Autor Thema: rmk's versus znf  (Gelesen 3626 mal)

Offline Raphael

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 287
  • Ort: 1200BZ Hilversum Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Touring on Hard pavement
rmk's versus znf
« am: 17. Januar 2013, 21:44:11 »
goedenavond allemaal.


is er een beperking in het aantal rmk's tussen twee zugnummernfelden ?

Thomass
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re:rmk's versus znf
« Antwort #1 am: 17. Januar 2013, 22:36:03 »
Raphael,

Maar je vraag dien ik wel te begrijpen op een goed manier!
Concreet maakt het niet uit hoeveel riks er tussen zitten maar het zijn er over het algemeen wel meer dan 2
Dan bedoel ik dat het wel 2 verschillende rmk nummers zijn.

Het principe van wDP gaat altijd uit van een start en stop en dat bedoel ik dan met 2rmk nummers.
Dat betekent dat de eerste rmk # het zugnummerveld voor start is en het 2e zugnummer in de stop rmk sectie zit.
Daar tussen kaje net zoveel andere rmk nummers maken als je wilt.

dan ziet het er dus zo uit

111zugnummerveld1sein1222222233333334444455555zugnummerveld5sein

de cijfers zijn dan de RMK nummers het vak met rmk 1 is start en met rmk5 is stop

als je er wat meer over wilt lezen zie hier : http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=60667.0

Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Rob Bogers

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 664
  • Ort: Hoogeveen, Nederland Ort bei GoogleMaps suchen
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
Re:rmk's versus znf
« Antwort #2 am: 18. Januar 2013, 08:27:10 »
Als ik de vraag goed lees, dan zou ik zeggen, dat je maximaal 24 RMK's kunt inbrengen tussen twee treinnummervelden. tenminste dat laat de rijwegen-editor zien. Meer laat de rijwegen-editor in 1 rijweg (van ZNF naar ZNF) niet toe of ik begrijp de vraag niet goed maar ik denk dat dit bedoeld wordt.

Rob Bogers
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

Offline Raphael

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 287
  • Ort: 1200BZ Hilversum Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Touring on Hard pavement
Re:rmk's versus znf
« Antwort #3 am: 18. Januar 2013, 09:06:03 »
Maar je vraag dien ik wel te begrijpen op een goed manier!
Concreet maakt het niet uit hoeveel riks er tussen zitten maar het zijn er over het algemeen wel meer dan 2
Dan bedoel ik dat het wel 2 verschillende rmk nummers zijn.
Bob

@Bob
Ik liep tegen een beperking aan, dwz, ik kon een rijweg niet creeren, een rijweg tussen twee ZNF welke 32 rmk's heeft wilde gewoon niet schakelen. na lezen in zowel het handboek als in het forum bracht niet het juiste antwoord, maar wel de twijfel dat er een beperking in zat. Vandaar mijn vraag..
Nu Rob hier onder het antwoordt heeft gegeven (bevestigd) zal ik dat baanstuk dus moeten opdelen om vooralsnog een goede verloop te krijgen.




Als ik de vraag goed lees, dan zou ik zeggen, dat je maximaal 24 RMK's kunt inbrengen tussen twee treinnummervelden. tenminste dat laat de rijwegen-editor zien. Meer laat de rijwegen-editor in 1 rijweg (van ZNF naar ZNF) niet toe of ik begrijp de vraag niet goed maar ik denk dat dit bedoeld wordt.

Rob Bogers

@Rob,
Dat is inderdaad wat ik bedoelde, (ik was inderdaad een beetje kort in mijn vraag)  Dank je wel voor het antwoord.
het brengt mij terug naar de soldeerbout  :D


>>++++<<

Maar dan komt een volgende vraag, Kan ik zondermeer "Halverwegen" een ZNF plaatsen zonder dat daar daadwerkelijk gestopt gaat/moet worden om deze fout te herstellen??. dat zal enorm veel soldeerwerk schelen. Of is dit niet de juiste optie.  ???
Thomass
« Letzte Änderung: 18. Januar 2013, 09:14:06 von Raphael »
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re:rmk's versus znf
« Antwort #4 am: 18. Januar 2013, 09:15:21 »
Raphael,

Misschien een vreemde vraag maar waarom zoveel RMKs tussen twee ZFN?
Dan kan je die toch waarschijnlijk ook opdelen met kortere ZF je maakt dan gebruik van virtuele seinen.

Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Raphael

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 287
  • Ort: 1200BZ Hilversum Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Touring on Hard pavement
Re:rmk's versus znf
« Antwort #5 am: 18. Januar 2013, 09:23:25 »
het is de helix, waar ik mee expirimenteerde, door iedere rail appart via een een bezetmelder aan te sturen.
dit in combinatie van een "railcom" en "BiDiB" systeem.
Ga vandaag (mag toch niet werken) dit eerst corigeren naar een beperkter aantal rmk's. ::)
Thomass
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re:rmk's versus znf
« Antwort #6 am: 18. Januar 2013, 09:28:37 »
Raphael,

Dan kan het juist heel mooi.
Als je daar dus zoveel RMKs in heb zitten zou je hem kunnen opdelen in bijvoorbeeld 4 ZF.
Ik heb iik een hellix en daar zijn 21 rmks naar boven verdeeld in 7 ZF.
Dan kan je er voor kiezen of je de helix ook als schaduw station wilt laten gebruiken.

Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Raphael

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 287
  • Ort: 1200BZ Hilversum Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Touring on Hard pavement
Re:rmk's versus znf
« Antwort #7 am: 18. Januar 2013, 09:40:55 »
je bedoelt dus dat ik zondermeer ZFN's kan plaatsen, en daarmee de helix opdeel in 2 of 3 delen??

dat zou een hoop soldeerwerk schelen, en is eigelijk een mooiere oplossing, zonder een afbreuk te doen aan het achterliggende idee.!!!
Dank je wel voor het mee denken.  :)
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Rob Bogers

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 664
  • Ort: Hoogeveen, Nederland Ort bei GoogleMaps suchen
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
Re:rmk's versus znf
« Antwort #8 am: 18. Januar 2013, 09:45:30 »
Dat is mooi dat ik je kon helpen, hier nog even de reden in een afbeelding (24 RMK's max per rijweg) maar 32 RMK's vind ik in een rijweg wel heel erg veel. Mijn langste rijweg heeft er ongeveer 10 maar met die RMK's heb ik dan ook een speciaal doel maar als het alleen maar dient ter bezetmeldregistratie, zou ik het beperken tot een blok (want zo werken we immers) van hooguit 3 tot 5 tussen bijvoorbeeld 2 wissels. Meer is echt onnodig. Of zoals Bob aangeeft opdelen  in 6 treinnumervelden van elk 5 melders maar meer is echt onnodig en misschien wel ongewenst.

Succes,

Rob Bogers

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

Offline Raphael

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 287
  • Ort: 1200BZ Hilversum Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Touring on Hard pavement
Re:rmk's versus znf
« Antwort #9 am: 18. Januar 2013, 09:53:29 »
@Rob,
Ja als ik zo kijk naar het invoerveld.... ik had gewoon beter moeten lezen, dan was het waarschijnlijk duidelijker geweest.

vandaag mag ik toch niet werken (6e dag) dus heb ik mooi de gelegenheid dit eerst eens goed en dit keer juist aan te pakken.
Ook jij dank je wel voor het mee denken en de antwoorden waar ik wat mee kan..

Thomass
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Rob Bogers

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 664
  • Ort: Hoogeveen, Nederland Ort bei GoogleMaps suchen
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
Re:rmk's versus znf
« Antwort #10 am: 18. Januar 2013, 10:11:02 »
Thomass, je zegt het en dat is toch de basis van alles (ik ben ooit ook begonnen met dezelfde fouten te maken). Het begint met goed lezen. Men wil te snel en dan komen de problemen en dan werkt het programma toch weer niet zoals het zou moeten en de software of het handboek krijgt ten onrechte de schuld in veel gevallen.

Ik adviseer ook altijd nooit het handboek vanaf het beeldscherm te lezen maar het hoofdstuk uit te printen waar je op dat moment mee bezig bent, dan krijg je na verloop van tijd toch het hele boek compleet. Maar als je niet goed leest gaat het echt fout. En als je rijwegen aanmaakt met de assistent dan kun je ook nooit verder komen dan 24 RMK's per rijweg.

Rob
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

Offline Raphael

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 287
  • Ort: 1200BZ Hilversum Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Touring on Hard pavement
Re:rmk's versus znf
« Antwort #11 am: 18. Januar 2013, 11:06:33 »
als je rijwegen aanmaakt met de assistent dan kun je ook nooit verder komen dan 24 RMK's per rijweg.
Rob
Om die redenen was ook mijn vraag gesteld.
Ik heb, net zoals de voorgaande versie's, het handboek uitgeprint. dat leest gewoon makkelijker, zeker als ik onderweg ben met mijn touringcar. Ook kan je makkelijker wat kanttekeningen en opmerkingen er bij plaatsen.

Bij mijn oude en reeds afgebroken baan, bestond voor ik Windigipet bezat, en moest mijn baan dan ook geheel aanpassen.
Nu ik met de bouw van een nieuwebaan bezig ben, kan ik Windigipet makkelijker intregeren in de bouw.
Om dat ik in de oude baan niet alle mogelijkheden van WDP had benut, anders dan het gecontroleerd rijden en schakelen, en in de huidige nog onder constructie zijnde baan toch wat meer wil, loop ik tegen zaken aan waar ik mij tot op heden niet in had verdiept, en er blind van uit ging dat het wel mogelijk zou zijn.
Het meeste "denk-werk" doe ik vanachter mijn stuur, als ik op mijn passagiers moet wachten, of op mijn hotelkamer(s).

Uit eindelijk zal het geheel goed gaan komen, zeker met de kennis, het gedult en de bereidwilligheid van forum-leden zoals jij..en anderen

Thomass

Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re:rmk's versus znf
« Antwort #12 am: 18. Januar 2013, 13:23:44 »
Raphael,

Zie de printscreen van een deel van mijn Helix, dan krijg je een idee wat ik gedaan heb. Elke cirkel omhoog is 1 ZF om hoog en naar beneden,

Bob

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |