Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
Het werken van een functierijtuig.
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten:
1
[
2
]
3
Autor
Thema: Het werken van een functierijtuig. (Gelesen 7661 mal)
jlt
Gast
Re: Het werken van een functierijtuig.
«
Antwort #15 am:
22. Oktober 2015, 23:50:15 »
Hallo Allen en Eric,
In de bijgaande screenshot heb ik het volgende voorbeeld van een Disco wagon automatisch met profile de functies kunnen bewerken, op een stilstaand spoor.
In screenshot 1.
In het spoorplannetje zien jullie een uitwijkspoor waar de bezetmelder nr:6 is bezet, en daar staat een Discowagon c.q. functie decoder uitgerust.
Maak deze wagon als fahrzeug in de lokdatabank aan.
Rechts in het beeld zien jullie naast de lok-control een spoortje met twee ZNF en direct naast zien jullie de RMK6 oplichten.
In screenshot 2.
Hier is een virt. bezetmelder aangemaakt in de eerste ZNF met een spoorsymbooltje en de tweede ZNF met een symbooltje met daarnaast de echte fysieke RMK 6.
Dat gedeelte van virt. RMK is genummerd 1000 en 1001.
Dit heb ik getest met de buro versie en dat werkt.
In screenshot 3.
Als de disco wagon in die uitwijkspoor staat, dan wordt RMK zowel in de uitwijkspoor als in de rechter spoortje opgelicht. Dan wordt RMK 1000 opgelicht (met STW opgeven zodra RMK6 is bezet, schakel dan ook RMK1000 in!) (of je geeft via STW de Discowagon als naam op en zodra RMK6 bezet is en WDP herkent dit ook Discowagon, dan RMK 1000 schakelen.)
In screenshot 4.
Op de normale wijze een FS aanmaken in de rechterspoortje van ZNF1 naar ZNF2 en neem profile 2 en dan gaat functiedecoders op drietal schakelingen schakelen via makro.
In de volgende bericht is screenshot 5.
Hier zien jullie de alle functie schakelingen op groen staan.
Zu diesem Beitrag gehören 4 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
jlt
Gast
«
Antwort #16 am:
23. Oktober 2015, 00:00:44 »
Hallo Allen en Eric,
Hier de screenshot 5.
De zwarte pijl zien jullie de functie decoder werkt.
En de rechter zwarte pijl is de virt. wagon "aangekomen" om te schakelen.
Dit kun je geheel in ZFA opnemen en automatisch laten schakelen op de uitwijkspoor.
Hiermee is de mogelijkheid in twee stappen te volgen.
Enerzijds is de uitwijkspoor gewoon als spoor met een eigen ZNF waarbij dan een loc met de Discowagon ingereden kan worden, en vervolgens de loc afkoppelen zodat de Discowagon alleen op de uitwijkspoor staat.
STW ziet dat de naam Discowagon en dat het spoor bezet is, dan gaat de makro via profile zijn muziek maken.
In die makro kun je hetzelfde parameters invullen hoe vaak je muziek wilt herhalen door regelmatig de ZNF van Loc wisselen (in die virt. RMK de twee ZNF heen en weer virt. laten uitvoeren, en hiermee een tijdsplan opgeven)
Veel succes.
Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Eric Baan
Senior-Mitglied
Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
«
Antwort #17 am:
23. Oktober 2015, 17:36:45 »
Hallo Jan,
Ik lees vluchtig je aanwijzingen. komend weekend zal ik het op de baan gaan uitproberen.
Heb zelf inmiddels enkele avonden gepuzzeld maar niet het gewenste effect bereikt eigenlijk.
Ik meld me !
in ieder geval weer bedankt voor deze uitvoerige tips !
Grtz ....
Eric
Win-Digipet-Version:
2015. Latest
Anlagenkonfiguration:
2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 - Roco - Brawa - Esu - Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
Rechnerkonfiguration:
dedicated Quad Core met Windows 10
Eric Baan
Senior-Mitglied
«
Antwort #18 am:
24. Oktober 2015, 10:41:26 »
Hallo MSV,
Jammer dat men deze nieuwe LOKmakro funktie afhankelijk heeft gemaakt van LOKS.
Ik had begrepen uit de informatie dat deze niet meer afhankelijk zou zijn van FS en Lok id's, oftewel door bedingungen zou kunnen starten.
Dan had je een makro kunnen laten lopen door bv het bezet raken van een RMK. In mijn geval rijdt een lok naar een bepaalde positie en start zo een lokmakro van een andere LOK.
Met de nu geprogrammeerde wijze is dit nu dus enkel via een omweg mogelijk. Jammer ...
Grtz ....
Eric
Win-Digipet-Version:
2015. Latest
Anlagenkonfiguration:
2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 - Roco - Brawa - Esu - Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
Rechnerkonfiguration:
jlt
Gast
«
Antwort #19 am:
24. Oktober 2015, 11:17:27 »
Hallo Eric,
Die wagon Makro werd de foto niet overgenomen in de profile.
Dit kan alleen in voertuig datenbank opgenomen worden.
