Autor Thema: Vraag werken met twee monitoren  (Gelesen 6136 mal)

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: Vraag werken met twee monitoren
« Antwort #15 am: 28. März 2014, 21:25:04 »
hallo Jacques,

ik had vandaag door mijn eigen dommigheid toch ook wel weer voordeel van de 2 monitoren funktie zoals hij op dit moment bij mij werkt.

ik werk zowel op mijn laptop als met een vaste computer met WDP. een data backup gaat op stick dan ook vlijtig heen en weer ( volgens mij ondersteund wdp geen data opslag vanaf een nasserver ?? )

met het testen van de button uitleg van jan drukte ik op de knop en hoppa ... alles verdween naar het 2e rechter scherm ...  wat ik dus niet aangesloten had.

slechts afsluiten en opnieuw opstarten was er nodig om alles weer op de laptop terug te krijgen.
misschien is het daarom zo gemaakt ... of denk je echt dat ze het niet goed gemaakt hebben ?

ik weet het niet, de gedachte achter een programma is die van de programmeur en dat hoeft niet altijd overeen te komen met de gebruikers of enkele gebruikers ... 
in mijn visie werkt het niet zoals het zou moeten, want windows heeft in de vorige versies altijd alles laten staan. mogelijk is hier toch windows 7 de boosdoener. maar dan zou iemand met XP het ook eens moeten testen.

grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

jlt

• Gast
« Antwort #16 am: 29. März 2014, 00:17:40 »
Hallo Eric en Jacques,

Zie screenshot de Window balk.
Rechts zie de groene pijl voor het verkleinen en links is de aangemaakte monitor knop, de rode pijl.

Wanneer je met een laptop met de daaraan gesloten monitor dan kan je zoals in de vorig bericht is weergegeven de WDP programma naar de rechter monitor verplaatsen.
Als je daarna met het verkleinen knopje dat rechts bovenaan indrukt, dan gaat de WDP programma weer terug naar de eerste beeldscherm (= Bron beeldscherm)
Als je weer vervolgens met de monitor knop indrukt dat gaat dit weer naar de rechter scherm.

En dan heb je nog een mogelijk.
Als Eric's zijn laptop beeldscherm dezelfde pixels (Lengte en breedte verhouding van een beeldscherm) dezelfde verhouding heeft als de aangesloten rechter monitor, dan kun je over twee monitoren c,q twee beeldschermen het gehele beeldvlak vullend maken. En dan opslaan.
Computer opstarten en dan zal de WDP programma wederom in de eerste beeldscherm verschijnen.
Druk op de monitor knop, dan zal de beide beeldschermen totaal vullend zijn met WDP programma.
Druk je wederom op het verkleinen knop dan gaat dit weer naar de eerste scherm gaan, de linker beeld (hoofdscherm).

Opties genoeg. ;)

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.

Offline Jacques Lormans

• Senior-Mitglied
  • Als A niet werkt hebben we nog 25 letters te gaan.
    • Win-DigipetOpdeRails
« Antwort #17 am: 29. März 2014, 08:32:21 »
Hallo,

toch enkele reacties.

De suggestie van Jan werk bij mij naar behoren.
Ook ik werk met twee laptoppen (een W7 en een W8.1) en een vaste desktop W7 voor mijn modelbaan.

ook ik wissel de bestanden uit. Maar dat doe ik via een shared folder op alle pc's. Ik laat de betreffende PC's aan staan en share via mijn thuisnetwerk de mappen. Zo kan ik er toch overal bij.
Ook heb ik een NAS drive maar ik gebruik desondanks de share van de PC's. Ik kan dan ook via de bekende tools mijn PC helemaal op een andere PC overnemen. Dat is ook handig zodat ik niet steeds van beneden naar boven (zolder) moet lopen.

Wat betreft Windows. Zoals ik al zei die versies draaien al net zolang op de PC's als dat ik die heb. En ik ben er bijna zeker van dat het bij mij heeft gewerkt.
Ik ben er destijds met Jan bij mij thuis mee bezig geweest!!

Dan de opmerking over de programmeur. Als hij iets bouwt dan is het niet de bedoeling dat een gebruiker maar moet gissen hoe het gaat werken. Daar heb je handleidingen voor. En in het aangegeven hoofdstuk staat dan ook wat en hoe het moet werken. Dus dat lijkt me niet het probleem.

Om alles uit te sluiten kan natuurlijk iemand die nog met XP (durft ) werkt dit even testen.

Ik laat de problematiek even los. De oplossing van Jan vind ik prima.
Maar wellicht dat WDP nog eens kan kijken of het toch een incompatibiliteit / inconsistentie probleem is tussen WDP en MS.

gr. Jacques.
Met vriendelijke groet
Jacques Lormans

http://www.windigipetopderails.nl
ik bouw aan een eigentijdse realistische modelbaan.
  • Win-Digipet-Version:
    WDP-Premium 2021
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 1:87 2-Rail gelijkstroom | NL | YaMoRC YD7001 centrale | DCC | LocoNet |ESU LP 3 servo|  Win-DigipetOpdeRails
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows 11

jlt

• Gast
« Antwort #18 am: 29. März 2014, 11:18:18 »

Wat betreft Windows. Zoals ik al zei die versies draaien al net zolang op de PC's als dat ik die heb. En ik ben er bijna zeker van dat het bij mij heeft gewerkt.
Ik ben er destijds met Jan bij mij thuis mee bezig geweest!!

