Zitat von: Ronald Meijer am 11. Juni 2013, 21:07:35Dat wordt meten dus Wat mij betreft geen probleem natuurlijk. Ik ga voor het beste resultaat. Maar kunnen de meetresultaten nu nog (dus achteraf) worden ingevoerd? Of moet het hele rijweg-ritueel opnieuw?Groeten, Hans
Dat wordt meten dus
Hans,volgens mij kun je dit gewoon achteraf doen, op het moment dt je ITNV definiëert kan je de lengtes ingeven. Dat verandert niets aan de rijwegen. Ik heb op een bepaald moment gewoon een isolatie één rail verplaatst, de lengtes aangepast van elke RMK in het ITNV en klaar was kees. De treinen stopten daarna mooi vloeiend.Die lengtes hoef je niet te meten. Je telt gewoon het aantal rails in een RMK, kijkt in de catalogus/website van Märklin naar de lengte van iedere rail en je rekent het uit. Voor de bochten pak je de straal en vermenigvuldig je pi*R voor een halve cirkel, heb je een bocht van 30° dan deel je dat door 6 voor de lengte van de boog. Elementaire meetkunde. Dit is veel nauwkeuriger dan een bocht trachten op te meten. Ik heb dat zo gedaan en dat loopt vlekkeloos.
Luc dat klopt van die lengtes maar mijn opmerking ging over dat je eerst IZNF moet definieren en daarna pas rijwegen, dan is meteen je remsectie etc goed en hoef je dat achteraf niet allemaal aan te passen.De exacte lengtes van de RMKs kan je inderdaad later invoeren, maar wel voordat je gaat rijden anders wordt het een zootje.Overigens accepteert IZNF geen lengte nul dus je zal sowieso iets moeten opgeven, dan meteen maar de juiste lengte lijkt mij.
Ik wil altijd het gevoel hebben van gisteren, zo'n ontdekkingsreis gevoel.
Zitat von: Jan leendert am 14. Juni 2013, 10:15:15Ik wil altijd het gevoel hebben van gisteren, zo'n ontdekkingsreis gevoel.Hoi Jan,dat gevoel heb ik gelukkig nog steeds! Ik ga voorlopig niet verder dan waar ik nu mee bezig ben.- Rijwegen aanmaken;- Treinritten aanmaken;- Inmeten van lokomotieven;- Voertuig databank opbouwen;- Werken met IZNF;dat lijkt mij voorlopig wel even voldoende om routine in op te bouwen. Als ik het gevoel heb dat te hebben ga ik weer een stapje verder.Dank voor je reactie en groetjes,Hans