Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
WDP stuurt loc niet aan
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten: [
1
]
2
Autor
Thema: WDP stuurt loc niet aan (Gelesen 6831 mal)
luc diels
Senior-Mitglied
Aut viam inveniam, aut faciam
WDP stuurt loc niet aan
«
am:
05. Mai 2013, 10:06:45 »
Hello WDPers,
Ik heb een leuke testbaan gebouwd met schaduwstation, doorgangsstation en een pendelspoor. Alles loopt prima en WDP werkt zeer goed. Ik heb wel een sporadisch probleem. Af en toe komt het voor dat een loc blijft staan bij een sein. Het sein staat op groen en de rij baan is volledig vrij maar de loc blijft staan. Blijkt dat het stuursignaal op de loc-controller op 0 km/h staat, maw WDP stuurt geen signaal naar de loc om te starten/door te rijden. Als ik dan manueel een snelheid ingeef door de controller te verschuiven met de muis dan gaat de loc rijden tot aan het volgende rode sein waar hij netjes door WDP tot stilstand wordt gebracht. Van dan af loopt alles terug normaal. Ondertussen blijven de andere locs hun normale verloop doen.
Ik heb geen idee hoe dit komt, het lijkt wel of WDP heel sporadisch "vergeet" een loc aan te sturen. Er is ook geen link met één specifiek sein of zo.
Heeft iemand een idee waar dit kan aan liggen en hoe het te voorkomen?
met dank voor de hulp
Luc Diels
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
Win-Digipet-Version:
WDP 2021.b
Anlagenkonfiguration:
Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
Rechnerkonfiguration:
DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR
Rob Bogers
Senior-Mitglied
Vriendelijke spoorgroetjes
Re:WDP stuurt loc niet aan
«
Antwort #1 am:
05. Mai 2013, 14:18:18 »
Misschien ergens een profiel zonder start/aanvangssnelheid? Win-Digipet "vergeet" namelijk niets maar voert uit wat er ingevoerd is in de betreffende editors.
Rob
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers
IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Fleischmann/Roco/Tweerail
luc diels
Senior-Mitglied
«
Antwort #2 am:
05. Mai 2013, 14:42:27 »
Bedankt voor de reactie Rob, maar er zijn op een enkele uitzonderingen na nog geen profielen, en die zijn op specifieke plaatsen waar ik een specifiek gedrag wou hebben, en trouwens dan zou dat bij iedere passage van die loc op die rijweg gebeuren, WDP zou dat niet "vergeten" bij de ene passage en bij de andere niet. Nu gebeurt het sporadisch (tot nu toe een 4 tal maal), steeds bij een andere loc en steeds op een andere plaats. Er is geen patroon te herkennen. Het signaal is groen dus de rijweg is vrij en niet meer vergrendeld. Het ligt dus aan het niet versturen van een signaal naar de loc.
Trouwens ieder computerprogramma heeft wel ergens eens een bug, dus ik sluit niets uit. Ik vraag me alleen af of niemand anders dit heeft voor gehad, en zo ja of de oorzaak is gevonden.
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
Win-Digipet-Version:
WDP 2021.b
Anlagenkonfiguration:
Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
Rechnerkonfiguration:
DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR
Rob Bogers
Senior-Mitglied
«
Antwort #3 am:
05. Mai 2013, 15:28:05 »
Ik zou toch (als ik jou was) de diverse editors eens nalopen, juist op die plaatsen waar het "fout" gaat. Als het een bug zou zijn, dan had het Duitse forum er vol mee hebben gestaan en was er al lang een "fix" geweest, ik kan niets vinden betreffende jouw eventueel gevonden bug. Jij bent dus op dit moment de enige die last heeft van deze bug want ook in het Nederlandse forum, waar toch een aantal ervaren mensen aan het werk zijn is niets te vinden over deze "bug".
Dus ik denk toch meer aan een "programmeerfoutje" van jezelf, je zal niet de eerste zijn en al helemaal niet de laatste.
Kijk bijvoorbeeld eens bij de Traininspector bij die betreffende rijwegen of bij diverse Preconditions in bijvoorbeeld de TAE, die je eventueel hebt ingesteld bij AND/OR/NOT of misschien een conflicht van de Preconditions tussen de TAE en de Dispatcher! Ik heb het ook wel eens gehad, dat een loc schijbaar niet vertrok maar dan lag het toch echt aan invoerfoutje van mezelf. Na het vinden van het euvel dacht ik ook, oh was dat het nu??? Probeer ook eens in de demostand te "rijden" om te kijken of het daar ook gebeurt.
Rob
«
Letzte Änderung: 05. Mai 2013, 18:09:33 von Rob Bogers
»
IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
luc diels
Senior-Mitglied
«
Antwort #4 am:
05. Mai 2013, 21:07:06 »
Rob, ik beweer niet dat er een bug zit in WDP. Ik stel iets vast en ik vraag of anderen die WDP gebruiken iets dergelijks hebben ervaren. Volgens jouw informatie dus niet.
Ik begrijp jouw redenering, maar het is moeilijk zoeken aangezien de problemen sporadisch bij verschillende locs op verschillende plaatsen zijn voorgekomen. Als ik iets fout zou geprogrammeerd hebben zou dat structureel terugkomen (zoals ik ondertussen al foutjes heb moeten wegwerken) en dat is niet zo. Het kan dus zijn dat het alleen voorkomt bij een samenloop van omstandigheden, maar die heb ik nog niet kunnen vinden.
Als het nog eens voorkomt zal ik een copie nemen van de treininspector zodat ik die verder kan onderzoeken.
Luc
Win-Digipet-Version:
WDP 2021.b
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Rob Bogers
Senior-Mitglied
«
Antwort #5 am:
06. Mai 2013, 08:17:41 »
Nee, dergelijke ervaringen heb ik nog niet gelezen en ik kijk regelmatig in het Duitse en Engelstalige forum rond naar probleempjes, ik heb weliswaar wel eens zoiets aan de hand gehad maar zoals ik al aangaf, bleek dit door een foutje van mezelf ontstaan te zijn.
Als ik opnieuw zou mogen vragen wat er precies aan de hand is, zou ik ook vragen en dat doen de meeste WDP-gebruikers, "wat heb je zelf al gedaan om het probleem op te lossen".
Verder, er zijn zoveel beta testers aan het werk (20 geloof ik) dat dergelijke bugs, als die er al zijn, binnen no time worden ontdekt en verholpen.
Maar eerst even zoeken op betreffende rijweg/treinrit en eventueel aangegeven voorwaarden zoals ik al zei kan wonderen opleveren. Meestal biedt de oplossing zich snel aan nadat je jezelf de vraag hebt gesteld van "waarom gebeurt dit" en dan een zoekactie opstarten in de betreffende editors.
Ik heb nog "niemand" over
dit
"probleem" gehoord maar ik kan er overheen gelezen hebben natuurlijk. Als je hier na een paar dagen nog geen bevredigend antwoord ziet staan, kun je ook eens gaan rondneuzen in de andere fora op dit onderwerp "Lokomotive fahrt nicht los" o.i.d. of je kunt de vraag ook eens in het Engelstalige WDP-forum stellen, daar zit ook genoeg kennis. Stefan Lersch (Duitse Beta tester) kijkt daar ook regelmatig rond. Hij is weliswaar Duitstalig maar kan meerdere talen aan, soms zelfs Nederlands.
Maar als je hulp krijgt , dan zullen ook zij zeggen, "kijk hier eens naar en kijk daar eens naar", dus dat soort dingen kun je al uitsluiten door zelf op zoek te gaan. Dus goede raad is niet duur, wacht hier gewoon af tot een passende oplossing langs komt of zelf ga even op zoek naar de oplossing, het laatste geeft de meeste voldoening.
Suc6,
Rob
«
Letzte Änderung: 06. Mai 2013, 09:26:29 von Rob Bogers
»
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Stefan Lersch
Moderator
Senior-Mitglied
«
Antwort #6 am:
06. Mai 2013, 11:03:59 »
Hallo,
als ik hier reeds vernoemd ben.
Rob is juist, die informatie in de treininspector is erg belangrijk! Kijk, zo als Rob schrijft, of je daar kan een foutje zien. Ik denk ook, dat elke condities in de rijwegen niet ok zijn. Plaats even een scherm van de treininspector hier aub.
Viele Grüße,
Stefan
Win-Digipet-Version:
WDP 2021.x Beta
Anlagenkonfiguration:
N-Anlage im Bau, Minitrix & Co., Tams MC 2.2.3, DCC
Rechnerkonfiguration:
Quad Core 8 GB mit Win 10, 32"quot Bildschirm
Rob Bogers
Senior-Mitglied
«
Antwort #7 am:
06. Mai 2013, 15:28:36 »
Kijk eens aan de meer ervaren hulp komt op gang, dank Stefan voor de hulp met dit probleem.
Rob
«
Letzte Änderung: 06. Mai 2013, 16:12:44 von Rob Bogers
»
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
jlt
Gast
«
Antwort #8 am:
06. Mai 2013, 15:54:57 »
Hallo Luc,
Aansluitend het betoog van Rob en Stefan hier nog een punt waar het eventueel eraan zouden kunnen liggen.
- Kijk even in de Rijwegen of er ergens een rijweg ligt die nog niet is afgesloten.
Hierin kun je met Inspector zien of er ergens een rijweg wordt geactiveerd.
Bovendien kun je ook met ZugUberwachung kijken of een Magneet Artikel zoals een seinpaal, wissels en of
baanovergang, e.d.
- Als je die lok met Km/uur hebt ingesteld dan kan het zijn dat de eerste grafiekmeting op de eerste meetpunt
op 0 staat. Die in dat geval op 1 zetten. Zodat de start iedergeval van 1 naar de ingestelde Km/hr gaat rijden.
(dat fenomeen is verholpen bij de nieuwe Update 2012.2)
Probeer het maar eens.
Anders horen we het wel.
Met vriendelijke groeten,
Jan Stienstra
«
Letzte Änderung: 06. Mai 2013, 16:06:05 von Jan leendert
»
luc diels
Senior-Mitglied
«
Antwort #9 am:
06. Mai 2013, 17:12:58 »
Bedankt voor de reacties.
Ik kan enkele dingen die jullie aangeven controleren. Maar zoals ik al schreeft heb ik dit probleem maar sporadisch gehad. Ik moet nu wachten op de volgende keer en dan de treininspector afdrukken en napluizen.
Ik laat van mij horen als het weer zou voorkomen, en dan plaats ik de treininspector hier zodat jullie kunnen helpen als ik het zelf niet vind.
Luc
Win-Digipet-Version:
WDP 2021.b
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
jlt
Gast
«
Antwort #10 am:
06. Mai 2013, 18:41:53 »
Hallo Luc,
Je kunt ook een treininspector uitdraai maken dat goed ging.
En dan een treininspector uitdraai wanneer de loc niet weg wil rijden.
En dan die twee uitdraaien naast elkaar vergelijken.
Dan zie je het effect en het verschil.
Succes en we wachten op jouw bevindingen.
Jan Stienstra
luc diels
Senior-Mitglied
«
Antwort #11 am:
13. Mai 2013, 13:10:08 »
Hallo, gisteren is het probleem met niet aansturen locs (terwijl sein op groen wordt gezet)opnieuw voorgekomen. Ik heb de "automatic inspector" opgeslagen, maar hoe doe ik dat met de "trein inspector"?
Luc
Win-Digipet-Version:
WDP 2021.b
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Rob Bogers
Senior-Mitglied
«
Antwort #12 am:
14. Mai 2013, 08:18:52 »
Je hoeft niets op te slaan. Er werd als optie gegeven door Jan, dat je een uitdraai kon maken van beide situaties (goed/fout) op dezelfde rijwegen/treinritten en dan vergelijken met elkaar.
Rob
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
luc diels
Senior-Mitglied
«
Antwort #13 am:
14. Mai 2013, 09:25:17 »
Rob,
maar hoe sla ik een uitdraai van de "traininspector" op. Ik kan die wel raadplegen, maar dat is in reële tijd. De "automatic inspector" kan je wegschrijven naar een text file. Kan dat ook voor de "train inspector"?
Luc
Win-Digipet-Version:
WDP 2021.b
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
jlt
Gast
«
Antwort #14 am:
14. Mai 2013, 17:04:30 »
Beste Luc,
Ik denk dat je mij niet goed begrepen hebt.
In Zugfahrten-Automatik en dan het knopje Automatik-Inspektor nemen.
Daar kun je de Datei opslaan.
Wat je moet doen, en wat ik bedoelde is, je slaat die datei wanneer je geen problemen mee hebt met de Treinritten.
Die opgeslagen Datei noem je bijv. "Geen probleem.txt)
Dan sluit de ZFA af, en begin opnieuw het ZFA programma op.
Daarna ga je weer spelen met je baan, tot dat je vervolgens een probleem hebt, dat sporadisch voorkomt.
Als dat voorkomt dan onthoud die Inspektor de Datei die sla je op bijv. "Probleem.txt".
Dan ga je die twee opgeslagen Dateien bijv. uitprinten of op een dergelijke manier waar je die twee aparte kolommen van aan de ene kant "Geen probleem" en de andere kolom "Probleem".
En dan tussen die twee gegevens kun je onderweg de fout zien, waarom die sporadische foutje inzit.
Jan Stienstra
Drucken
Seiten: [
1
]
2
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
windigipet.de
»