Ik ga dit fenomeen bij onze beta testers voor leggen.
Maar voorlopig even op deze wijze bewerken.
Eric Baan
Senior-Mitglied
«
Antwort #20 am:
26. Oktober 2015, 17:00:44 »
Hallo Jan,
ik ben met je handleiding bezig en ik loop eigenlijk vrij snel vast.
Het virtuele spoortje heb ik gemaakt en de RMK licht netjes op als de werkwagon er op staat.
dan zeg je
" Dan wordt RMK 1000 opgelicht (met STW opgeven zodra RMK6 is bezet, schakel dan ook RMK1000 in!) (of je geeft via STW de Discowagon als naam op en zodra RMK6 bezet is en WDP herkent dit ook Discowagon, dan RMK 1000 schakelen.)"
dit is screenshot 3. en als ik mijn STW opstart kan ik welliswaar wel de Bezetmelder kiezen waarop de wagon staat als bezet of een lok op een RMK, maar een andere RMK hiermee bezet melden kan ik in de STW niet kiezen.
ik heb magneetschakelaar of teller, een bericht , een lokmakro of een boosterdeel.
Ik begrijp dus wel welke kant we zullen opgaan alleen geen idee even hoe dit in de STW te schakelen
Grtz ....
Eric
Win-Digipet-Version:
2015. Latest
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
jlt
Gast
«
Antwort #21 am:
27. Oktober 2015, 09:22:55 »
Hallo Eric,
Ja dat klopt.
Ik was met het buro versie dit aan het ontwerpen, maar werkte niet op de spoorbaan.
Daarnaast heb ik van onze beta testers collega wat tips gekregen.
Dus, maak ik een document om dit te kunnen bewerken.
De virtuele RMK zal dan ook een onderdeel zijn met STW.
Geef me even de tijd en zal t.z.t. op terug komen.
Eric Baan
Senior-Mitglied
«
Antwort #22 am:
27. Oktober 2015, 12:29:29 »
Hallo Jan,
Het heeft geen haast, ik heb drie dingen nog op mijn Lijstje staan om uit te werken met WDP. Draaischijf, ontkoppelen/koppelen en dit, lokmakro's. Ik ga dan nu verder met ontkoppelen en koppelen.
Kun je meteen eens proberen te achterhalen waarom men deze lokmakro's afhankelijk heeft gemaakt van een LOK ID ?
Ik begrijp dat niet, men kan binnen de lokmakro gewoon voor elke lok een makro aan maken, echter als deze afgespeeld moeten worden is het toch gebonden aan een bepaalde LOK. Dit is voor een gewone lok die zelf kan rijden geen probleem, echter een funktiewagon kan niet rijden en dus ook geen FS bezetten en vrijgeven.
dus zou het mooi zijn als bv een RMK die naar bezet gaat een lokmakro kan afspelen, ongeacht welke.
Zo wordt het dan ook mogenlijk om via een andere lok een Makro te laten starten van een andere lok of funktiewagon.
Als ik nu een makro maak voor mijn genoemde wagon, en dan een profiel maak met het afspelen van deze makro, kan ik hem niet kiezen als een andere lok dit profiel aktiveert. enkel de kraanmakro's zijn te kiezen.
Mijn bedoeling was in mijn geval om een rangeerlok naar de funktiewagon te laten rijden en op het moment dat deze rangeer lok bezetmelder XX als bezet meldt, zou de funktiewagon iets moeten doen.
Dit is dus wel mogelijk voor een gedefinieerde Kraan makro, maar niet voor een lokmakro.
Zodra men in het profiel een lokmakro plaatst komt er een keuze menu van de beschikbare lokmakro's, enkel alleen voor de op dat moment aktieve lok, mijn gemaakte makro voor de funktiewagon kan ik dan niet kiezen.
zou ik mijn funktiewagon nu als kraan definiëren dan kan ik de keuze wel maken. Echter is het geen optie omdat een funktiewagon meerdere funkties heeft dan bv als ik hem als kraan definieer.
Een hele mooie oplossing zou volgens mij zijn om een standaard funktiewagon template te maken net als de kranen en dergelijke . dan kan een dergelijke funktiewagon of discowagon binnen de lok en wagon database gekozen worden en ook binnen de makro's . Hierin kun je dan zelf F1 tot en met F16 laten afspelen.
Andere oplossing zou zijn om een Lokmakro geheel onafhankelijk te maken zodat hij net als alle bedingungen binnen de ZFA gewoon gestart kan worden als hij gekozen wordt.
grtz
eric
«
Letzte Änderung: 27. Oktober 2015, 12:39:26 von rocofan
»
Grtz ....
Eric
Win-Digipet-Version:
2015. Latest
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
jlt
Gast
«
Antwort #23 am:
27. Oktober 2015, 15:48:01 »
Hallo Eric,
Dit fenomeen was ook op de Duitse Forum voorbij geweest.
Alles heeft ook deel uitmakend van hardware systeem.
Vandaar dat lokfuncties geregeld wordt vanuit het hardware.
