Autor Thema: Zufallig of ietsje minder zufallig?  (Gelesen 1965 mal)

Offline Ronald Meijer

• Senior-Mitglied
    • You Tube kanaal Arnhegen
Zufallig of ietsje minder zufallig?
« am: 14. März 2013, 09:28:51 »
Mede WDP ers,

Vraagje.

Ik heb situatue (zie plaatje) waar ik aankom voor het schaduwstation met optie om deze in te gaan of te bypassen. In de ZFA kies ik de volgende rijweg via AnschlussFahrten, die ik toevallig laat kiezen.

Van de in totaal 9 rijopties die ik bij de AF heb gaan er 8 het schaduwstation in en eentje bypassed dit (#79). Nu wil ik de kans van het bypassen wat vergroten, dus heb ik AF # 79 nogmaals toegevoegd zodat kans 1 op 5 wordt.

Wat denken jullie, werkt dit ? (ik kan het moeilijk testen want ja zufallig is zufallig)

Ronald

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 14. März 2013, 09:43:25 von Ronald Meijer »

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Re:Zufallig of ietsje minder zufallig?
« Antwort #1 am: 14. März 2013, 10:38:43 »
Hallo Ronald,

Ja dat zal wel werken, denk ik (heb het nog nooit zo bekeken)
Ik zou alleen die regel met #79 tussen 87 en 89 zetten bu staan ze in princiepe achter elkaar!
Is maar een idee.

Ik regel dit overigens anders. Waarom zou een trein die net op de baan (zicht bare deel) is geweest weer naar de baan gaan terwijl je hem net in het schaduw station hebt? Dan kan je toch beter weer een andere trein laten vertrekken die al een tijdje niet op de baan is geweest!

Als dat dus niet is wat je wil dan wil je de trein dus moet willig weer naar boven hebben. Dan kan je dat ook zelf regelen onder welke condities hij mag door rijden.

voorbeeld vaan doorrijden:

in het schaduwstation dienen minimaal 5 treinen te staan.
Spoor 3 en 6 zijn bezet
Sneltrein rijd door
Er staan al 3 stoomtreinen dus deze rijd door

en zo zijn er nog vele te bedenken.

mvrg Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Ronald Meijer

• Senior-Mitglied
    • You Tube kanaal Arnhegen
Re:Zufallig of ietsje minder zufallig?
« Antwort #2 am: 14. März 2013, 19:39:00 »
Hallo Bob,

Bedankt voor suggestie ik zal #79 eens verplaatsen.

Ik snap je redenering over een trein die net in het zichtbare deel is geweest. Bij mij ligt de situatie iets anders, dit is schaduwstation in de bovenbaan en je kiest daar om of boven te blijven (SS in) of naar de helix te gaan en dan door naar het lager gelegen grotere schaduwstation.

Die condities zijn goede suggestie en die gebruik ik ook al ten dele maar ga daar in de toekomst zeker meer mee werken.

Groet

Ronald