Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
Nederlandstalig Stamtafel
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
Intellibox II
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten: [
1
]
2
Autor
Thema: Intellibox II (Gelesen 7863 mal)
Ronny Meuris
Mitglied
Intellibox II - Windigipet 2012 - DCC digitaal
Intellibox II
«
am:
28. April 2013, 10:47:12 »
Hallo, heb een volgend probleem en mogelijk kan iemand va jullie een oplossing bieden. Heb zonet mijn Intellibox II, na een herstelling biij Uhlenbrock, opnieuw geïnstalleerd, werkt prima, doch ik kan geen verbinding maken met Win Digipet versie 2009.11.5.230.
Het eigenaardige is, dat het vroeger wel perfect functioneerde, d.w.z. een 5-tal maanden geleden.....
Heeft er iemand enige suggesties terzake?
Alvast mijn dank voor de hulp.
Vriendelijke groet
Ronny Meuris
Win-Digipet-Version:
2012
jlt
Gast
Re:Intellibox II
«
Antwort #1 am:
28. April 2013, 12:50:11 »
Hallo Ronny,
In de Update 2009.3 informatie staat het volgende weergegeven.
Zie onder screenshot.
Met vriendelijke groeten,
Jan Stienstra
P.s: Uit jouw informatie staat dat je een WDP 2009.3 hebt
Inmiddels bestaat een Update 2009.5
Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
«
Letzte Änderung: 28. April 2013, 12:52:44 von Jan leendert
»
Ronny Meuris
Mitglied
«
Antwort #2 am:
28. April 2013, 13:03:34 »
Dag Jan
Dank je wel voor je reaktie, ter verduidelijking nog, ik had WDP 2009 V3, doch vrijdag jl. heb ik versie 2009.11.5.230 geïnstalleerd vermits ik toen al verbindingsproblemen vaststelde. Dit n.a.v. opzoeken in het WDP Forum.
De driver installatie had ik reeds vroeger uitgevoerd, doch omwille van deze toestanden had ik alle vroegere installaties van de driver verwijderd op mijn PC en vervolgens deze opnieuw geïnstalleerd. De COM Poort is korrekt ingegeven, als ook de baudrate in de systeem instellingen van WDP.
Toch lukt het desondanks dit alles, niet.
Win-Digipet-Version:
2012
jlt
Gast
«
Antwort #3 am:
28. April 2013, 13:38:00 »
Hallo Ronny,
Oke, dat is wat duidelijker geworden.
Je noemde "herstelling" ik neem aan dat je het bedoelde gerepareerd?.
Als je dat bedoelde, kan het ook waarschijnlijk zijn dat er een nieuwe driver Update van Uhlenbrock.
Kijk even op de UB Website of er een nieuwe driver Update staat.
Anders moet je even zo doen, eerst de WDP Update 2009.5 installeren (heb je gedaan)
Dan vervolgens de Compoort onderzoeken of die echt vrij is, gebruik daar de WDP Schnittestellensucher.
UB Driver installeren en onderzoek dan of er geen Compoort conflicten zijn.
Als er een USB aansluiting is, dan kun je die converteren naar Compoort.
Jan Stienstra
Ronny Meuris
Mitglied
«
Antwort #4 am:
28. April 2013, 19:47:29 »
Dag Jan
Anders moet je even zo doen, eerst de WDP Update 2009.5 installeren (heb je gedaan)
Dan vervolgens de Compoort onderzoeken of die echt vrij is, gebruik daar de WDP Schnittestellensucher.
UB Driver installeren en onderzoek dan of er geen Compoort conflicten zijn.
Als er een USB aansluiting is, dan kun je die converteren naar Compoort.
Heb je raadgevingen zoveel als mogelijk opgevolgd, d.i. op de UB website een nieuwe driver gedownload en geïnstalleerd, dit verliep zonder problemen weliswaar, doch de verbinding tussen IB II en WDP komt niet tot stand.
De poortzoeker van WDP geeft COM3 aan, doch bij de opstart van WDP 2009 krijg ik de melding dat er geen verbinding is met de IB II. Wat de laatste lijn uit jouw bericht betreft 'USB naar Compoort converteren' is zoveel als chinees voor mij. Hoe voer je dit uit?
Indien mogelijk graag je verdere instructies.
Groeten
Win-Digipet-Version:
2012
jlt
Gast
«
Antwort #5 am:
28. April 2013, 21:37:40 »
Hallo Ronny,
USB versus RS232 aansluiting gebeurt met een kabeldriver programma die de protocol van USB naar RS232 converteert. Dus dit heeft te maken met de kabel die daarvoor gebruikt.
Als je voorheen diezelfde kabel hebt gebruikt, dan kan het zijn dat door de IB Update een ander registratie wordt gegeven maar niet door de kabel protokol.
Ik neem aan dat de IB II een RS232 aansluiting heeft en jouw PC of Laptop een USB aansluiting heeft.
( Vanaf Win7 wordt dat automatisch d.m.v. Plug an Play herkenning)
Tevens heb ik op het forum opgezocht dat de meeste WDP gebruikers een fout maken door in het systeem instelling "Intellibox I" ingesteld hebben. Het moet IB II zijn.
Ik geef het maar even aan, en wellicht heb je dit al gemerkt.
Check even, want ik kan dat niet zien vanuit mijn PC scherm.
Jan Stienstra
Raphael
Senior-Mitglied
Touring on Hard pavement
«
Antwort #6 am:
28. April 2013, 21:39:04 »
Bij de ibII is een cd-tje geleverd met een USB-driver. Deze zal ondertussen wel verouderd zijn. op de site van Uhlenbrock vind je de nieuwste Silicon driver welke ik nu ook gebruik.
ik had met de driver op de cd de zelfde problemen als jij nu verteld.
echter eerst alle randapparatuur afkoppelen al voor je deze nieuwe driver installeert.
op het moment dat je de IBII (na de software installatie) via een USB port aansluit zal zowel de pc als wdp de IBII herkennen....
Thomass
Thomss
Win-Digipet-Version:
2015-PE - Build:215.1.44-32
Anlagenkonfiguration:
Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
Rechnerkonfiguration:
Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)
Raphael
Senior-Mitglied
Touring on Hard pavement
«
Antwort #7 am:
28. April 2013, 21:42:17 »
Zitat von: Jan leendert am 28. April 2013, 21:37:40
Ik neem aan dat de IB II een RS232 aansluiting heeft en jouw PC of Laptop een USB aansluiting heeft.
Jan, De IBII heeft enkel een USB (2) en loconet aansluiting. de seriele port is niet meer aanwezig.
Thomass
Thomss
Win-Digipet-Version:
2015-PE - Build:215.1.44-32
Anlagenkonfiguration:
Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
Rechnerkonfiguration:
Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)
jlt
Gast
«
Antwort #8 am:
28. April 2013, 22:14:39 »
Hallo Thomass,
Oke, bedankt voor de info.
Jan Stienstra
Rob Bogers
Senior-Mitglied
Vriendelijke spoorgroetjes
«
Antwort #9 am:
29. April 2013, 09:06:40 »
Ik wil mij nergens in mengen maar het zou toch zo moeten zijn dat wanneer Ronny eerder wel contact had met de PC en dus WDP met de oude driver en het apparaat is alleen maar gerepareerd kan en mag het eigenlijk niet zo zijn dat het ding nu ineens geen contact meer maakt, de andere versie van WDP (ik neem aan dat dat 2005.5 Duits is) er is wat dat betreft toch niets gewijzigd. Uiteraard is de nieuwste driver aan te bevelen maar ook als Ronny goed contact had tussen de PC en WDP op een eerder moment moet dat nu ook het geval zijn, lijkt mij.
Rob
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers
IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Fleischmann/Roco/Tweerail
jlt
Gast
«
Antwort #10 am:
29. April 2013, 09:20:14 »
Hallo Rob,
Ben geheel met je eens.
Alleen als UB wat aan de register heb verandert, waardoor een nieuwe update wordt uitgebracht, dan wordt het effe ietsje anders.
Hetzelfde kreeg ik met RH systeem.
Ook een nodige zoekactie om het aan de gang te krijgen.
Kabels en PC willen niet altijd een huwelijk aangaan.
Laten we snel hopen dat het probleem van Ronny ook tot het verleden behoort.
Jan Stienstra
«
Letzte Änderung: 29. April 2013, 09:22:03 von Jan leendert
»
Ronny Meuris
Mitglied
«
Antwort #11 am:
29. April 2013, 10:17:14 »
Ik kom er niet uit hoor!
Op de IB II is baudrate 115200 ingegeven, de poortzoeker van WDP geeft poort 3 aan, heb van Uhlenbrock nogmaals een niewe driver geïnstalleerd (vroegere versies uiteraard van PC verwijderd, PC na verwijderen uitgeschakeld en opnieuw opgestart, zoals het hoort in feite), randapparatuur uitgeschakeld en verbindingen losgekoppeld, Intellibox II staat korrekt bij de systeeminstellingen, baudrate 115200 een COM3 wordst aangegeven en toch geen verbinding realiseerbaar met IB II en PC.
Kan het dan aan de kabel zelf liggen?
Heb ik dan mogelijk een verkeerde driver gedownload van Uhlenbrock?
Zou de zaak opgelost kunnen zijn met de aanschaf van een nieuwe kabel dan?
Kortom, ik begrijp er geen snars meer van.....
Software versie van IB II is 1.013 - 1.014, mogelijk is deze info voor iemand van jullie van nut.
WDP versie is dus 2009.11.5.230, PC is WIN7 - 64 bit
Win-Digipet-Version:
2012
Rob Bogers
Senior-Mitglied
«
Antwort #12 am:
29. April 2013, 10:46:52 »
Ik zou zowieso de kabel even proberen met een ander USB apparaat, externe harde schijf misschien? maar als de kabel voor de reparatie wel werkte moet hij het nu ook doen.
Rob
IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
jlt
Gast
«
Antwort #13 am:
29. April 2013, 11:10:28 »
Hallo Ronny,
Sowieso Rob zijn voorstel nemen.
Ik zie dat je een Win7 64bit hebt.
Nu komt een punt of dat de IB II ook 64bit is?.
Daar zou het kunnen zijn dat die kabel alleen geschikt is voor 32bit.
Hierin een kabel nemen die zowel 32bit als 64bit conversie aankan.
Sitecom heeft een uitgebreide kabels soorten waarbij met drivers programma kunnen worden aangemaakt.
Geef de moed niet op.
Heb zelf ook gehad.
Jan Stienstra
Rob Bogers
Senior-Mitglied
«
Antwort #14 am:
29. April 2013, 16:35:24 »
@Ronny, ik als ik jou was (maar misschien heb je dat al lang gedaan) zou je de informatie van de laatste update goed moeten doornemen, niet dat het iets uitmaakt voor het aansluiten voor de kabel tussen PC en IB maar zo'n update wordt niet voor niets uitgegeven!
Bij de update staat dat de software voor Windows 7 is gemaakt en dan kun je er van uitgaan dat hij voor beide versies bedoeld is en afhankelijk van de besturingssoftware wordt de derde partij software (zijnde niet Windows) in de map "Programm Files" of "Program Files (x86)" geinstalleerd, waarbij de eerste map voor 64 bits software bedoeld is en de tweede map aanduiding is bedoeld voor 32 bits software. In welke map de betreffende software komt wordt door het besuringssysteem bepaald. Zie afbeelding (rode kader) voorbeeld van de mapstructuur van Windows 7 (64 bits) versie.
Rob Bogers
Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Drucken
Seiten: [
1
]
2
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang