Hallo Thomass,ich nutze die Kehrschleifenmodule von Stärz. Die gibt es kurzschlussfrei. Das heißt, dass egal von welcher Richtung der Zug kommt, hast du nie einen Kurzschluss. Funktioniert prima!
Hallo Thomass,Ik zie twee grijze delen en dat zijn de delen waar je denkt dat de kortsluiting komt.mvrg Bob
Gisteravond even lekker zitten tekenen, en bedenken hoe ik deze keerlus het beste zou kunnen creëren . In de simulatie gaat het niet altijd goed. Zeker niet als er meerdere loks op het traject rijden.
Kwam ik met de gedachten dat ik daar ook wel eens de RMK voor zou kunnen gebruiken.Ik bedoel, ik heb ergens op het forum gelezen dat ik de RMK ook als schakelaar kan gebruiken.Het idee: dat als op een bepaalde RMK stroomafname wordt gedetecteerd er vervolgens door die melding een bipolair relais wordt over gezet. Dat doen we ook met wissels….. dus waarom niet voor een keerlus systeem?
Hallo Thomas,Hiermee maak je een kleine denkfout.Binnen een keerlus kan je in principe 1 bezetmelder aansluiten, anders is het bij LDT keerlus module dat er 4 bezetmelders kunnen worden aangesloten, binnen de keerlus stroomgebied!!.Dus, als je in WDP binnen de keerlus een bezetmelder nummer defineert, dan zal in simulatie natuurgetrouw gaan werken!. Heb er zelf 5 keerlussen inzitten, en met de simulatie perfekt kunnen volgen.
Lees even uit mijn vorige bericht over de schakelaar van Peco, daar hebben we het ook over?. Dat is die bipolair relais?. Er kleven ook nadelen aan!. Die relais kunnen aan 1 kant stuk gaan, wat het gevolg kan geven tot kortsluiting. Beter toch een keerlus module nemen, dan weet je het zeker dat die betrouwbaar funktioneert.
Bijgaand tref je een voorbeelden van Huib Maaskant.Bijgaande link: http://www.floodland.nl/aim/info_keerlus_1.htm
Ik heb even een klein proefbaantje gemaakt, met de zelfde idee als de keerlus welke straks op mijn baan moet functioneren.Echter, met de snel in elkaar gebouwde keerlus moduul , blijkt dat ik de gehele lus ompool. Een tweede moduul, en nog meer isolatie, bracht een verbetering. Toch als er twee lok’s te gelijker tijd gebruik maken van de lus op verschillende trajecten, resulteert dit in een sluiting.Ik heb net onderdeeltjes besteld voor 3 meer lus modules, ik denk dat ik uiteindelijk alleen maar goed kan laten functioneren als ik elk traject voorzie van een lus moduul.