Dus, wagons met meerdere schakelingen op een functie decoder zal nog even via
Lok LDO opgegeven worden.
De kraan is wat anders, omdat die een motor heeft en tegelijkertijd diverse functies.
Maar goed, ik ben bezig een doc aan het maken waarbij men een disco zug (disco trein) dat vanaf een start naar
een station uitwijkspoor rijdt en gaat afkoppelen en de discowagon blijft alleen achter. De lok gaat weer terug.
In die uitwijkspoor wordt naar keuze de disco muziek afgespeeld.
Hierin zal ik in stappen uitleggen hoe men dat kan doen.
Eric Baan
Senior-Mitglied
«
Antwort #24 am:
28. Oktober 2015, 12:48:14 »
Super ... ik wacht gewoon af ....
Grtz ....
Eric
Win-Digipet-Version:
2015. Latest
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Peter R.
Senior-Mitglied
«
Antwort #25 am:
15. November 2015, 14:16:52 »
Heren
Ik heb mijn werkplaats wagen als loc ingevoerd
Hem op een rangeerspoor geplaatst en met rijweg en treinnummer veld ingevoerd
Ik kan nu de wagen bedienen.
Alleen wil ik juiste geluidssymbolen plaatsen De plaatjes maken gaat goed alleen het opslaan niet
Loop al 2 uur te zoeken in het handboek. Wie weet waar dat staat of hoe dat gaat
groetjes
Peter R.
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
Win-Digipet-Version:
Win-Digipet-Version: Premium Edition Windigipet 2021
Anlagenkonfiguration:
Marklin CS3 ,LDT-HSI-88-USB / μCon-Railspeed Baan thema kolen en staal tijdperk III DB Verzamelt Marklin 1950 - 1960
Rechnerkonfiguration:
HP Omen 25" | i7-8700 | 16 GB | 256Gb SSD | 1TB HDD | Win10
Eric Baan
Senior-Mitglied
«
Antwort #26 am:
15. November 2015, 15:24:05 »
Hallo Peter,
Ik heb dezelfde weg bewandeld. Het handmatig starten van geluids en lichtfunkties is geen enkel probleem.
Enkel de toepassing van een Makro loopt niet lekker.
Ik had de hoop met de versie 2015 dat ik een makro kon maken voor deze Werkwagon en dan kunnen laten afspelen door bv een RMK bezet te melden. Helaas is deze droom niet uitgekomen in 2015.
Wat bedoel jij precies met " De plaatjes maken gaat goed alleen het opslaan niet " ?
Je kunt toch binnen de Fahrzeug databank en dan fahrzeug decoder alle funkties gewoon toevoegen ?
Grtz ....
Eric
Win-Digipet-Version:
2015. Latest
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Peter R.
Senior-Mitglied
«
Antwort #27 am:
15. November 2015, 18:27:07 »
Eric en anderen
Voor lassen staat een plaatje in de lijst voor de functie invoer
Voor Hameren niet. Nu heb ik voor de functie Hameren een mooi plaatje in de functiesymbool-editor gemaakt
van een mannetje met een hamer
Dat krijg ik niet opgeslagen en kan ik niet vinden in het Handboek
Waar staat het of wie weet hoe het moet ?
Groetjes
Peter R
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
Win-Digipet-Version:
Win-Digipet-Version: Premium Edition Windigipet 2021
Anlagenkonfiguration:
Marklin CS3 ,LDT-HSI-88-USB / μCon-Railspeed Baan thema kolen en staal tijdperk III DB Verzamelt Marklin 1950 - 1960
Rechnerkonfiguration:
HP Omen 25" | i7-8700 | 16 GB | 256Gb SSD | 1TB HDD | Win10
Eric Baan
Senior-Mitglied
«
Antwort #28 am:
15. November 2015, 22:20:56 »
ik heb ooit eens meen ik een mini handleiding in het duits over deze editor gevonden
zal morgen eens kijken voor je ... ik heb een tijdje geleden voor mijn camerawagen een camera symbool getekend en opgeslagen. dat werkte eigenlijk zonder problemen.
Mogelijk heeft het te maken met het bestand wat beveiligd is tegen overschrijven/wissen
Grtz ....
Eric
Win-Digipet-Version:
2015. Latest
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Eric Baan
Senior-Mitglied
«
Antwort #29 am:
15. November 2015, 22:38:58 »
zelf meteen maar even naar gekeken...
Ik open de funktiesymbolen editor en bewerk mijn icoontje ..
ik klik als ik klaar ben links in de editor op het discje ( ubernehmen) vervolgens klik ik rechtsboven op het kruisje en krijg ik de vraag of de wijzigingen opgeslagen dienen te worden.
Ik bevestig met ja, en kan dan binnen de decoder instellingen in de fahrzeug databank het nieuwe symbooltje gewoon toevoegen.
lukt het nog niet , laat het even weten, dan maak ik een serie print screens
Grtz ....
Eric
Win-Digipet-Version:
2015. Latest
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Drucken
Seiten:
1
[
2
]
3
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang