Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
Poll wissels en WDP
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten: [
1
]
Autor
Thema: Poll wissels en WDP (Gelesen 2134 mal)
Eric Baan
Senior-Mitglied
Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
Poll wissels en WDP
«
am:
12. August 2014, 15:00:31 »
Beste Msv,
Ik ben erg benieuwd hoe iedereen zijn wissels heeft aangesloten en binnen WDP heeft ingevoerd.
Zelf heb ik op mijn testbaan de wissels verbonden met een stuk rails waaraan een RMK vast zit. Dus niet de wissels zelf op een digitale stroom zonder RMK.
Binnen WDP heb ik in een IZNF de lengte van de wissels ingevoerd als virtueel 0 en de lengte erin. Binnen WDP heb ik de wissels geen RMK gegeven, ze zijn dus gewoon blanko.
Op mijn echte baan zal ik alle wissels gewoon op de digitale stroom aansluiten en dus niet via een RMK.
mijn vraag ... hoe hebben jullie je wissels aangesloten en hoe in WDP en IZNF ingevoerd ?
grtz
eric
Grtz ....
Eric
Win-Digipet-Version:
2015. Latest
Anlagenkonfiguration:
2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 - Roco - Brawa - Esu - Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
Rechnerkonfiguration:
dedicated Quad Core met Windows 10
H.v.d.Oosterkamp
Moderator
Senior-Mitglied
Re: Poll wissels en WDP
«
Antwort #1 am:
12. August 2014, 15:30:57 »
Beste Eric,
Mijn wissels zijn gewoon genummerd, en hebben geen terugmelding.
De rijwegen voor en achter het wissel zijn wel van terugmelding voor zien.
De wissels zijn aangesloten op de K83 (Märklin).
Ik heb zo,n 20 treinen rijden op de baan, ongeveer 3 á 4 tegelijk,
en heb geen problemen, dat gaat prima dank zij WDP die alles uitstekend
in de gaten houdt, en een trein stopt wanneer die niet verder kan.
Met groet, Henk
Win-Digipet-Version:
Windigipet 2021.2c Premium Edition.
Anlagenkonfiguration:
Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
Rechnerkonfiguration:
Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz Windows 10
Ronald Meijer
Senior-Mitglied
«
Antwort #2 am:
12. August 2014, 19:20:22 »
Eric
Mijn wissels zijn ofwel deel van een RMK (aan het begin of einde afhankelijk van de rijrichting) of een aparte RMK (bv in een wisselstraat) en zo ook in WDP ingevoerd/gelabeld. Dus alle rails/wissels zijn gedetecteerd ik heb geen ongedetecteerde stukken.
Daarnaast heeft elke wissel uiteraard zijn eigen magneet artikel adres. De spanning voor de wisseldecoders komt van de Intellibox. De 4 baansegmenten voedt ik elk separaat met een aparte booster.
Ik hoop dat dat je vraag beantwoordt
Groet
Ronald
Win-Digipet-Version:
2021.2d premium
Anlagenkonfiguration:
https://www.youtube.com/channel/UCGNRz3JNq5DEbHXvA_fCoVg
Rechnerkonfiguration:
ntel(R) Core(TM) i7-9750H CPU @ 2.60GHz, Windows 11
luc diels
Senior-Mitglied
Aut viam inveniam, aut faciam
«
Antwort #3 am:
12. August 2014, 20:30:47 »
Eric,
bij mij is het zoals bij Henk. Bij een wissel heb ik een terugmelding van één rail in elke richting. In de rijwegen laat ik dan controleren of die RMK vrij is alvorens de rijweg vrij te geven. Dit zorgt er voor dat een bvb bij een wisselstraat dat de trein zeker voorbij die eeste rail na de wissel moet zijn alvorens de wisselstraat wordt vrijgegeven. Een ander voordeel is dat bij een station dat vanuit beide richtingen kan worden ingereden je de mogelijkheid hebt om te controleren dat bvb een binnenrijdende trein volledig van de wisselstraat weg is alvorens een trein die in het station klaar is om te vertrekken in tegenovergestelde richting, en die de rijweg van de andere trein moet kruisen , moet wachten tot de binnenkomende trein volledig is binnengereden. Ik zet dan ook nog een vertraagd afvallen tijd in om flikkeren tegen te gaan. Dit is voornamelijk nuttig wanneer je bvb een kort stukje rail neemt als terugmelding dat tussen twee assenstellen van een lange wagon even geen bezetting zou hebben.
groetjes uit Qatar
Luc Diels
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
Win-Digipet-Version:
WDP 2021.b
Anlagenkonfiguration:
Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
Rechnerkonfiguration:
DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR
Modelspoorbarry
Senior-Mitglied
I just want to celebrate an other day of living...
«
Antwort #4 am:
13. August 2014, 09:16:04 »
Eric,
Voor wat het waard is (ik moet de bouw van mijn baan nog starten):
ik ga uit van detectie (dus RMK's) aan mijn wissels. Of het een enkele wissel is, of een wisselstraat, is daarbij niet van belang.
Er zitten een paar langere wisselstraten in mijn ontwerp en daar zou een korte trein (of een losse loc als het maar 2 wissels zijn) compleet in kunnen "verdwijnen".
Het is mijn ervaring uit mijn vorige baan, waarmee ik kan voorkomen, dat wisselstraten te vroeg worden vrijgeven, of überhaupt worden vrijgegeven, als er bijv. een deel van de trein op achterblijft. De laatste wagon van mijn treinen zijn altijd gedetecteerd.
Hetzelfde als bij Ronald: ik heb geen ongedetecteerde stukken in mijn baan/ontwerp.
Groeten,
Barry
N-Spoor / Ep III/IV / ECoS1 (4.0.0) / 2x ESU Booster / HSI88 USB / 11x S88N / 10x ESU Switchpilot / 8x Lenz LS150 / 2x OC32
Win-Digipet-Version:
2012.3 Demo-versie
Anlagenkonfiguration:
L-vorm: 4400x1400/2100x1400
Rechnerkonfiguration:
HP Laptop / W7, 64 bit / AMD Athlon MV40 / 2 Gb / HD 500 Mb / ATI Radeon HD3200 Shared
Drucken
Seiten: [
1
]
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
windigipet.de
»
»