Wat betreft Windows. Zoals ik al zei die versies draaien al net zolang op de PC's als dat ik die heb. En ik ben er bijna zeker van dat het bij mij heeft gewerkt.
Ik ben er destijds met Jan bij mij thuis mee bezig geweest!!
Hallo Jacques,
Ik heb met Window XP, Vista, Window 7 en Window 8 en hoger getest.
Ik denk dat je toentertijd dat wij samen aan jou monitoren instelling, jezelf iets over het hoofd heeft gezien.
Zie bijgaande drie screenshot een laptop met Window XP versie met de naast gelegen monitor.
Beiden, zoals ik het reeds hebt aangegeven, zijn ze beiden met dezelfde beeld verhouding (breedbeeldscherm formaat)
Nu doet zich de situatie voor dat bij XP versie de WDP programma niets anders doet dan vanaf het hoofdscherm en d.m.v. een WDP monitor knop het gehele beeld naar rechts kan verplaatsen. Zie screenshot.
Echter komt bij XP, dat het verkleinen knop van de Window XP
niet het beeld terug wordt gezet naar de linker hoofdbeeld !! Vanaf Window 7, 8 en 8.1 wordt de WDP programma beeld dat vanuit de tweede monitor beeld en door verkleinen knop van Window keurig wordt terug gezet naar de linker hoofd beeldscherm.
Heb daarna dezelfde monitor aan een Window 8 laptop aangesloten en het verkleinen knop doet precies hetzelfde als bij mijn groot treincomputer die Window 7 is geinstalleerd.
Ik denk dat jij even iets over het hoofd heeft gezien dat destijds met XP toch beperkte Window handeling er was. Nu met Win 7 en hoger is er toch iets veranderd!.
Maar wellicht dat WDP nog eens kan kijken of het toch een incompatibiliteit / inconsistentie probleem is tussen WDP en MS.
Als MS een Window veranderingen aanbrengt, die op slot wordt gezet, dan kan een applicatie programmeur weinig aan doen, dan alleen maar trachten een omzeiling te maken dat alleen maar nadelig werkt. Het wordt daar niet eenvoudiger op!!.
Ik weet dat Peter en Markus z'n uiterste best doen om dergelijke situaties te verbeteren.
Andere situatie is bijvoorbeeld van mijn Rautenhaus software programma, precies hetzelfde, en zij proberen dat met MS tot een overeenstemming te brengen, waardoor er meer tools kan worden ingebouwd. Die afspraak loopt al 2 jaar!!.
Maar als er sprake is van MS bescherming, dan is er niet anders op dan te houden aan de mogelijkheden die er nu ligt.
Welnu, met Window 7 en hoger is een extra mogelijkheid,
en dat is dat de verkleiningsknop van Window nu wel het beeld van de tweede monitor terug wordt gezet naar de bron beeldscherm.Je weet dat via Window kun je de bron beeldscherm ook omdraaien naar de tweede beeldscherm!.
Ik denk dat dit bij jouw destijds zo was afgesteld.