Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
Lok tijdelijk uit ZFA
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten: [
1
]
2
Autor
Thema: Lok tijdelijk uit ZFA (Gelesen 4356 mal)
Wilchry Roost
Senior-Mitglied
Lok tijdelijk uit ZFA
«
am:
28. Oktober 2013, 21:15:26 »
Goedenavond,
Is het mogelijk om 1 lok tijdens het rijden met ZFA tijdelijk te blokkeren terwijl de andere loks gewoon doorrijden?
Ik wil nl het volgende: containertrein rijdt met ZFA naar containerterminal. Daar wil ik de lok
tijdelijk uit de ZFA halen om te kunnen laden en lossen en daarna weer inschakelen zodat deze lok weer verder rijdt in de ZFA.
Ik rij (nog) met WDP 8.5
Wilchry
Met vriendelijke groet
Wilchry
Win-Digipet-Version:
WDP 2009 premium
Anlagenkonfiguration:
Lego trein 12v Intellibox Viessmann decoders Esu locdecoders
Rechnerkonfiguration:
Laptop met windows 10
B.Doorduin
Senior-Mitglied
Re: Lok tijdelijk uit ZFA
«
Antwort #1 am:
28. Oktober 2013, 23:03:31 »
Beste Wilchry
Je rijdt idd met een oudere versie van WDP, net als ik (WDP 2009 PE). Ik begrjip niet waatom je loc uit de ZFA moet .... een loc kan je gewoon in ZFA laten meedoen waarbij je profielen gebruik.
Heb je de mogelijkheid om profielen te maken? (zie bijlage). Zo ja, maak voor deze loc een profiel in de betreffende rijweg waarbij je oa een stoptijd instelt zolang je maar wilt.
Mocht je geen mogelijkheid hebben om profielen te maken dan weet ik eerlijk gezegd niet wat voor mogelijkheden je hebt.... ik ken versie 8.5 niet.
Gr
Bas
Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
Vriendelijke groet
Bas Doorduin
Win-Digipet-Version:
2009PE
Anlagenkonfiguration:
Fleischmann/Roco DCC, 2-Rail, Twin Center, HSI-88, TT-DEC, Epoche I-III, schaal H0, rollend materiaal: Duits...
Rechnerkonfiguration:
Windows10
Bob Vermeulen
Senior-Mitglied
«
Antwort #2 am:
29. Oktober 2013, 00:07:57 »
Hallo,
Bedoel je dat een lok niet mee rijd maar gewoon blijf staan?
Als dat is wat je bedoel dan staat een lok bv op een bepaalde plaats op het spoor en als de lok dan op een stop sectie staat dan staat zijn nummer of naam in het zugnummerfeld dan kan je met je rechte muis klikken op dat veld en dan kan je de lok blokkeren (sperren).
mvrg bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group
N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |
Rob Bogers
Senior-Mitglied
Vriendelijke spoorgroetjes
«
Antwort #3 am:
29. Oktober 2013, 10:44:46 »
Op de eerste plaats zijn de geboden opties van zowel Bas (profiel met wachttijd) als Bob (trein blokkeren, treinnummerveld wordt rood) een goede mogelijkheid.
Maar ik zou je dan toch willen vragen, hoe je treinen op andere stopplaatsen zoals bijvoorbeeld op stations langer laat wachten op nieuwe "Preiser"passagiers? Jouw vraag heeft hier namelijk alles mee te maken.
Groet,
Rob Bogers
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers
IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Fleischmann/Roco/Tweerail
Wilchry Roost
Senior-Mitglied
«
Antwort #4 am:
29. Oktober 2013, 11:06:01 »
Dank voor de snelle reacties.
De mogelijkheden van Bas en Bob ga ik uitproberen.
De wachttijden op het station heb ik verder niet ingesteld. Omdat het maar een kleine ovale baan is met 3 treinen, die ik alleen gebruik op beurzen en/of clubdagen, wil ik de wachttijd niet te lang maken. Hoe meer beweging er is hoe aantrekkelijker voor het publiek.
Wilchry
Met vriendelijke groet
Wilchry
Win-Digipet-Version:
WDP 2009 premium
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Laptop met windows 10
Rob Bogers
Senior-Mitglied
«
Antwort #5 am:
29. Oktober 2013, 12:05:55 »
Juist een ingestelde wachttijd van ongeveer 5 seconden o.i.d voor elk van je 3 treinen op een station met in een profiel een aardig passende stationsoproep maakt het nu juist levendiger maar dat is mijn idee over een levendige baan die ook aantrekkelijk kan zijn voor publiek.
Rob
IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Ronald Meijer
Senior-Mitglied
«
Antwort #6 am:
29. Oktober 2013, 17:18:05 »
Hoi Wilchry
Misschien is nog een andere optie om een GO/STOP schakelaar te maken op je Gleisbild en deze te koppelen aan de vertrekkende rijweg van die loc in de ZFA.
Door in bedingungen bij die rijweg in ZFA GO als voorwaarde voor vertrek op te nemen kun je de loc hier eenvoudig bevriezen c.q. weer los laten.
Ik gebruik het zelf veel en werkt perfect.
Groet
Ronald
Win-Digipet-Version:
2021.2d premium
Anlagenkonfiguration:
https://www.youtube.com/channel/UCGNRz3JNq5DEbHXvA_fCoVg
Rechnerkonfiguration:
ntel(R) Core(TM) i7-9750H CPU @ 2.60GHz, Windows 11
Wilchry Roost
Senior-Mitglied
«
Antwort #7 am:
29. Oktober 2013, 21:44:35 »
Helaas kan ik boven genoemde opties niet vinden/toepassen.
Ik weet niet of het aan mij ligt of dat deze opties niet in versie 8.5 zitten.
Misschien toch tijd voor een upgrade
Wilchry
«
Letzte Änderung: 29. Oktober 2013, 21:48:19 von Wilchry Roost
»
Met vriendelijke groet
Wilchry
Win-Digipet-Version:
WDP 2009 premium
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Laptop met windows 10
B.Doorduin
Senior-Mitglied
«
Antwort #8 am:
29. Oktober 2013, 22:45:57 »
Hoi Wilchry
Dan zou ik idd toch kiezen voor WDP2012, hier heb je veel meer mogelijkheden dan je huidige versie maar realiseer je wel dat je je baanplan mogelijk flink moet aanpassen. De ingewijden die al thuis zijn in versie 2012 kunnen je hier veel meer over vertellen.
(een goede raad van iemand die nog geen WDP2012 gebruikt
Gr
Bas
Vriendelijke groet
Bas Doorduin
Win-Digipet-Version:
2009PE
Anlagenkonfiguration:
Fleischmann/Roco DCC, 2-Rail, Twin Center, HSI-88, TT-DEC, Epoche I-III, schaal H0, rollend materiaal: Duits...
Rechnerkonfiguration:
Windows10
jlt
Gast
«
Antwort #9 am:
30. Oktober 2013, 12:31:51 »
Hallo Wilchry,
Als ik het goed begrepen hebt, beschik je over een klein Legobaantje waar je regelmatig op de Beurs staat.
Na de versie WDP 8.5 is een hele hoop verandert en ik zou je graag en de anderen je ook willen helpen.
Maar versie 8.5 ligt bij mij heel erg ver achter en weet niet meer zo precies hoe dat verder gaat.
Omschakelen naar WDP 2012.XX zou een optie zijn.
Maar aangezien je met een klein Legobaantje de Beurs opgaat is ook een mogelijkheid om met WDP 2012 Small versie te gaan gebruiken.
De keuze ligt natuurlijk bij jezelf, maar als je een zware WDP 2012.XX wil gaan aanschaffen terwijl je maar een klein deel van dat programma gebruikt, vind ik een beetje zonde.
Dus ik zou even kijken wat je precies daarvoor nodig hebt.
Met vriendelijke groeten,
Jan Stienstra
Wilchry Roost
Senior-Mitglied
«
Antwort #10 am:
30. Oktober 2013, 15:53:30 »
Hallo Jan,
Het baantje (3,5 mtr x 1,5 mtr) wat ik nu heb is inderdaad alleen voor beurzen en demo's. Verder staat ie bij mij thuis als testbaan.
Het kan zijn dat deze baan nog wat groter wordt. Verder heb ik nog een grote baan (5 mtr x 3 mtr), deze ben ik aan het ombouwen naar digitaal. Hier heb ik dan over ongeveer 30 magneetartikelen die ik aan moet sturen en en een stuk of 8 loks.
Ik heb van Rob al het advies gekregen om over te gaan naar WDP 2009 om te beginnen en dan later upgraden omdat de stap van 8.5 naar 2012 erg groot is.
Het moet kostentechnisch ook leuk blijven natuurlijk. Eerlijk gezegd twijfel ik nog.
Wilchry
Met vriendelijke groet
Wilchry
Win-Digipet-Version:
WDP 2009 premium
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Laptop met windows 10
B.Doorduin
Senior-Mitglied
«
Antwort #11 am:
30. Oktober 2013, 16:22:03 »
Hoi Wilchry
Ik denk dat ik Jan net voor ben met mijn reactie(haha)... maar is het dan geen goed idee om eens naar een bijeenkomst te komen. Dan kun je ene beetje snuffelen aan de werking van WDP2012... Ik weet natuurlijk niet of het een haalbare afstand is voor jou om naar De Meern (nabij Utrecht) te komen. Je kunt ook eens kijken op YouTube, daar is ook wel heea te vinden over WDP.
Ik heb WDP2009 en daarin kan je jouw wensen die je in je eerste bericht meldde, goed uitvoeren. Uiteraard is WDP2012 nog veel beter met nog meer en betere mogelijkheden.
Gr
Bas
Vriendelijke groet
Bas Doorduin
Win-Digipet-Version:
2009PE
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Windows10
Rob Bogers
Senior-Mitglied
«
Antwort #12 am:
31. Oktober 2013, 09:24:09 »
@Jan, ik denk dat voor een gemiddelde gebruiker met een bestaande baan de Small versie van 2012 niet echt een optie is omdat je speelveld (gleisbild-Editor) maar 70 x 50 symbolen groot is en dan zit je toch mooi te kijken als je baan groter is dan 70 x 50 velden. Dat vind ik namelijk het grootste bezwaar van deze Small versie. Met de andere beperkingen (magneetartikelen en bestuurbare locomotieven) kun je goed leven als je wensen niet echt groots zijn.
Mijns inziens is de Small versie echt bedoeld voor een beginner.
Groetjes Rob
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
jlt
Gast
«
Antwort #13 am:
31. Oktober 2013, 15:48:54 »
Hallo Rob,
Zie bijgaande Link.
http://www.windigipet.de/informationen-zu-win-digipet-dem-steuerungsprogramm-fuer-digitale-modelleisenbahnen/p_9/
In de eerste regel staat dat de Small versie als "Einsteig", als instap programma waarmee je voor een lage bedrag toch aardig 20 locomotieven en de rest in de Vitrine kunt zetten.
Daarnaast heeft de Small versie een treindienst programma die 2012.XX niet heeft.
Dat het echt voor de beginners wordt bedoeld, zou ik zeggen meer breed als instap programma waarbij Modelhobbyisten een klein baantje toch tevreden mee kan zijn.
Die Gleisbild en de symbolen dat in een afgeslankte vorm wordt aangeboden is ook een programma voor diegene die alleen klein willen houden.
In 2012.XX kan ook voor de beginners zijn (kijk maar naar de Basis Handboek), maar die later verder willen ontwikkelen tot gevorderden en met de aanwezige optie tot Experts willen doorgaan.
Small versie is meer als instap en niet verder willen uitbreiden tot een grote baan.
Daarnaast stelt WDP de mogelijkheid om een overstap van Small naar Vol versie tegen een schappelijke prijs over te stappen.
Maar Bas heeft daar een goeie suggestie en hij stelt voor om Wilchry naar De Meern te laten komen.
Daar kan hij zelf beoordelen uit welke twee van de beschikbare versies hij kan besluiten.
Met vriendelijke groeten,
Jan Stienstra
Rob Bogers
Senior-Mitglied
«
Antwort #14 am:
31. Oktober 2013, 19:21:18 »
Je hebt helemaal gelijk Jan maar als je zoals Wilchry al een baan in WDP hebt en als die ook groter is dan 75 x 50 velden, dan moet je de baan opnieuw maken en of iemand daar nu zin in heeft, dat was eigenlijk mijn punt.
Als beginner is het misschien perfect maar als ex gebruiker van bijvoorbeeld versie 8.5, 9.2 of ProX.3 zoals ik ook en ik heb een flinke baan in WDP (je kent mijn baan en die is 160 x 85 velden) en ik zou dan 2012 Small aanschaffen dan past mijn baan niet in de beschikbare ruimte.
Dit staat er namelijk als beeldschermeigenschap:
Das Win Digipet Small Gleisbild kann in der Breite bis zu 75 und in der Höhe bis zu 50 Gleissymbol-Felder anzeigen. Dat is nu niet echt groot.
Groetjes Rob
Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
«
Letzte Änderung: 31. Oktober 2013, 19:24:35 von Rob Bogers
»
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Drucken
Seiten: [
1
]
2
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang