Belangrijk is dat de baan echt gaat werken. Zou een paar (nieuwe) bochten mee nemen, overleggen met Ruben en anders gewoon halen. Ook de servowissel decoder is niet lekker we kregen die niet goed aan de praat. Als we een nieuwe hebben dan zou ik zeggen plaatsen want die er nu op zit heeft nu ongeveer altijd niet gewerkt en waar het aan ligt weten we niet. Ik zou een goede eenvoudige servo decoder mee nemen.

Zitat

Henk schreef:

Er is inderdaad nog op één plaats een terugmeld storing, waarschijnlijk teveel
vloeimiddel gebruikt, die nog moet worden opgelost. Wat betreft de wissel decoder
die is volgens mij wel goed.

Henk en Ruben,

Lijkt het ons niet verstandiger dat we eerst de bovengenoemde diagnose verhelpen?.
Dus een nieuwe bocht nemen, en een reserve decoder voor de kruiswissel.
Dat lijkt mij de hoogste priotriteit. ;D
Dan kunnen we de Demobaan 100% gebruiken.

En ik wil even nog op terughaken over de STW onderwerp.
Het zal ongetwijfeld op de 13de dit onderwerp ter sprake komen, en ik begrijp de "hongerige nieuwsgierigheid" van de nieuwkomers.
Daarnaast is er veel over geschreven in de vorm van artikelen (zie bijdrage vertaling van Rob Bogers) en diens nog meer.

In de afgelopen jaren zijn diverse bijeenkomsten van "De Meern" bij elkaar geweest, en we hebben daaruit ons les geleerd. De Basiskennis is het allerbelangrijkste gereedschap!!. En de verzamelde kennis van de betrokkene deelnemers.
Ik begrijp Bob ook heel goed dat de basiskennis van STW (en natuurlijk ook de andere aspecten van WDP) eerst dat onder de knie te hebben. Als we dat begrijpen, dan is de weg naar de creativiteit enorm gestegen.
YouTube filmpjes van WDP geven een mooi voorbeeld van visualisatie.
Een Demobaan geeft ook de prachtige weergave van visualisatie.

Dus, ik zou voorstellen dat Henk de voorzitter, de punten op de 13de verzameld en die (voor het zover mogelijk is) behandelen. Tevens was er ruimte om een deelnemer iets in het kort te vertellen over zijn baan met WDP. En dan van Bob een agendapunt voor de volgende bijeenkomst.
En bovenal een hele gezellige WDP dag van maken. ;D ;D

Jan Stienstra

Offline B.Doorduin

• Senior-Mitglied
« Antwort #14 am: 03. Oktober 2012, 16:09:10 »
 :) Jan,

Helemaal mee eens!!
Vriendelijke groet
Bas Doorduin
  • Win-Digipet-Version:
    2009PE
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows10