Hallo Thomass,
In de navolging van Bob en Henk kan ik je een aantal voorbeelden van geven.
Je noemt:
met andere woorden, als ik meer RMK's inbouw dan ik werkelijk nodig heb, ik deze nu of later kan gebruiken om diverse periferie aan te sturen.
Ja, dat kan.
Dat is de makkelijkste weg als je niet al te veel van programeren houdt.
Echter kan het ook anders, daar is WDP flexibel in.
Als voorbeeld van mijn trajekt dat uit 1 bezetmelder bestaat, die 1.50 mtr lang is, heb ik in profile, 8 verschillende locomotief betrokkende functies ingebouwd. Die loc rijdt onderweg en maakt contact op dat 1 bezetmelder nummer, en ziet vervolgens na een aantal cm (of tijd) dat er een toeter wordt aangezet (die toeter wordt vanzelf uitgezet na 2 sec). Na optelling van het aantal cm begint de tweede functie te werken oftewel in dit geval de Station aankondiging (waarschuwing dat de passagiers een eindje van het perron af moet, want er naderd een sneltrein). Vervolgens wordt de derde functie aan de gang gezet en wederom dat in de tunnel een claxon geluid wordt aangezet. Vervolgens, weer na optelling van het aantal cm wordt de verlichting van een station aangezet. En zo meer van dat soort gevalletjes. En ook nog dat er bij elke funktie de snelheid wordt verlaagd of verhoogd.
Dus je kunt met meerdere RMK's gebruiken, maar ook is het mogelijk met 2 RMK's, en ik heb zelf als experiment 1 lange bezetmelder.
Dus daar is WDP heel flexibel in.
Ook kun je combineren met profile en STW, daar kun je eigenlijk ongelimiteerd ermee spelen. Je kunt daar schakelaars inbouwen die gekoppelt kunnen worden met Profile, en andersom!. M.a.w. als voorbeeld van Hans zijn spoorwegovergang kun je een virtuele schakelaar inbouwen die je met de hand een spoorwegovergang kunt laten werken, maar ook met diezelfde schakelaar kun je in Profile inbouwen en koppelen met de STW, en daarmee heb je twee vliegen in 1 klap, manuel en automatische spoorwegovergang bewerking.
Even met uitzondering daar gelaten is, dat er straks een nieuwe update komt en dat in Profile leuke mogelijkheden inzit.
Met vriendelijke groeten,
Jan Stienstra