Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
Ecos probleem
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten: [
1
]
Autor
Thema: Ecos probleem (Gelesen 2681 mal)
Hans Biere
Senior-Mitglied
Carpe diem
Ecos probleem
«
am:
23. Januar 2013, 15:06:52 »
Beste Allen en mede ECOS2 gebruikers,
ik sta voor een raadsel. Vandaag ontdek ik dat bijna al mijn eerder aangemelde Märklin mfx loks niet meer in mijn ECOS staan. Waarom zeg ik bijna? Eén heb ik er zelf handmatig uit verwijderd en één, die ik maandag jl. op de baan heb gezet staat ook nog in de lijst en doet het ook gewoon.
Dat is één.
Het tweede rare is dat als ik nu een mfx lok op de baan zet die uit de lijst is verdwenen, zich niet bij de centrale aanmeld. Er gebeurt helemaal niets.
Het zou zomaar kunnen zijn dat ik per ongeluk een instelling op de ecos heb veranderd. In principe werkt de centrale wel. De wat oudere (motorola) loks rijden (en de mfx lok die maandag werd aangemeld ook) en luisteren dus naar de centrale.
Wie heeft een idee wat ik hier niet goed doe en wat ik eraan kan doen dat de mfx loks zich weer (in dit geval dus: opnieuw) bij de Ecos aanmelden.
Alvast bedankt voor het meedenken en tips.
Groet, Hans
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen
Hans
Win-Digipet-Version:
Premium Edition 2021.2d 25 - 32
Anlagenkonfiguration:
H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.14 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
Rechnerkonfiguration:
ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10
Bram
Senior-Mitglied
Re:Ecos probleem
«
Antwort #1 am:
24. Januar 2013, 09:30:57 »
Hallo Hans,
En als je de MFX loc's opnieuw aanmeld op het programmeerspoor
Met vriendelijke groeten,
Bram
---------------------------------------------------
Märklin H0, C-rails,Tijdperk III en IV,Tams MC, CS2, 8 x K83, 18 x S88, WDP 2009 Premium Edition, Win 7 Home Edt. 64 bit, Pc Core 2 Quad 2,33Ghz, Thema: Duits
Hans Biere
Senior-Mitglied
Carpe diem
«
Antwort #2 am:
24. Januar 2013, 11:02:17 »
Hoi Bram,
dank voor je reactie.
Ook dan gebeurt er niets. Wat ik ook geprobeerd heb is de decoder van een mfx lok uit te laten lezen door de Ecos. Dat proces verloopt zo te zien probleemloos. Na het uitlees proces verschijnt op het scherm de melding dat de "decoder correct is uitgelezen".
Groet, Hans
Hans
Win-Digipet-Version:
Anlagenkonfiguration:
H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.14 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
Rechnerkonfiguration:
Rob Bogers
Senior-Mitglied
Vriendelijke spoorgroetjes
«
Antwort #3 am:
25. Januar 2013, 07:55:59 »
Hoi Hans,
Als je alles hebt uitgevoerd volgens de gebruiksaanwijzing van het apparaat en ineens zonder aanwijsbare oorzaak voldoet het ding niet meer, dan is er maar een oplossing, retour met de ECoS, want volgens mij heb je het ding nog niet zo lang en geldt gewoon de garantieregeling.
Rob
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers
IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Fleischmann/Roco/Tweerail
Hans Biere
Senior-Mitglied
Carpe diem
«
Antwort #4 am:
25. Januar 2013, 09:13:19 »
Hoi Rob,
Inderdaad. En zoveel valt er niet te doen om met dat ding te gaan spelen. Stekker in het stopcontact, mfx lok op de baan zetten en spelen maar.
Ik heb het probleem inmiddels ook aan mijn leverancier voorgelegd en wacht op nadere instructie(s).
Groeten, Hans
Hans
Win-Digipet-Version:
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Drucken
Seiten: [
1
]
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
windigipet.de
»