Autor Thema: Soms schakelen de wissels niet  (Gelesen 6293 mal)

jlt

  • Gast
Re: Soms schakelen de wissels niet
« Antwort #15 am: 19. März 2014, 01:29:44 »
Hallo Bob en Ronald en Allen,

Ik heb even een testje gedaan met onze De Meern project.

De mogelijkheid is via "Sicherheitskontakt" maar dan zonder achteraan de seconden invoeren.
Als voorbeeld heb ik RMK 1 naar RMK 23 en dat is het rangeerspoor.

Twee bijgaande beelden geven het uitleg.
De eerste beeld geeft de RMK weer, waar als proef en als voorbeeld in FS-Editor de Sicherheitskontakt van die FS de RMK 23 is genomen.

Het tweede foto geeft het volgende weer.
Als je de Start en Ziel aanklikt, dan komt onmiddellijk de Sicherheitskontakt met een waarschuwing, en de Nothalt schakelaar wordt direct alles stop gezet.(tevens zie je de tekst langzaam opstarten).
Je ziet dat de lok-Control op 70 Km/uur staat (zie rode lijn) maar is niet gestart! (de gele wijzer staat op 0).
De Start kontakt waar de lok bouwjaar instaat blijft op z'n plaats.
WDP heeft gezien dat op RMK een sicherheitskontakt waarschuwing opstaat.
Als je niets afbreekt en je laat het zo staan, dan druk je gelijk op het opheffen van de sicherheitskontakt.
Dan vervolgens ga je de Nothalt op oke indrukken, en dan gaat de lok langzaam naar het Zielpunt RMK 23.

Je kunt met De Meern projekt in FS - Editor in de tweede regel RMK1-RMK23 is de FS die naar de rangeer spoor gaat. In die regel ga je naar Optionen en voer daar in de RMK veld 23.
En start de handel maar, en denk eens goed wat je hiermee kunt doen. (leuk huiswerk voor jullie) ;) :D ;D
 

Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 19. März 2014, 01:33:34 von Jan leendert »

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Soms schakelen de wissels niet
« Antwort #16 am: 20. März 2014, 09:32:54 »
Jan goede morgen,

Bedankt voor je mee denken en ik denk dat we wat afdwalen van het punt waar het omdraait.
"
Zitat
"In mijn situatie wordt de 0com0 geactiveerd, waarbij WDP opnieuw de digitale systeem wordt opgestart met de essentie dat alle wissels en seinen direct naar de grundstelling wordt omgezet!.

Dit suggereerd dat WDP iets automatische doet :) :) :)

Zitat
Als er bij mij kortsluitingen openbaart dan begint WDP direct de Nothalt knop in.
Aangezien ik met de RH systeem met de bijbehorende software via 0com0 virtuele communicatie tot stand wordt gebracht, onderbreekt WDP die virtuele communicatie en zodoende wordt de Nothalt ingezet.
Wat is daar nu het geval, in mijn situatie.

Wanneer de Nothalt intreedt dan staat alles op Holt.
Ongeacht de wisselstand, FS, treinen, e.d.

Wordt de kortsluiting verholpen, dan start via Nothalt knop op langzaam op te starten.
In mijn situatie wordt de 0com0 geactiveerd, waarbij WDP opnieuw de digitale systeem wordt opgestart met de essentie dat alle wissels en seinen direct naar de grundstelling wordt omgezet!. (je hoort gelijk 86 wissels omklakken).

Als je inbovenstaande waar OcomO staat Tams leest dan gebeurd dat ook de uitzondering is:

Zitat
met de essentie dat alle wissels en seinen direct naar de grundstelling wordt omgezet!. (je hoort gelijk 86 wissels omklakken
dat het mechanisme wat je hier beschrijf neit werkt en niet kan werken om dat de ZFA nog actief is met al zijn actieve rijwegen en dan worden er geen wissels gestuurd zolang die actief zijn. Ook de niet "actieve" wissels schakelen niet automatisch een keer.

Daarna schreef je:

Zitat
Verhelpt je de kortsluiting en je start via WDP-Nothalt het proces op, dan gaat eerst WDP de grundstellung aannemen, en daarna neemt RH de juiste laatste ingestelde wisselstanden in (Je kunt ook met WDP de laatste ingestelde wisselstanden overnemen, is ook een mogelijkheid!!). En dan begint WDP via die geactiveerde Nothalt (waarbij je kiest voor langzaam opstarten) het proces langzaam gaat rijden, met de laatste ingestelde wissels.
Zoals je het weet, gaat dat niet voor Zugfahrten die kijkt van Start naar Ziel en die moet zolang de baan van stroom is voorzien, het ook afmaken. Bij deze stroomonderbrekingen blijven die locomotieven op de plaats staan, die moet je dus manueel bedienen. Daarvoor is de betere optie de Anschlussfahrten, die staan op de bezetmelder en hebben nog hun laatste ingestelde Km/uur stand staan, met als laatste de laatst ingestelde wisselstand.


Hier in bevestig je dat het niet werkt in de en dat je alles manueel moet corrigeren. Prima tot die conclusie was ik ook al gekomen en daar heb ik dan ook vrede mee.

Jan je schreef ook:
Zitat
Bij deze stroomonderbrekingen blijven die locomotieven op de plaats staan, die moet je dus manueel bedienen. Daarvoor is de betere optie de Anschlussfahrten, die staan op de bezetmelder en hebben nog hun laatste ingestelde Km/uur stand staan, met als laatste de laatst ingestelde wisselstand.


Het eerste is rots vast exact wat er gebeurd loks blijven exact staan op de plaats waar ze zijn tijdens een kortsluiting. Het 2e deel van je betoog is ook waar maar het is maar een zeeeeer kleinen kans dat een lok tijdens een kortsluiting precies op een zugfeldnummer staat en het is dus niet van belang of je met anschlussfahrten of met wat dan ook werk op het moment dat de kortsluiting verholpen is en de hoodstop wordt gedeactiveerd rijd elke trein keurig zijn ZF af ongeacht waar hij staat.

Ik ga op sommige critische punten nu inderdaad gebruik maken van de wissel beveiliging eens kijken wat dat brengt, maar het blijft naar mijn gevoel een lapmiddel om een probleem te omzijlen.

Kom ik toch weer terug aan het begin van mijn allereerste berichtje met de vraag (en die is nog steed niet beantwoord  :(

Zitat
De laatste dagen heb ik geconstateerd dat soms mijn wissels niet schakelen.
Dan rijd een trein gewoon over het spoor maar niet naar het juiste met als gevolg een botsing.
Het is duidelijk geen WDP probleem want de rijweg (FS) is juist gesteld alleen de wissels zijn niet in de juiste stand gekomen

Waar komt dat vandaan?
Let er wel even op het volgende:

1 het niet een specifieke wissel
2 soms meerdere wissels verdeeld over de baan.
3 Het lijkt er op dat voor een zeer kleine tijd het commando van WDP niet is overgekomen naar de wissels.
4 Het ook kan gebeuren zomaar (dus niet related aan een sluiting)

Hoop op een verdere levendige discussie

mvrg Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

  • Gast
Re: Soms schakelen de wissels niet
« Antwort #17 am: 20. März 2014, 15:36:58 »

Waar komt dat vandaan?
Let er wel even op het volgende:

1 het niet een specifieke wissel
2 soms meerdere wissels verdeeld over de baan.
3 Het lijkt er op dat voor een zeer kleine tijd het commando van WDP niet is overgekomen naar de wissels.
4 Het ook kan gebeuren zomaar (dus niet related aan een sluiting)

Hoop op een verdere levendige discussie


Hallo Bob,

Ik denk dat wij op twee verschillen golflengte denken. ;) :D
Dat houd de boel ook levendiger. :D

Zitat
3 Het lijkt er op dat voor een zeer kleine tijd het commando van WDP niet is overgekomen naar de wissels.

Daar is al eerder ter sprake geweest, probeer de MA schakeltijd te verlengen.

Ik denk dat het verstandiger is en mij ook beter uitkomt, dat onderwerp in de eerst volgende De Meern bijeenkomst op de demobaan kunnen demonstreren. (als daar de tijd voor is!)

Offline B.Doorduin

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 207
  • Ort: Bergen op Zoom Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Soms schakelen de wissels niet
« Antwort #18 am: 20. März 2014, 18:44:35 »
Hoi Jan,

Goed plan, want zoals je weet zit ik ook met hetzelfde probleem, maar ik heb momentele erg weinig tijd maar ik heb het afgelopen weekend getest met het verlengen van de pulse zoals je al eerder aan gaf. En de wissel ging zonder problemen altijd om.
Al reed er één trein of alles (ca 11 treinen), deze wissel schakelde goed. Helaas is het door tijdgebrek bij deze test gebleven. Is hoopvol.

Gr
Bas
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
Vriendelijke groet
Bas Doorduin
  • Win-Digipet-Version:
    2009PE
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco DCC, 2-Rail, Twin Center, HSI-88, TT-DEC, Epoche I-III, schaal H0, rollend materiaal: Duits...
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows10