Autor Thema: STW en booleaanse algebra  (Gelesen 2876 mal)

Offline Jacques Lormans

• Senior-Mitglied
  • Als A niet werkt hebben we nog 25 letters te gaan.
    • Win-DigipetOpdeRails
STW en booleaanse algebra
« am: 14. April 2014, 12:29:19 »
Goede middag allen,

In de meeting in de Meern op 12 aprli 2014 heeft Bob Vermeulen op voortreffelijke wijze uitleg geven aan de toepassing van de Stellwerkswärter (STW) binnen WDP.

Ik heb toen aangegeven dat het naast het logisch beredeneren van de werking van de in STW ingevoerde "schakelingen" het ook handig kan zijn om dit via een daarvoor beschikbare "algebra"  te kunnen beredeneren.
Ik wilde niet de wijsneus uithangen maar vind zelf dat ik jullie deze manier van beredeneren niet moest onthouden en heb toegezegd hiervan een voorbeeld samen te stellen.
Voor sommige wellicht net iets te ver maar wel erg interessant om te weten dat het kan en wat daar achter zit.
Als je met de STW kunt werken dan is deze materie voor jou ook te doen.
Het document is niet bedoeld als een volledige weergave van de booleaanse algebra maar puur als voorbeeld bedoeld.
Ik hoop dat ik jullie hiermee nieuwsgierig heb gemaakt om het bijgevoegde document toch eens helemaal door te nemen.

succes.
gr. Jacques

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Met vriendelijke groet
Jacques Lormans

http://www.windigipetopderails.nl
ik bouw aan een eigentijdse realistische modelbaan.
  • Win-Digipet-Version:
    WDP-Premium 2021
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 1:87 2-Rail gelijkstroom | NL | YaMoRC YD7001 centrale | DCC | LocoNet |ESU LP 3 servo|  Win-DigipetOpdeRails
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows 11

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Re: STW en booleaanse algebra
« Antwort #1 am: 15. April 2014, 07:05:09 »
Jacques,

Heel mooi verhaal en heb het met aandacht gelezen.
Ik bevestigde dan ook al tijdens mijn voordracht dat dit zou werken en zal bijdragen tot vereenvoudiging.
Het zal voor de meeste onder ons ( en daar bedoel ik niets verkeerd mee mannen  ;)) adakadabra blijven.
Vandaar ook dat ik veel aandacht bestede aan het laten zien hoe je de STW kan testen.

mvrg Bob

Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Jacques Lormans

• Senior-Mitglied
  • Als A niet werkt hebben we nog 25 letters te gaan.
    • Win-DigipetOpdeRails
Re: STW en booleaanse algebra
« Antwort #2 am: 15. April 2014, 08:15:47 »
Hoi Bob

bedankt voor je reactie.

helemaal correct,
Het is altijd leuk / handig om wat meer achtergrond te hebben, ook al doe je er in beginsel verder niets mee.
Het is vooral bedoeld voor de begripsvorming. Ik zie het als kers op de taart bij jouw perfecte uitleg  ;)

gr. Jacques.
Met vriendelijke groet
Jacques Lormans

http://www.windigipetopderails.nl
ik bouw aan een eigentijdse realistische modelbaan.
  • Win-Digipet-Version:
    WDP-Premium 2021
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 1:87 2-Rail gelijkstroom | NL | YaMoRC YD7001 centrale | DCC | LocoNet |ESU LP 3 servo|  Win-DigipetOpdeRails
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows 11