Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
Rijwegen
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten: [
1
]
2
3
Autor
Thema: Rijwegen (Gelesen 11242 mal)
Hans Biere
Senior-Mitglied
Carpe diem
Rijwegen
«
am:
09. Juni 2013, 12:03:29 »
Beste Allen,
Zo soepel als het gistermiddag met Ronald ging zo stroef ga het hier vandaag. Ik heb vandaag een eerste rijweg gemaakt van A naar B met behulp van de Fahrstrassenassistent. Dat moet goed gegaan zijn want met de simulator blijkt dat deze rijweg gewoon werkt. Sein A gaat op veilig, lok gaat rijden, wanneer de lok het sein voorbij is gaat dit weer op stop en de lok stopt vervolgens voor het het eerst volgende stoptonende sein B.
Nu wil in vervolg hierop een rijweg aanmaken van B naar C en dat wil maar niet lukken. Ik vind hier in de handleiding (nog) geen uitkomst wat ik hier fout doe. Aan het eind van de bewerking in de Fahrstassenassistent wordt de melding "Keinen Weg gefunden" rood aangekruist en dus geen rijweg aangemaakt.
Wie weet raad? Intussen blijf ik zoeken in de handleidingen. Alvast dank voor de hulp.
Groet,
Hans
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen
Hans
Win-Digipet-Version:
Premium Edition 2021.2d 25 - 32
Anlagenkonfiguration:
H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.14 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
Rechnerkonfiguration:
ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10
jlt
Gast
Re:Rijwegen
«
Antwort #1 am:
09. Juni 2013, 14:51:51 »
Hallo Hans,
Op welke projekt/programma werk je nu.
Op je eigen baan of op het demo projekt.
Ik neem ook aan dat je bij FS-Ass. De Start voor de ZNF hebt gezet (groene kader) en bij Ziel op de sein hebt geplaatst (rode kader).
groetjes,
Jan
«
Letzte Änderung: 09. Juni 2013, 15:06:33 von Jan leendert
»
Hans Biere
Senior-Mitglied
Carpe diem
«
Antwort #2 am:
09. Juni 2013, 15:04:20 »
Hoi Jan,
Het gaat over mijn eigen project. Ik kan je melden dat het me zojuist gelukt is het probleem te omzeilen. Iemand adviseerde mij om handmatig de betreffende rijweg te maken. Dat is prima gelukt. Ook gesimuleerd en 100% resultaat.
Bedankt voor je reactie!
Groetjes, Hans
«
Letzte Änderung: 10. Juni 2013, 08:37:15 von Hans Biere
»
Hans
Win-Digipet-Version:
Anlagenkonfiguration:
H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.14 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
Rechnerkonfiguration:
jlt
Gast
«
Antwort #3 am:
09. Juni 2013, 15:15:53 »
Hallo Hans,
Ho,ho,ho, dat is leuk dat je met handmatig doet, maar dat de rode kruis de blokkering aangeeft is wel een gegeven!!.
Je hebt in jouw waarschijnlijk een spoorweg onderbreking die je met sprungmarker moet verbinden?.
Of je hebt per ongeluk een seinpaal dat in tegenverkeer is ingetekend.
Of je hebt een symbool op jouw spoorbaan die geen coördinatie hebben?.
Bij handmatige FS tekenen betekent net zo belangrijk, een goed getekende gleisbild!!.
Dus dat rode kruisje betekent wel dat er ergens in die FS die wil gaan maken, een foutje.
Met vriendelijke groeten,
Jan Stienstra
Hans Biere
Senior-Mitglied
Carpe diem
«
Antwort #4 am:
09. Juni 2013, 16:00:13 »
Hoi Jan, ik neem je advies ter harte en de tekening minutieus nalopen. Je hoort.
Groetjes, Hans
Hans
Win-Digipet-Version:
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Hans Biere
Senior-Mitglied
Carpe diem
«
Antwort #5 am:
09. Juni 2013, 16:15:30 »
Hoi Jan,
Ik zie geen fout, maar jij misschien wel. Ik heb het bestand naar je opgestuurd. Wil jij het nakijken?
Alvast bedankt!
Groetjes, Hans
Hans
Win-Digipet-Version:
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
jlt
Gast
«
Antwort #6 am:
09. Juni 2013, 18:06:42 »
Hallo Hans,
Ik zei al in het vorige bericht:
1- Je hebt in jouw waarschijnlijk een spoorweg onderbreking die je met sprungmarker moet verbinden?.
2- Of je hebt per ongeluk een seinpaal dat in tegenverkeer is ingetekend.
3- Of je hebt een symbool op jouw spoorbaan die geen coördinatie hebben?.
In jouw baan ontwerp heb je twee verschillende nummeringen gebruikt.
In screenshot 1 zie je het boven gedeelte "Unterbonn Nord" waarbij je symbole hebt gebruikt die Ruckmeldfahig zijn. En onder in Unterbonn Sud hebt je de normale tekst symbole die niet Ruckmeldfahig zijn!.
Dus je hebt twee verschillende teksten die twee verschillende uitwerkingen hebben.
Beide kun je gebruiken maar voor de Unterbonn Sud moet je daar sprungmarker plaatsen, zie screenshot twee.
Ik heb van sein 1000 naar 1006 die weg op de tekst symbole een sprungmarker gezet en de FS-Ass herkent onmiddelijk een rijweg. Zie screenshot 3.
Als je vanaf 1006 naar 1007 gaat werken met FS-Ass dan gaat dat automatisch, omdat
die
Symbole Ruckmeldfahig zijn!, en behoeft geen sprungmarker tussen te zetten.
Mij lijkt het verstandiger om die onderste Unterbonn Sud teksten te veranderen in Ruckmeldfahige symbole, zoals je die in de bovenste Unterbonn Nord hebt gedaan.
Dan zul je lekker fijn verder spelen met het voorstel van Ronald.
Jan Stienstra
P.s: In sprungmarker menu zitten nog oude sprungmarker secties die niet meer gebruikt worden.
Door het aantal X knopje in te drukken verwijderd je stelselmatig het aantal sprungmarker weg.
Zu diesem Beitrag gehören 3 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
«
Letzte Änderung: 09. Juni 2013, 18:19:15 von Jan leendert
»
Hans Biere
Senior-Mitglied
Carpe diem
«
Antwort #7 am:
09. Juni 2013, 18:43:44 »
Jan,
Heel veel dank voor je uitgebreide antwoord.
In mijn huidige ontwerp is totaal geen sprake van sprungmarken laat staan dat ze nodig zijn. Ik begrijp er helemaal niets van.
Ook verkeerd geplaatste seinen zijn, zoals het zich laat aanzien, niet aan de orde.
Veel dank voor je hulp en tips! Waar zoek ik nu nog naar? Het lijkt te werken maar jij ziet nog steeds iets wat ik niet zie. Kun je ook zeggen wat dat is?
Groet, Hans
Hans
Win-Digipet-Version:
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
jlt
Gast
«
Antwort #8 am:
09. Juni 2013, 18:58:29 »
Hallo Hans,
Geen dank.
Je weet nog van gisteren.
Bij Henk de Witte had dat precieze probleem.
Je moet gewoon in de Gleisbild-Editor denken wat je wilt gaan doen.
Je hebt symbolen die betrokken zijn met het hardware (MA), met bezetmelders (RMK), en de normale teksten (geen MA en RMK)
Dat er in jouw Gleisbild nog oude sprungmarker nog inzit kan gelegen zijn uit de oude baanontwerp.
Je bent nu verzekerd dat in de versie 2012 niet meer gebeurt.
Lees in hoofdstuk Sprungmarker.
Jan Stienstra
Hans Biere
Senior-Mitglied
Carpe diem
«
Antwort #9 am:
09. Juni 2013, 19:17:10 »
Jan dank voor je antwoord. Ik snap niks van die sprungmarkers. Nogmaals, ik heb ze nooit gebruikt dus ik zie de relatie met mijn baan niet. Wat mij wel opvalt is dat in de simulatie een trein gewoon door stoptonende sein 1000 rijdt. Maar dat zal jou ook wel opgevallen zijn.
Het is en blijft dus een raadsel wat hier mis is. En is dat wel zo, dat hier iets mis is? Ik snap er niets meer van.
Ik onderzoek en twijfel vooral aan mij zelf. Uiteindelijk zal weer blijken dat er sprake is van gebruikersfouten. Ik weet op dit moment niet wat dit kan zijn en zoek verder.
Dank en groeten, Hans
Hans
Win-Digipet-Version:
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
jlt
Gast
«
Antwort #10 am:
09. Juni 2013, 19:33:10 »
Hallo Hans,
Het is geen ramp.
Anderzijds helpt WDP je ook naar de eventuele fouten zoeken.
Zoals je nu hebt gezien met de FS-Ass.
Dat er sprungmarker in zit die je nooit hebt getekend, kun je gewoon verwijderen en opslaan.
Dan komt dat ook niet meer in die foutmelding.
De seinen, daar is niets mis mee.
Die zijn goed.
Alleen die teksten in de onderste deel vervangen voor de symbolen, zoals je die ook hebt gebruikt in de bovenste gedeelte.
En verder lekker spelen.
Jan Stienstra
Hans Biere
Senior-Mitglied
Carpe diem
«
Antwort #11 am:
09. Juni 2013, 19:54:06 »
Jan, waar zitten die sprungmarken dan? Het begint voor mij een beetje een spookverhaal te worden want ik heb deze bewust tot nu toe in mijn project nooit gebruikt.
Indien jij ze wel ontdekt hebt ben ik benieuwd waar ze dan zitten want dat is dan per ongeluk en onbedoeld gebeurt. Als dat de boel verstoord zou ik dat graag oplossen.
Dank voor je meedenken en groetjes, Hans
Hans
Win-Digipet-Version:
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
jlt
Gast
«
Antwort #12 am:
09. Juni 2013, 21:11:48 »
Hallo Hans,
Ga naar Gleisbild-Editor.
Dan zie je bovenaan aan de menu lijst, een rode en groene pijltje Window symbool.
Daar klik je aan.
Dan zie je de sprungmarken menu.
In die sprungmarken menu zie je in het fenster 1 t/m 29 aangemaakte sprungmarken.
Als je links in dat menu even het veldje "Alle sprungmarken anzeigen" ziet, die aanvinken.
Dan zie je de alle 29 "onbedoelde" sprungmarken.
Door op het X aan te klikken verwijderd je stuks voor stuk de sprungmarken.
Je het getal vanaf 29 aflopen naar 0.
Bijgaande screenshot zie je wat ik daarmee bedoelde.
Die sprungmarken menu zie je in het rode kader met de pijltje
Jan Stienstra
Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
«
Letzte Änderung: 09. Juni 2013, 21:14:23 von Jan leendert
»
Hans Biere
Senior-Mitglied
Carpe diem
«
Antwort #13 am:
09. Juni 2013, 21:54:06 »
Hallo Jan,
Uiteraard geloof ik je maar snappen doe ik hier helemaal niets van. Ik heb nog nooit iets met sprungmarken gedaan laat staan dat ik begrijp dat er zoveel in mijn baan staan.
Veel dank intussen voor je uitleg.
Groetjes, Hans
Hans
Win-Digipet-Version:
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Hans Biere
Senior-Mitglied
Carpe diem
«
Antwort #14 am:
10. Juni 2013, 00:21:43 »
Hoi Jan,
Conform je instructie gehandeld. Onbegrijpelijk blijft het wel voor mij. Hoe kan zoiets nou gebeuren? Vraag blijft ook of dit op de voor mij aangemaakte rijwegen (zowel met de assistent als handmatig) van invloed is.
Hoewel, ik heb weer meerdere rijwegen aangelegd en alles lijkt, gezien de simulatie, perfect te verlopen. Ik zie niet wat die sprungmarken daarmee te maken hebben (ik heb er nooit en te nimmer mee gewerkt) maar ze stonden er wel, nu niet meer.
Veel dank voor je hulp en advies ook weer! Tip Top!
Groetjes, Hans
Hans
Win-Digipet-Version:
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Drucken
Seiten: [
1
]
2
3
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
windigipet.de