Autor Thema: Kleur  (Gelesen 2216 mal)

Offline m.vijftigschild

• Junior-Mitglied
Kleur
« am: 06. Juni 2014, 13:16:05 »
Hallo allemaal,
Ik ben een tijdje bezig met de mogelijkheden uit te zoeken van Windigipet.
Zijn er dus heel veel, heb ik al gemerkt.
Nu heb ik daar ook gebruik bij gemaakt van de handige videoworkshops.
Daar zag ik dat kleur bij bezetmelding blauw is en bij mijn progromma (windigipet premium)
is deze standaard rood. Ik ben niet kleurenblind maar sommige kleuren zijn voor mij moeilijker te onderscheiden zoals rood. Dus wilde ik deze omzetten naar blauw maar ik kan nergens vinden of dit kan en hoe dit dan kan?
Kijk ik er overheen?

Met vriendelijke groeten,
Michiel
  • Win-Digipet-Version:
    2015

jlt

• Gast
Re: Kleur
« Antwort #1 am: 06. Juni 2014, 14:08:22 »
Beste Michiel,

Dat kan.

Via (Gleisbild symbol - editor) Spoor symbool teken programma kun je dit een ander kleur ingeven.

Het gaat als volgt:
Je opent het Gleisbild symbool -Editor en je hebt al van te voren via systeem instelling je Nationaal of Internationaal spoorweg protocol gekozen. Dan wordt direct in die Gleisbild symbool-Editor de door jouw gekozen spoorweg protocol weergegeven. Daar maak je eerst een copie daarvan. Linksboven in de menu zie je een lijstje waar je dit kunt opslaan.

Als de gekopieerde bestand in de Gleisbild symbool wordt weergegeven, dan kun je alle symbolen veranderen, kleuren, achtergrond kleur veranderen, e.d.
Daar doe je door op een symbool aan te klikken en dan verschijnt een tekenprogramma.
Hier kun je alles mee doen wat je wil.

Zie bijgaande screenshot1 het openen van een gleisbild symbool.
En de tweede is het gekopieerde Protocol symbolen en door op een symbool aan te klikken verschijnt het teken programma.

Ter Info: In de onderstaande voorbeeld zie je de standaard kleuren die door WDP zijn vastgesteld.
Vanaf links naar rechts is grijs het teken symbool.
Geel is de rijweg weergaven.
Rood is de bezetmelder.
Geblokte blauw is de combinatie van rood en geel, waarvan dit als de trein over de rails rijdt.

Daarnaast zit ook de zoomfactor van 12x, 16x, 20x, 24x en 28x.
Die zie je aan de hand van die 5 oplopende grotes van elk symbool.

Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 06. Juni 2014, 14:19:35 von Jan leendert »

Offline m.vijftigschild

• Junior-Mitglied
« Antwort #2 am: 06. Juni 2014, 17:21:38 »
Hallo Jan,
hartstikke bedankt. Ga het gelijk vanavond uitproberen.

Groeten,
Michiel
  • Win-Digipet-Version:
    2015

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
« Antwort #3 am: 06. Juni 2014, 20:53:41 »
Beste Michiel,

Misschien dat de onderstaande link, je ook wat verder helpt.

http://www.windigipet.de/foren/index.php?action=dlattach;topic=70067.0;attach=23652

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10