Hallo Allen,Wat Eric eigenlijk bedoelde is het volgende.Ongeacht de lengte van een trein kun je inderdaad op een bezetmelder dat in de brug is ingebouwd als aan en uit schakelaar gebruiken. Korte treinen schakelt de bezetmelder kort aan en uit. Lange treinen langer aan en uit.Het geluidfragment heeft over het gehele lengte van de tijdsduur altijd dezelfde cadans als een trein over de brug rijdt. Even afgezien dat een rijtuigen anders klinkt dan de kolenwagens.Eric wil, zodra de trein contact maakt dat direct dat cadans geluid wordt aangesproken en zodra de laatste wagon de bezetmelder verlaat ook direct het cadans geluid uit wordt gezet.Erg simpel.Ik heb even geprobeerd, helaas.Misschien kom ik nog op het idee.Wel een goeie argument om dit bij onze Beta test voorleggen. Zoals Kees het voorstelde kun je het beste met Profile afregelen.Dit kan zelfs tot 0.1 msec de lengte van een geluidsfragment inbouwen.Ga een voorstel indienen om het ook wat simpeler te doen.
Ik heb dit simpel opgelost, geen moeilijk gedoe, maar net zoals ik dat deed voor ik digitaal reed.begin en eind van het traject waar het "geluid of activiteit" zich afspeelt, een RM , die op haar beurt een decoder aan spreekt om deze in of af te schakelen. bv een wisseldecoder. deze schakelt op haar beurt weer de activiteit in of uit.In het geval van Eric, zou ik dus het audio bestandje, via een (mp3) via een eigen (desnoods) mp3 spelertje en speaker afspelen en schakelen. Mocht je net als ik toevallig met railcom en/of lizzy werken, kan je zelfs voor elk soort vervoer een ander geluid programmeren.op die manier is het in en uit schakelen een kinderspel geworden...een schakel decoder is binnen meer functies toe te passen dan waar deze eigenlijk voor bedoeld is. Thomass
Echter daar ik een "computerman" ben en tevens een digibeet ... wil ik dit uiteraard oplossen via een zo strak mogelijk WDP verhaal.