Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
Nederlandstalig Stamtafel
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
bouwen op twee niveaus
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten: [
1
]
Autor
Thema: bouwen op twee niveaus (Gelesen 3535 mal)
luc diels
Senior-Mitglied
Aut viam inveniam, aut faciam
bouwen op twee niveaus
«
am:
03. Mai 2014, 17:14:10 »
Hallo,
ik ben hier in Qatar eindelijk zover dat ik aan de bouw van mijn baan kan beginnen.
Het is voornamelijk de bedoeling allerlei ervaringen op te doen zodat ik binnen 3 tot 5 jaar in Vlaanderen mijn ultieme baan gaan gaan bouwen. Aangezien ik hier maar een beperkte ruimte heb heb ik een plan gemaakt in 3 lagen. De onderste laag op 70cm hoogte is het schaduwsatation, dan op 100 cm hoogte het hoofdgedeelte met een doorgangstation, een rangeercoplex met draaischijf en dan daarboven een nevenspoor met een pendeldienst.
Nu mijn vraag aan de ervaren bouwers: begin je nu eerst met het onderste niveau van 70 cm of eerst met het bovenste niveau van 100cm? Als ik onderaan begin dan kan ik daar goed van boven aan, maar dan kan ik niet aan de onderkant van het 100cm niveau, bvb om een servomotor onder een wissel te zetten. Begin ik met het bovenste niveau van 100 cm dan kan ik later zeer moeilijk aan de bovenkant van het onderste niveau van 70cm.
Dus wat goede raad is hier welkom.
Groeten uit Qatar
Luc Diels
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
Win-Digipet-Version:
WDP 2021.b
Anlagenkonfiguration:
Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
Rechnerkonfiguration:
DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR
H.v.d.Oosterkamp
Moderator
Senior-Mitglied
Re: bouwen op twee niveaus
«
Antwort #1 am:
03. Mai 2014, 18:59:21 »
Beste Luc,
Zelf ben ik met de schaduwstations, het laagste niveau begonnen.
Dat is mij goed bevallen, dus mijn advies is met het onderste niveau beginnen.
Met groet van uit Engeland, Henk
Win-Digipet-Version:
Windigipet 2021.2c Premium Edition.
Anlagenkonfiguration:
Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
Rechnerkonfiguration:
Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz Windows 10
Eric Baan
Senior-Mitglied
Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
«
Antwort #2 am:
03. Mai 2014, 19:06:17 »
Hallo Luc,
Als je deze baan ook straks weer wilt meenemen in delen zou ik in ieder geval een constructie van modules maken. Breek je gewoon alles af ... dan is het verhaal natuurlijk anders.
Ik zelf heb nog nooit gehoord van het bouwen in meerdere lagen waarbij men dan bij het hoogste nivo begint. Volgens mij is dat praktisch niet te doen. alleen al de rails leggen is dan een monikkenwerk .. als het al mogelijk is...
Ook mijn vorige baan was open frame en ben ik onderaan begonnen.
Dus net als Henk is mijn antwoord vanaf de bodem beginnen.
Grtz
eric
Grtz ....
Eric
Win-Digipet-Version:
2015. Latest
Anlagenkonfiguration:
2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 - Roco - Brawa - Esu - Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
Rechnerkonfiguration:
dedicated Quad Core met Windows 10
Bob Vermeulen
Senior-Mitglied
«
Antwort #3 am:
03. Mai 2014, 22:54:30 »
Ik ben ook onder begonnen. Mijn baan is ook 3 lagen. Zie voor detail
www.bobvermeulen.com
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group
N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |
luc diels
Senior-Mitglied
«
Antwort #4 am:
04. Mai 2014, 07:00:34 »
Hallo,
als 3 collegas mij aanraden om onderaan te beginnen zal ik dat ook maar doen. Ik moet dan wel een oplossing vinden hoe ik de wissels op het bovenliggende niveau met servo's kan gaan aansturen. Het schaduwstation en hoofdstation liggen namelijk boven elkaar en met 30 cm hoogteverschil kan je niet zomaar onderaan bij de wissels van het bovenste niveau komen. Enige inventiviteit zal hier nodig zijn. Enige lenigheid zal ook van pas komen
.
Ik moet trouwens eerst een gewoon rondje bouwen om een 15tal nieuwe locs in te meten. (ik weet het ik ben verslaafd aan mooie stoomlocs en treinstellen)
mvrgr
Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
Win-Digipet-Version:
WDP 2021.b
Anlagenkonfiguration:
Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
Rechnerkonfiguration:
DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR
Eric Baan
Senior-Mitglied
Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
«
Antwort #5 am:
04. Mai 2014, 15:58:56 »
Hallo Luc,
Een Duitse modelspoorvriend van me heeft destijds problemen gehad met van onderen bevestigen van de diverse vleugelsignalen.
Hij heeft toen een oplossing bedacht waarbij hij alles op een kleine plaat heeft gemonteerd en deze plaat in zijn geheel kon dan op de baan gemonteerd worden.
weet niet of je het goed kunt zien, maar het zijn die aluminium plaatjes.
Grtz
eric
Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Grtz ....
Eric
Win-Digipet-Version:
2015. Latest
Anlagenkonfiguration:
2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 - Roco - Brawa - Esu - Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
Rechnerkonfiguration:
dedicated Quad Core met Windows 10
luc diels
Senior-Mitglied
«
Antwort #6 am:
04. Mai 2014, 18:02:41 »
Hoi Eric,
dat ziet er wel heel mooi gemaakt uit.
Ik zal het één en ander moeten uitproberen. Dat maakt het juist spannend en leuk als je de oplossing vindt, toch.
groetjes
Luc
Win-Digipet-Version:
WDP 2021.b
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Drucken
Seiten: [
1
]
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
Nederlandstalig Stamtafel