Hallo Jacques,

Ik heb met Window XP, Vista, Window 7 en Window 8 en hoger getest.

Ik denk dat je toentertijd dat wij samen aan jou monitoren instelling, jezelf iets over het hoofd heeft gezien. ;) :D

Zie bijgaande drie screenshot een laptop met Window XP versie met de naast gelegen monitor.
Beiden, zoals ik het reeds hebt aangegeven, zijn ze beiden met dezelfde beeld verhouding (breedbeeldscherm formaat)

Nu doet zich de situatie voor dat bij XP versie de WDP programma niets anders doet dan vanaf het hoofdscherm en d.m.v. een WDP monitor knop het gehele beeld naar rechts kan verplaatsen. Zie screenshot.
Echter komt bij XP, dat het verkleinen knop van de Window XP niet het beeld terug wordt gezet naar de linker hoofdbeeld !!
Vanaf Window 7, 8 en 8.1 wordt de WDP programma beeld dat vanuit de tweede monitor beeld en door verkleinen knop van Window keurig wordt terug gezet naar de linker hoofd beeldscherm.

Heb daarna dezelfde monitor aan een Window 8 laptop aangesloten en het verkleinen knop doet precies hetzelfde als bij mijn groot treincomputer die Window 7 is geinstalleerd.

Ik denk dat jij even iets over het hoofd heeft gezien dat destijds met XP toch beperkte Window handeling er was. Nu met Win 7 en hoger is er toch iets veranderd!.

Zitat

Maar wellicht dat WDP nog eens kan kijken of het toch een incompatibiliteit / inconsistentie probleem is tussen WDP en MS.

Als MS een Window veranderingen aanbrengt, die op slot wordt gezet, dan kan een applicatie programmeur weinig aan doen, dan alleen maar trachten een omzeiling te maken dat alleen maar nadelig werkt. Het wordt daar niet eenvoudiger op!!.
Ik weet dat Peter en Markus z'n uiterste best doen om dergelijke situaties te verbeteren.
Andere situatie is bijvoorbeeld van mijn Rautenhaus software programma, precies hetzelfde, en zij proberen dat met MS tot een overeenstemming te brengen, waardoor er meer tools kan worden ingebouwd. Die afspraak loopt al 2 jaar!!.

Maar als er sprake is van MS bescherming, dan is er niet anders op dan te houden aan de mogelijkheden die er nu ligt.

Welnu, met Window 7 en hoger is een extra mogelijkheid, en dat is dat de verkleiningsknop van Window nu wel het beeld van de tweede monitor terug wordt gezet naar de bron beeldscherm.
Je weet dat via Window kun je de bron beeldscherm ook omdraaien naar de tweede beeldscherm!.
Ik denk dat dit bij jouw destijds zo was afgesteld. ;) :D     

Zu diesem Beitrag gehören 3 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 29. März 2014, 11:26:49 von Jan leendert »

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #19 am: 29. März 2014, 12:23:55 »
Beste jacques,

Deze opmerking is voor mij becoeld ?

Dan de opmerking over de programmeur. Als hij iets bouwt dan is het niet de bedoeling dat een gebruiker maar moet gissen hoe het gaat werken. Daar heb je handleidingen voor. En in het aangegeven hoofdstuk staat dan ook wat en hoe het moet werken. Dus dat lijkt me niet het probleem.

ik heb niet gezegd dat een gebruiker maar moet raden .....

Ik heb gezegd dat een programmeur een eigen visie heeft over hoe hij iets programmeerd. Dat is heel iets anders.

Zet vijf programmeurs aan het werk met een opddacht en ze zullen alle vijf op een andere manier tot het resultaat komen.
Dit is niet anders als bij een timmerman, hoefsmid of bakker ... een ieder doet het op zijn eigen manier.

Maar goed, dit draagt niets bij aan de discusie. Het  viel me alleen op ...

Jan zijn verhaal is zoals ik al vermoedde het hele verhaal. Daarom stelde ik al voor eens naar windows xp te kijken. Ik denk dat de beslissing van ms om vanaf v7 het anders te doen ( iets wat ze altijd doen met veel onvrede van vele applicatie managers) in dit geval niet eens zo verkeerd is. Veel gebruikers hebben vaak hetzelfde probleem gehad zoals in mijn vorige bijdrage. Een programma opent op een tweede scherm en als dat scherm er opeens niet meer is had men problemen ....

Het feit dat een adobe reader ook zo reageerd met dit 2 schermen gedoe, was voor mij wel een teken ...

Ik zit al meer dan 30 jaar in de automatisering en werk heel veel met robots die aangestuurd worden in windows. Hele produktielijnen hebben al eens stil gelegen omdat Ms een kleine wijziging had aangebracht. Zelfs uitgebreid testen met nieuwe versies konden nooit 100% dekking geven.

Grtz

Eric
« Letzte Änderung: 29. März 2014, 12:37:07 von rocofan »
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10