Autor Thema: profielen en ITNV  (Gelesen 5334 mal)

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 343
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
profielen en ITNV
« am: 16. Februar 2013, 23:16:31 »
Hallo,

ik ben in he handboek an de profielen toegekomen. Daar staat onder 10.3.2 dat ik bij het overnemen van de contactgebeurtenissen uit de rijweg ik voor een TNV en ITNV verschillende resultaten moet krijgen. Ik heb in mijn testbaan ITNV ingevoerd die tot nu toe ook prima werken. Maar als ik in mijn profiel decontact gebeurtenissen overnemen (het pijltje naar beneden naast contact events) dan krijg ik dezelfde records als bij een TNV, dus met "stop" voor het laatste TMK ipv "ohne". Ik krijg tevens de waarschuwing dat de signalen van het ITNV zullen genegeerd worden, en dat kan toch niet de bdoeling zijn.
Kan iemand mij uitleggen wat ik miscchien verkeerd doe?

met dank
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline Rob Bogers

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 664
  • Ort: Hoogeveen, Nederland Ort bei GoogleMaps suchen
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
Re:profielen en ITNV
« Antwort #1 am: 17. Februar 2013, 15:39:36 »
Luc, ik neem aan dat je al het voorwerk hebt uitgevoerd voor het gebruik van iZNF, dus locomotieven 15 punts ingemeten in Win-Digipet op (km/h) of met de speed-cat op de rollenbank, dus dat je ook eerst bij de locdecoders de volgende CV's dus Cv2, Cv3, CV4, CV5 en CV 6 (om er maar eens een paar te noemen) hebt afgestelt in elke decoder, zodat alle treinen ook natuurgetrouw rijden vanaf het optrekken tot topsnelheid zoals het grote voorbeeld en dat je ook alle trajecten t.b.v iZNF hebt nagemeten en per iZNF hebt ingevoerd tot de cm nauwkeurig. Dan hoef je voor die specifieke trajecten helemaal geen profielen te maken. Win-Digipet rekent namelijk aan de hand van de ingevoerde gegevens (en dat telt hel erg zwaar) precies uit waar de trein op een milimeter nauwkeurig stopt.

Heb je dit voorwerk niet of onvolledig uitgevoerd, dan werkt het beslist niet. Ik ben er zelf weken (soms tot vervelens toe) mee bezig geweest om het bekende kwartje te laten vallen en nu kan ik zeggen, dat het op mijn baan perfect tot op de centimeter werkt!

Sterker nog, op het moment van het schrijven van deze tekst ben ik bezig met het testen van het iZNF op de baan!

Suc6 Rob Bogers
« Letzte Änderung: 17. Februar 2013, 16:29:01 von Rob Bogers »
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 343
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re:profielen en ITNV
« Antwort #2 am: 17. Februar 2013, 18:04:57 »
Rob, als ik bvb op zo'n traject de kolen wil laten schudden dan heb ik wel een profiel nodig. Maar ik heb dan wel het probleem zoals omschreven. Het gaat er mij om dat ik op mijn scherm niet bekom wat het handboek zegt dat ik moet krijgen. Dus ofwel is het handboek fout, en daar ga ik niet vanuit, ofwel doe ik iets fout, maar dan wil ik weten wat. Ik heb het trouwens ook geprobeerd in het bijgeleverde voorbeeld WDP2012 en daar heb ik hetzelfde. Dus het ligt niet aan de opzet van mijn testbaantje, want hetzelfde doet zich voor op het meegeleverde voorbeeld.

Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re:profielen en ITNV
« Antwort #3 am: 18. Februar 2013, 07:55:44 »
Luc,

Profielen werken alleen in een IFZN bij die rmks die geen start/stop RMK zijn.
Dat heb ik zelf ondervonden een tijd geleden toen ik bezig was met het ontkoppelen van loks van een trein.
Ik kan het mis hebben maar probeer het maar eens uit

Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Rob Bogers

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 664
  • Ort: Hoogeveen, Nederland Ort bei GoogleMaps suchen
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
Re:profielen en ITNV
« Antwort #4 am: 18. Februar 2013, 08:00:46 »
Dat klopt als een bus Bob, ik ben er weken mee bezig geweest en nu werkt het perfect (op een centimeter na af en toe) maar daar praat ik niet over.

Aan Luc, zet jouw testbaan eens als bijlage hier in het forum, dan kunnen wij eens kijken wat er aan scheelt, dat werkt het snelst! Handboek waarin fouten staan, dat kan natuurlijk maar er zijn al zoveel mensen met iZNF ( in het Engels iTND) en profielen bezig geweest in zowel Duitsland en Nederland, dat dat niet het geval kan/zal zijn, of vertaalfouten maar dat heeft niet zoveel met de werking te maken. Ik heb er nog niets van gemerkt dat er fouten in het handboek staan bij het uitvoeren van het iZNF. Maar wijs ons dan even op de mogelijke fouten in het boek, daarmee is iedereen namelijk geholpen.

Dat kun je doen door een nieuw bericht te maken (Antwort) en dan met de knop "Erweiterte Optionen" en dan via "datei anhangen" (bestand meesturen) dan kun je jouw bestand liefst zonderlocafbeeldingen en railsymbolen hier plaatsen. Dus even "Vihicle pictures" en "Track symbols" wegvinken alvorens je een backup maakt. (zie bijlage)

Vertel dan vooral ook even over welk traject (dus het Contact(en) van het iTND) het gaat. Waar dus de problemen ontstaan met het "kolen schudden".


Suc6 Rob

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 18. Februar 2013, 09:44:43 von Rob Bogers »
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 343
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re:profielen en ITNV
« Antwort #5 am: 18. Februar 2013, 11:49:25 »
Bob,

dat ga ik uitproberen, maar er is toch iets dat ik ook heb ervaren: wanneer ik een profiel aanmaak, de settings van de rijweg niet overneem, maar ook geen actie vraag bij de start TMK dan wil de trein niet meer vertrekken. Vraag bvb op het start TMK om de hoorn te laten afgaan dan vertrekt de trein wel en gaat de hoorn af. Maar dan moet ik ook de acceleratie instellen in het profiel van de trein want anders start hij als een schildpad.
Mijn vraag is dan: moet ik de settings van de rijweg altijd overnemen? Maar dan kom ik op mijn oorspronkelijk probleem terug dat ik dan de settings van een TNV krijg zonder "ohne" en niet van een ITNV.
Ik zal vanavond mijn testbaan op het forum zetten.

Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

jlt

  • Gast
Re:profielen en ITNV
« Antwort #6 am: 18. Februar 2013, 15:21:49 »
Beste Luc,

Zodra je met IZNF werkt, dan werkt in Profile de Start en Stop RMK niet.
Dat probleem wordt in de volgende Update verholpen. :D

Hiermee kun je Lok specifieke opdrachten invoeren, zoals "Kolen schudden" e.d.

Als je met WDP 2012.1 werkt, dan kun je met Profile de tussen liggende RMK de lokspecifieke opdrachten uitvoeren. Dus die Start en Stop RMK niet gebruiken. ;)

Succes,

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 343
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re:profielen en ITNV
« Antwort #7 am: 18. Februar 2013, 23:26:09 »
Bedankt voor de input allemaal.
Ik heb vandaag wat geëxperimenteerd met profielen en ben erin geslaagd om wat ik wou hebben te verkrijgen. Jullie input heeft daarbij geholpen.
Ik begin te begrijpen wat de profielen doen met de snelheden en wanneer ze werken en wanneer niet.
Wat ik ook gevonden heb is dat wanneer je Loc ID0 hebt voor bvb rijweg 003>006, en als je dan voor één specifieke loc een profiel maakt met één specifieke functie van die loc in dezelfde rijweg 003>006 dat dan het Loc ID0 profiel niet meer werkt voor die loc. De loc kan blijkbaar maar naar één profiel "luisteren" in één rijweg.
Maar om terug te komen op mijn oorspronkelijke vraag dat wat in hoofdstuk 10.3.2 beschreven staat niet op mijn beeldscherm komt heb ik nog geen antwoord.

Ik heb wel vandaag tweemaal gehad dat een loc niet stopte aan het eind TNV van de rit. Hij bleef langzaam doorrijden (met het sein op rood). Ik heb dit nog nooit eerder gehad. De laatste keer heb ik wel gezien dat de instructie van het profiel ook niet was doorgekomen en dat de trein volgens WDP nog twee TNV eerder op de baan was (stond). Net alsof WDP de trein "kwijt" was. Ik heb geen idee hoe dat komt.

groetjes Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

jlt

  • Gast
Re:profielen en ITNV
« Antwort #8 am: 19. Februar 2013, 12:06:12 »
Beste Luc,

Met betrekking op jouw vraag Hoofdstuk 10.3.2.

WDP kent een TNV die twee verschillende opties kunnen worden gebruikt.
Dat is de normale TNV en de ITNV.

Wanneer je alleen de normale TNV gebruikt dan zul je merken dat een trein bij de Stopcontact direct gaat stoppen, terwijl aan het eind van de Stop bezetmelder, bijv een afstand heeft van 60 cm.
Hiermee kun je dus met Profile in de Stopcontact bezetmelder een X aantal tijd opgeven waardoor de trein netjes aan het eind van de Stop bezetmelder stopt. Wanneer je alleen met TNV in combinatie met Profile, dan zie je in Profile de Stop sectie weergave.

Nu ga je ITNV gebruiken. Deze methode zit in WDP-ITNV een rekenformule die uitrekend hoelang de trein erover doen (inclusief de snelheid en afremmen, en even van de basis principe uitgaande) om in een bepaalde Stop sectie gedeelte te laten stoppen. Die Stop secties kun je onder Rijwegen-Editor onder Tabblad Start/Rem/Einde en onderaan kun je verschillende stop gebieden opgeven. (ITNV moet wel geactiveerd worden!)
Dat betekent dus dat WDP de ITNV zelf laat uitzoeken.
Dat houdt dus ook in dat de seinen binnen de ITNV worden gewijzigd en op de correcte wijze worden geschakeld. Die seinschakeling is een logische werkwijze omdat de berekende rijweg helemaal vanaf de Start tot Stop sectie wordt doorgereden, m.a.w. onderweg moeten de seinen op groen staan.

Nu wil je in de ITNV met Profile gebruiken en je komt tot de conclusie dat er in de Stop sectie een tekst staat met daarop "Ohne_V". Hier geeft WDP aan dat je met ITNV werkt en neemt de Stop funktie over, door de formule berekening. Zie bijgaande screenshot dat uit hoofdstuk 10 is behandeld.

Met betrekking tot de LokID-0.
Dat betekent dat het voor alle loks gaat, die in de zelfde rijweg rijdt.
En in dat geval wordt de snelheidsregelaar met een +/-correctie.
En je kunt zoveel als je wilt allerlei Locomotief betrokken funkties bewerken.
In Profile kun je 60 regels van allerlei fluitconcert tot koeien geloei en nog meer van dat soort leuke dingetjes. :D

Wat Rob al aangaf, meet je lok wel naar Km/uur modus en ijk je locomotieven incl. met Remcorretie voor het nauwkeurig stopplaats bepaling.

Heel veel succes,

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 19. Februar 2013, 13:56:22 von Jan leendert »

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 343
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re:profielen en ITNV
« Antwort #9 am: 19. Februar 2013, 20:49:14 »
Jan, bedankt voor de uitleg.
Ik weet dat ik de snelheidsprofielen van de locs nog moet inregelen maar mijn testbaan is daar te klein voor. Eind deze week komt daar verandering in.
Toch nog een vraagje over de profielen:
* Als ik voor één bepaalde rijweg een profiel maak met Loc ID0, dus voor alle treinen, maar voor dezelfde rijweg ook een profiel maak voor één bepaalde loc omdat die nog iets extra moet doen, dan zie ik dat voor die loc het aangemaakte profiel onder Loc IDO niet meer werkt. Is dat wat ik mag verwachten?

Bvb ik schakel bij vertrek met Loc ID0 de frontlichten aan. Bij alle treinen is dit zowel de witte voorlichten als de rode achterlichten, behalve voor de V200, daar moet je de achterlichten apart aanzetten. Kan ik dat doen op de hierboven vermelde manier, of moet ik de V200 geheel apart behandelen?

met vriendelijke groeten

Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

jlt

  • Gast
Re:profielen en ITNV
« Antwort #10 am: 19. Februar 2013, 23:24:52 »
Beste Luc,

Je zet de V200 loc op de rijweg waarvan je met Profile LokID-0 hebt aangemaakt.
Zet die V200 op de Startcontact.
Je gaat naar Profile en je klikt die rijweg aan.
In die Profile klik je op rechtsboven aan de linkerhoek, de driehoekje waar WDP automatisch een aantal regels hebt geconfigureerd. Dan zie je in de bijgevoegde screenshot het knop in het midden met rode kader.
Die klik je aan.
In screenshot nr 2 heb ik de symbool (met de linkermuis aanklikken en aanhouden en slepen naar de Aan veldje) van een achterlicht op RMK 11 dat deze aangaat.
Dus, de bovenste menutje is voor aanzetten.
En de onderste (Uit) is voor uitzetten. (je moet dat per RMK dat opgeven, dus heb je aangezet, dan opslaan, en terugkeren naar de Stop contact en dan weer de onderste (uit) het achterlicht uitzetten)

Deze wijze van werken is direct actief op je V200 lok dat op het start contact staat.

Wat je hier dus doet, is dat alle loks die geen achterlicht hebben gewoon wordt genegeerd.
Komt er een V200 aan, dan gaat deze werken.

Probeer het eens mee.

Als je dat niet lukt, dan is er een optie om diezelfde rijweg te copieeren en alleen die V200 een aparte licht bewerking uit te voeren.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra

Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 343
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re:profielen en ITNV
« Antwort #11 am: 20. Februar 2013, 10:35:59 »
Jan,

werkt perfect, goede uitleg trouwens. ;)

Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 343
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re:profielen en ITNV
« Antwort #12 am: 20. Februar 2013, 10:57:17 »
Hallo,

ik had beloofd dat ik hier mijn testbaan zou zetten, maar omdat Rob stelt dat ik eerst de snelheden moet inmeten van de locs, zal ik dat eerst doen. Dat kan alleen wanneer ik mijn grotere baan klaar heb en dus voldoende lengte om de treinen aan maximum snelheid te laten rond rijden. Nu zouden ze een R1 bocht moeten nemen en ik vrees dat sommige dan uit de bocht gaan. :)
Als jullie toch al mijn testbaan willen zien, zonder de opgemeten snelheden dan hoor ik het wel. Dan doe ik het ogenblikkelijk.

Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

jlt

  • Gast
Re:profielen en ITNV
« Antwort #13 am: 20. Februar 2013, 12:06:43 »

Beste Luc,

Daar heeft Rob in principe gelijk in.
WDP 2012.1 worden de treinen gereden in Km/uur.

Dan komt mijn volgende vraag, hoe groot en hoe lang wil je die test baan maken.
Wil je daar wissels inbouwen.

ik kan uit jouw gegevens niet zien met welke spoorgrote en je digitale systeem.

Die R1 als bochten meenemen in de snelheidsmeting, daar zijn opties voorhanden die we ervoor zorgen dat de lok niet met een hoge snelheid uit de bocht vliegt. Als je met H0 werkt dan is het liefst dat het meetgebied (=C)
minimaal rechteafstand van 1.50 mrt.


Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra


Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 343
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re:profielen en ITNV
« Antwort #14 am: 20. Februar 2013, 12:46:11 »
Jan,

in mijn huidige testbaan zitten in het lange stuk van ongeveer 1m80 nog een wissel zodat ik er niet wil aan beginnen.
Maar mijn nieuwe lengte zal 4,8 meter zijn, in H0 en dan kan ik gelijk al mijn treinen inmeten, inclusief de treinstellen van 1m80 die nu nog in de doos zitten. (ik heb namelijk een verslaving aan mooie treinen kopen :))
Ik zal mijn gegevens eens aanvullen.

Morgen breek ik mijn huidig testbaantje af en begin ik aan de bouw van de grotere, waar ik ook meer dingen kan testen, voor ik aan het echte werk begin. Het inregelen van de snelheden zal één van de eerste dingen zijn.
Ik wil eerst zoveel mogelijk situaties uitproberen zodat ik beter begrijp wat WDP kan en niet kan, waar ik op moet letten enz. Ik ben van het principe al doende leert men, met vallen en opstaan.

Luc Diels



Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR