Autor Thema: Sommige "Rijwegen" kunnen niet aangemaakt worden.  (Gelesen 8586 mal)

Offline Modelspoorbarry

• Senior-Mitglied
  • I just want to celebrate an other day of living...
Sommige "Rijwegen" kunnen niet aangemaakt worden.
« am: 13. August 2014, 16:28:53 »
L.S.

Inmiddels begonnen met het aanmaken van de “Rijwegen”.
Op zich loopt dat allemaal goed, totdat ik de Rijwegen vanaf Bahnhof Ost probeer te maken.
Vanuit de Rijwegen-Assistent kies ik optie 2: “inrit naar meerdere perronsporen”.
De eerste stappen kan ik doen, totdat de mogelijke opties van rijwegen worden getoond. Er worden dan allerlei variaties aangegeven, behalve de rechtstreekse routes.
De bedoeling is, dat treinen het station inrijden en keuze hebben uit 6 sporen. De start is dan op RMK 55 (Inrij Bahnhof Ost) en gaat dan naar RMK 62 (spoor 1), 65 (spoor 2), 68 (spoor 3), 71 (spoor 4), 74 (spoor 5) en 77 (spoor 6). De rechtstreekse routes naar 62, 65 en 68 gaan goed.
Echter, rechtstreekse opties vanaf 55 naar 71, 74 en 77 worden niet getoond. Wel alle mogelijke variaties door het station, via de keerlus en dan terug naar het station.
In mijn beeld heb ik alles correct ingesteld, maar krijg ik de rechtstreekse route niet gegenereerd.

Vanaf de andere kant, vanaf inrij bij Bahnhof West naar de sporen 1 t/m 6, gaat het wel goed. Daar alle mogelijke rijwegen getoond, ook de kortste routes.

Is simpelweg aan te geven, waar het probleem in mijn baanplan zit?
Ik heb de back-up van mijn database bijgevoegd.

Voor de beeldvorming: het ontwerp is voor een L-vormige baan in N-spoor. De blokken tussen 2 seinen zijn in de praktijk altijd 120 cm (of meer).

Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten,

Barry

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
N-Spoor / Ep III/IV / ECoS1 (4.0.0) / 2x ESU Booster / HSI88 USB / 11x S88N / 10x ESU Switchpilot / 8x Lenz LS150 / 2x OC32
  • Win-Digipet-Version:
    2012.3 Demo-versie
  • Anlagenkonfiguration:
    L-vorm: 4400x1400/2100x1400
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Laptop / W7, 64 bit / AMD Athlon MV40 / 2 Gb / HD 500 Mb / ATI Radeon HD3200 Shared

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
Re: Sommige "Rijwegen" kunnen niet aangemaakt worden.
« Antwort #1 am: 13. August 2014, 18:37:05 »
Beste Barry,

Zojuist heb ik jou sporenplan gedownload en ingebonden in WDP.
De rijwegen die jij wilt uitvoeren, zijn nog niet gemaakt.
Dus de rijweg van 55 naar 62 is er niet en de volgende ook niet.
je rijwegen gaan tot nr:42....

Het is ook makkelijk om bij beschrijving bv. Bahnhof Ost sp 1 - enz.
dat is voor het zoeken naar een fout later makkelijker.

Mijn complimenten voor je sporen plan ziet er perfect uit.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Modelspoorbarry

• Senior-Mitglied
« Antwort #2 am: 13. August 2014, 18:52:23 »
Hai Henk,

Bedankt voor de snelle reactie.
Inderdaad loopt het aantal rijwegen tot 42.
Daarna ben ik begonnen met het aanmaken van de rijwegen van Bhf Ost naar spoor 1 t/m 6. Toen begonnen de "problemen", zoals beschreven. Ik heb wel even getracht om de rijwegen vanaf de Westzijde aan te maken, om te kijken of daar hetzelfde probleem zich voor deed. Daar trad het verschijnsel niet op en heb ik de aangemaakte  rijwegen weer gewist om het overzicht te kunnen houden. Ik heb alle rijwegen, die ik wil invoeren, op een lijst staan en wil die volgorde zoveel mogelijk aanhouden.
Daarom wil ik eerst graag trachten het probleem vanaf Ost naar 1 t/m 6 op te lossen, alvorens verder te gaan met het aanmaken van rijwegen.
Als ik zelf iets verkeerd doe, maak ik die fout bij andere rijwegen misschien ook en dan zie ik door de bomen het bos niet meer. Vandaar gestopt bij 42 en de vraag op het forum uitgezet.

Dus voor de duidelijkheid: ik kan geen rechtstreeks rijweg maken van Ost naar spoor 4, 5 en 6.

Groeten,

Barry
N-Spoor / Ep III/IV / ECoS1 (4.0.0) / 2x ESU Booster / HSI88 USB / 11x S88N / 10x ESU Switchpilot / 8x Lenz LS150 / 2x OC32
  • Win-Digipet-Version:
    2012.3 Demo-versie
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Laptop / W7, 64 bit / AMD Athlon MV40 / 2 Gb / HD 500 Mb / ATI Radeon HD3200 Shared

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #3 am: 13. August 2014, 20:08:52 »
Hallo barry,

Ik heb zojuist ook je project gedownload en gestart. En net als Henk, een mooie lay-out. Te zien dat je het GB editoren onder de knie hebt :-)

ik heb inderdaad ook gezien dat ondanks dat een rechtstreekse route vanuit het baanplan gewoon moet kunnen, hij vanaf RMK 55 naar 62,65 en 68 geen problemen ondervindt.

Anders wordt het als hij vanuit 55 naar 71,74 en 77 stuurt hij je eigenlijk de gehele baan rond terwijl de makkelijkste route zo'n beetje voor zijn neus ligt.

Ik ga eens kijken of ik met mijn beginners kennis kan ontdekken hoe dat komt.....

As vrijdag heb ik weer mijn duitse Stammtisch, weten we het dan nog niet, neem ik het die avond mee.
erg interessant probleem moet ik zeggen, maar waarschijnlijk is de oplossing minder opzienbarend :-)

grtz

eric
« Letzte Änderung: 13. August 2014, 20:11:30 von rocofan »
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #4 am: 13. August 2014, 20:47:59 »
Hallo barry,

ik heb het vermoeden dat het probleem ligt bij je hosenträger ....
als ik die namelijk weg haal en gewoon twee rechte verbindingen maak ... kan ik alle FS zonder problemen maken.

Zelf werk ik niet met deze Hosenträger dingen in mijn plan, dus waarom het niet werkt moet ik verder induiken.
Alleen dat het zonder wel werkt, is mij nu duidelijk.

ik denk omdat deze hosenträger slechts één decoder adres heeft, en dus hierdoor ook beperkte posities kan innemen , de hosenträger eenvoudig niet zo gezet kan worden dat de FS gevonden worden zonder helemaal rond te rijden.
maar dat is puur mijn theorie omdat ik nogmaals zelf niet met deze dingen werk....

Er is overigens ook de mogelijkheid om een FS manueel, dus geheel zelf tekenend te maken. misschien dat dit wel lukt ... dat zal ik straks nog eens proberen ...

grtz

eric

« Letzte Änderung: 13. August 2014, 22:01:29 von rocofan »
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Modelspoorbarry

• Senior-Mitglied
« Antwort #5 am: 13. August 2014, 22:59:16 »
Hai Eric,

Alvast bedankt voor jou inspanning.
Voor mezelf wel blij, dat het reproduceer is via de Back-Up en dat het
Ik heb de Hosenträger bewust ingebracht om de stationssporen allemaal 2-zijdig te kunnen berijden.
Wat ik zelf gek vind en niet kan verklaren, is dat het bij de Hosenträger aan de Westkant wel goed gaat.
Aan die kant kan ik wel alle 6 de sporen via de kortste, directe route aankiezen.

