Hallo WDP-ers,
Na een leerzame WDP avond met Jan vanochtend meteen aan de slag gegaan met het stop “probleem”.
Eerst een apart IJK/testspoor gemaakt met 6 RMK van 44,4 cm. (steeds twee 9100 Fleischmann rails)
Hierna de volgende procedure gehanteerd.
1. Loc schoongemaakt
2. Loc inmeten, op welke wielen wordt stroom afgenomen, goede maten in WDP
3. Checken alle WDP gegevens Ok?,
4. Check DCC 128 in WDP, IB en loc (of Selectrix)
5. Decoder instellingen uitgelezen en zonodig verandert
a. bij DCC iig CV3,4 =1 en CV29=2
b. max. snelheid niet te laag
6. Overige WDP instellingen gechecked.
a. Bremskorrektur op nul gezet
b. Beschleunigen voor ijken op maximaal (18) (snel op snelheid zijn tijdens ijken)
7. Loc opnieuw geijkt met 15 pts meting op ijkspoor
a. NB let op Punkt 0 niet op 0 km/h minmaal op 1 !
8. WDP instellingen eventueel weer teruggezet (Beschleunigen meestal op 6)
9. Op ijkspoor 2 Fahrstrasse gemaakt 131-136 en 136-131 en daar gereden met
a. IZNF ingesteld
b. BK=0 en de afstand tot stoppen eind spoor gevarieerd op 20, 15 en 10 cm
Gemeten waar loc stopt tov instelling. Op basis van deze resultaten BK ingesteld (voor gedane locs op 10 ) om tot juiste stopafstand te komen
9. op spoor gezet en rijden, kijken of het in de baan ook werkt!
Nu drie locs gedaan. Gestart met een goede selectrix loc, ijking kwam goed overeen met vorige ijking en die stopte al goed, dat is nu ook zo. Daarna twee problematische (mbt op tijd stoppen) DCC locs, die inderdaad “verkeerde” CV instellingen hadden gedaan en die stopt nu ook mooi op de juiste plaats. Dus juiste instellingen en niks anders lijkt het, ik ga nu nog uigebreider in de baan testen maar als dit Ok is dan ga ik alle locs zo nalopen.
Ronald