Autor Thema: BiDiB  (Gelesen 5105 mal)

Offline Raphael

• Senior-Mitglied
  • Touring on Hard pavement
BiDiB
« am: 11. Februar 2013, 08:28:21 »
Zijn er onder ons ook gebruikers welke iets doen met BiDiB ?? of dit al reeds hebben toegepast op hun baan i.c.m. Windigipet ??

Sinds ik mijn baan aan het reconstrueren ben, ben ik alle oudere decoders en toegepaste elektronica aan het vervangen met/voor BiDiB bouwstenen. van centrale, Booster en Bezetmelders tot licht en servo schakelingen.

Thomass

Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

jlt

• Gast
Re:BiDiB
« Antwort #1 am: 11. Februar 2013, 09:25:28 »

Zijn er onder ons ook gebruikers welke iets doen met BiDiB ?? of dit al reeds hebben toegepast op hun baan i.c.m. Windigipet ??

Hallo Thomass

Dat systeem is nog in ontwikkeling.
Daar kunnen wij weinig van over zeggen.
In de Website van BIDIB kun je hun de stand van zaken volgen.
Het ziet er theoretisch niet slecht uit, maar in de praktijk heb ik het nog niet gezien.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra

Offline Raphael

• Senior-Mitglied
« Antwort #2 am: 11. Februar 2013, 13:40:56 »
Hey Jan,

Dat het een, nog in ontwikkeling zijnde, systeem is, is mij wel bekend, vandaar ook de vraag als er meerdere gebruikers onder ons zijn die hier ook mee bezig zijn.
Zelf is mijn schaduwstation volledig aangestuurd met enkele BiDiB producten en het bevalt mij (zeker in combinatie van Windigipet) extreem goed.
de BiDiB websites  http://www.bidib.org/ en haar fora zijn zeer goed met het verspreiden en beantwoorden van gerelateerde zaken.
Straks in week 8 is de update 2.0 beschikbaar, en is het mogelijk mijn intelliboxen te vervangen  :D

Thomass

Thomss
  • Win-Digipet-Version:
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

jlt

• Gast
« Antwort #3 am: 11. Februar 2013, 20:17:47 »

Zelf is mijn schaduwstation volledig aangestuurd met enkele BiDiB producten en het bevalt mij (zeker in combinatie van Windigipet) extreem goed.

Hallo Thomass,

Welke BIDIB producten heb je in de schaduwstation zitten.
Ben benieuwd naar jouw bevindingen.

Jan Stienstra

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #4 am: 11. Februar 2013, 22:02:18 »
Hallo Thomas,

Ja ben ook geintresseert welke producten je toepast vooral om dat ik zie dat TAMs ook tot de producenten behoord die dit ondersteunen.

Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Raphael

• Senior-Mitglied
« Antwort #5 am: 11. Februar 2013, 23:16:48 »
@jan, @ Bob,

mijn schaduw station stuur ik aan met de GBM-Boost een gecombineerde print welke zowel als Centrale en als Booster (4A) gebruikt kan worden. Hier zit een GBM16T aan vast welke 16 (railcom) tergmelders heeft ook hangt er nog een tweede GBM16T als slave aan vast voor nog eens 16 extra tergmelders.
Voor mijn schaduwstation is dit meer dan genoeg. de wissels stuur ik allen aan met servo's (op een na, want daar zit ik met een ontwerp-probleem)
via de BiDiB bus is er een LightControl aan verbonden, welke onafhankelijk 32 programmeerbare led uitgangen heeft (denk aan seinen en verkeerslichten of verlichting in huizen ed) ook heeft deze print 4 servo uitgangen en 16 300mA uitgangen voor gloeilampen of magneet artikelen. en dan nog 8 ingangen waar je diverse commando's mee kunt afroepen.
Deze heb ik nog niet volledig aangesloten en ben nog druk bezig met het "leren omgaan" van de programmering.

Om ook de S88 bezetmelder te kunnen blijven gebruiken is er ook nog een S88-BiDiB-Bridge die daar zonder problemen mee overweg kan.
Uiteindelijk wil ik al de oude decoders vervangen voor BiDiB printen.
Ook kan het systeem vrij gemakkelijk met apparaten zoals de TAMS en de INTELLIBOX overweg, dwz, dat de bestaande centrales aan het BiDiB netwerk kunnen worden verbonden zonder dat dit afbreuk doet aan beide systemen.

Windigipet en de BiDiB kunnen ook met elkaar over weg (vanaf versie 2012). zelfs zo sterk dat volgende week versie 2 van de firmware voor het publiek vrij komt, maar nu al naar de diverse software heren (o.a. Windigipet) is gestuurd om de veranderingen in hun software te kunnen verwerken. Ik hoop dan ook op een spoedige komst van een WDP update  :D
Voor nog meer info, de in's & out's en duidelijke beschrijvingen en voorbeelden kijk even bij Christoph Schörner op zijn site.  http://www.fichtelbahn.de

Ik ben erg enthousiast over het concept en de backfeed / ondersteuning op de fora. Het is even wennen, maar het is alles overtreffend, althans in mijn zienswijze.

Thomass

Thomss
  • Win-Digipet-Version:
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

jlt

• Gast
« Antwort #6 am: 12. Februar 2013, 23:34:32 »

mijn schaduw station stuur ik aan met de GBM-Boost een gecombineerde print welke zowel als Centrale en als Booster (4A) gebruikt kan worden. Hier zit een GBM16T aan vast welke 16 (railcom) tergmelders heeft ook hangt er nog een tweede GBM16T als slave aan vast voor nog eens 16 extra tergmelders.

Hallo Thomass,

Dat is bekend die GBM16T.

Zitat

via de BiDiB bus is er een LightControl aan verbonden, welke onafhankelijk 32 programmeerbare led uitgangen heeft (denk aan seinen en verkeerslichten of verlichting in huizen ed) ook heeft deze print 4 servo uitgangen en 16 300mA uitgangen voor gloeilampen of magneet artikelen. en dan nog 8 ingangen waar je diverse commando's mee kunt afroepen.
Deze heb ik nog niet volledig aangesloten en ben nog druk bezig met het "leren omgaan" van de programmering.

Dat lijkt sprekend op de OC32 van Leon van Perlo.

Zitat

Ook kan het systeem vrij gemakkelijk met apparaten zoals de TAMS en de INTELLIBOX overweg, dwz, dat de bestaande centrales aan het BiDiB netwerk kunnen worden verbonden zonder dat dit afbreuk doet aan beide systemen.

De bekende rijden en gescheiden schakelen. M.a.w de stroomvoorziening zijn gescheiden van elkaar en hebben allebei een aparte stroomvoeding.

Zitat

Windigipet en de BiDiB kunnen ook met elkaar over weg (vanaf versie 2012). zelfs zo sterk dat volgende week versie 2 van de firmware voor het publiek vrij komt, maar nu al naar de diverse software heren (o.a. Windigipet) is gestuurd om de veranderingen in hun software te kunnen verwerken. Ik hoop dan ook op een spoedige komst van een WDP update  :D

Die WDP update komt ook.
Heb even geduld.

Zitat

Ik ben erg enthousiast over het concept en de backfeed / ondersteuning op de fora.

Dat is erg fijn als je een goede ondersteuning krijgt.

Jan Stienstra

Offline Raphael

• Senior-Mitglied
« Antwort #7 am: 13. Februar 2013, 10:43:49 »
Dat lijkt sprekend op de OC32 van Leon van Perlo.
Bijna gelijk, De OC32 beschikt over 32 universele uitgangen, daartegen heeft de LC, 16 schakel uitgangen, 32 led uitgangen, 4 servo uitgangen,  8 ingangen een DCC ingang, Railcom, en een BiDib port ingang via USB.

Die WDP update komt ook.
Heb even geduld.
Geduld is het meest belangrijke item in onze, zo mooie hobby.

Zitat
Ik ben erg enthousiast over het concept en de backfeed / ondersteuning op de fora.
Dat is erg fijn als je een goede ondersteuning krijgt.
Jan Stienstra
Net als op ons Windigipet Forum, er is altijd wel een antwoord en ook de WDP ondersteuning is perfect
Thomass..
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration: