Autor Thema: Beste werkwijze sound lok  (Gelesen 2008 mal)

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Beste werkwijze sound lok
« am: 22. Juni 2014, 23:22:12 »
Beste MSV,

Gezien de vele funkties die de loks tegenwoordig hebben wordt het een interessant verhaal.

Ik heb enkele vragen over deze funkties.

Als ik de sound wil aktiveren van een lok en deze wil uitschakelen als hij het SHBF inrijdt ...  moet ik of kan ik dit alleen met een profiel doen in de betreffende FS ?

Als ik de rookgenerator wil aanzetten van een lok, kan dit dan ook alleen via een profiel ?

Als ik een lok die een elektrische koppeling heeft ergens wil laten ontkoppelen ?  moet dat dan ook via een profiel ?

Kortom , de werking van een profiel is mij wel duidelijk en ik kan er veel mee doen, maar gaat alles via een profiel ?

ik kan me voorstellen dat ik een button maak " ontkoppelen" en op bepaalde voorwaarden binnen de STW hiermee in de lok de elektrische ontkoppelaar kan aktiveren.

Dit is overigens een veronderstelling, want ik heb het zelf nog niet geprobeerd ?

grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

jlt

• Gast
Re: Beste werkwijze sound lok
« Antwort #1 am: 23. Juni 2014, 00:34:10 »
Hallo Eric,

Globaal, Ja.

Voor koppelen en ontkoppelen moet je in Profile onder Option indrukken en onderaan op Expert modus inschakelen.
Dan zie je binnen de Profile masker twee extra symbooltjes die expliciet voor bedoelt zijn voor koppelen en ontkoppelen. Daar moet je een nieuwe FS aanmaken en die wordt met Groen of Geel weergegeven (dat betekent dat je met ontkoppelen en/of koppelen bezig bent)
In die specifieke FS kun je allerlei stop en rij secties instellen en hoeveel cm de lok moet rijden om een wagon aan te koppelen. Ook zit daar de mogelijkheid dat je bijv. een lok met 5 wagons aan hebt gekoppeld, en je wilt de vierde wagon afgekoppeld hebben. Allemaal mogelijk.

Je moet het globaal zien dat alles wat je met Functie decoders uitgeruste loks en wagons in principe met Profile werkt.
Echter voor Kran functies geldt een ander macro voor.

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: Beste werkwijze sound lok
« Antwort #2 am: 23. Juni 2014, 10:46:09 »
Hallo Jan,

Ook hier weer bedankt voor je duidelijke uitleg !

grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10