In mijn ogen moet het aan de Oostkant dus ook goed kunnen gaan. Ik kan (nog) geen verschillen ontdekken tussen Oost en West. De Hosenträger aan de Westzijde heeft ook maar 1 adres, dus daar lijkt mij het probleem niet in te zitten. Ik gebruik bewust maar 1 adres, daar alleen bij alle 4 de wissels rechtuit, er 2 treinen tegelijk kunnen rijden. Als er 1 wissel afgebogen staat, is het andere spoor automatisch geblokkeerd. Daarnaast geeft 1 adres ook tijdwinst bij het schakelen in combinatie met de rest van de wisselstraat. Vanuit die achtergrond gebruik ik ook 2 RMK's bij de Hosenträger, zodat bij de wissels rechtuit, beide sporen, onafhankelijke van elkaar, vrijgegeven kunnen worden.
Daarom begrijp ik (nog) niet, waarom het bij Oost niet lukt.
Ik blijf ook nog wel puzzelen. Als ik het voor elkaar krijg, zal ik dat uiteraard op het forum delen.

Anderzijds hoop ik, dat jij (of jouw vrienden bij de Duitse Stammtisch) kunnen achterhalen wat er anders is tussen de situatie bij Oost en West.

Wordt vervolgd.  :) :)

Groeten,

Barry
  • Win-Digipet-Version:
    2012.3 Demo-versie
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #6 am: 13. August 2014, 23:54:39 »
Hallo Barry,

een tip / opmerking van een duitse stammtisch collega ... onvertaald , want duits was geen probleem voor je ..

Wurde die Hosenträger-Kreuzung mit 4 Kreuzungsweichen realisiert, oder mit 8 Einzelweichen?
Sind es Einzelweichen, so musst du ein Gleisstück dazwischen legen, damit diese nicht als eine Kreuzungsweiche angezeigt werden. Denn zwei Weichen an der Spitze zusammengeführt, werden als Kreuzungsweiche erkannt, wenn sie mit den Symbolen 0000-0007 gezeichnet wurden.

grtz

eric

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #7 am: 14. August 2014, 08:35:18 »
Hallo,

Ik gebruik ook de hosentrager op mijn baan.
Zonder probleem.
Je moet natuurlijk wel alle 4 de wissels benoemen.
Bij mij ging het daarna met de Fs maken zonder problemen.
Heb wel het symbool gebruikt zoals aangegeven en hem niet zelf samen gesteld.

Mvrgr bob
« Letzte Änderung: 14. August 2014, 08:37:05 von Bob Vermeulen »
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Modelspoorbarry

• Senior-Mitglied
« Antwort #8 am: 14. August 2014, 12:46:44 »
@ Eric,

Duits inderdaad geen probleem. :-)
Om te zorgen, dat er geen misverstanden ontstaan: ik maak gebruik van de Nederlandse bureauversie van WDP, versienummer: 12.1 (181 - 32: het 1e getal wijzigt elke keer als je het opvraagt)

De Hosenträgers in mijn ontwerp zijn gemaakt met de Hosenträgerverbindungen (schmall), nr. 0346 t/m 0349 bij West en nr. 0350 t/m 0353 bij Oost. Voor mijn gevoel de standaard symbolen uit WDP voor de Hosenträger.

Naar aanleiding van de opmerkingen van de Ditse Stammtisch, heb ook getracht om met de Gleisstücke nr. 0000 t/m 0007 een Hosenträger te maken en krijg dat vooralsnog niet voor elkaar. Ik heb ook nog niet helder, hoe daar dan 8 Einzelweiche voor gebruikt gaan worden.

Ik ben aan het zoeken geslagen in de Gleisbildeditor naar de aanwezige Gleisstücke in mijn versie van WDP. Ik kan geen "Kreuzungsweiche" ontdekken, zoals de Duitse collega aangeeft. Net zo min als dat er kruisingen te vinden zijn. Die laatste zijn essentieel om een Hosenträger te kunnen maken.
Ook nog even in de Duitse demo-versie, versienummer.: 12.2. (194 - 32) van WDP gekeken, maar ook daar kom ik geen "Kreuzungsweiche" of gewone kruisingen tegen.
Dat maakt ook nieuwsgierig hoe een dubbelsporige Y-splitsing gemaakt kan worden in WDP. De Brückengleisstücke kunnen dan niet gebruikt worden, want dan lijkt het of de kruisende sporen gelijktijdig bereden kunnen worden en dat is bij een Y-splitsing per definitie niet mogelijk.

Ga vandaag nog wel zoeken, ook met de opmerking van de Duitse collega in het achterhoofd.

Groeten,

Barry
  • Win-Digipet-Version:
    2012.3 Demo-versie
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #9 am: 14. August 2014, 13:50:29 »
hallo Barry,

Zet het stukje text even om in het duits en plaats het toch even in het duitse Forum in mijn draadje !

Misschien heb ik het niet goed uitglegd, of hij niet begrepen. Gezien het kruisstuk had ik al het idee dat jij een kant en klare träger had gebruikt ... daar ik zelf niet werk met hosenträgers ... heb ik geen idee op dit moment.

kunt het me ook mailen , dan plaats ik het er weer in ... morgen zie ik hem

ik zou me er dan in moeten gaan verdiepen en dat lukt qua tijd niet, ik heb zelf nog een en ander openstaan wat ik van Jan heb gekregen waar ik naar moet kijken en ben de handleiding helemaal aan het doorspitten. Dat werkt bijna verslavend :-)

grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Modelspoorbarry

• Senior-Mitglied
« Antwort #10 am: 14. August 2014, 15:47:02 »
@Eric,

Ik ga vandaag een vertaling maken van mijn vraag / opmerking.

Ik zal niet alleen de vraag stellen, maar ook aangeven, hoe ik heb gedaan.  De back-up, die ik meegestuurd heb, kan dan ook mee, wat mij betreft. Weten we in ieder geval zeker, dat zowel op het Nederlandse als Duitse forum over hetzelfde onderwerp in dezelfde setting wordt gesproken.

Als jij er geen bezwaar tegen hebt, stuur ik de tekst als PB naar jou. Ik weet niet precies in welk draadje jij de vraag op het Duitse forum hebt gesteld en behoef ik niet te zoeken.

Groeten,

Barry
  • Win-Digipet-Version:
    2012.3 Demo-versie
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

jlt

• Gast
« Antwort #11 am: 14. August 2014, 23:21:14 »
Hallo Barry en Eric,

Zelf heb ik een Hosenträger in mijn 1.50 mtr lange wisselstraat.
Die Hosenträger symbolen zijn twee afzonderlijke verticale V-vormige symbolen die horizontaal elkaar wordt getekend.
Dat betekent dat elk V-vormige symbool een eigen RMK kunt opgeven.

Bijgaande zie je 4 screenshots waar je kunt zien wanneer de buitenste wissel afwijkstand staat automatisch de Hosenträger wissel wordt omgeschakeld (ze gaan immers recht tegenover naar de andere Engelse kruiswissel)

Aan de linker V-vormige Hosenträger symbool heeft een RMK nummer 1292
De rechter V-vormige Hosenträger symbool heeft een RMK nummer 1291.
Als die RMK nummer aanwezig is, dan herkent de FS-Ass. automatisch een Rijweg!.

In de onderstaande screenshot kunnen jullie zien hoe dat stap voor stap een RMK wordt geactiveerd.
De eerste buitenste wissel staat de wisseltong op uitwijk.
Vervolgens wanneer de eerste Engelse wissel op rechtdoor staat dan worden de Hosenträger automatisch ook recht vooruit gezet. En dan wordt de tweede Engelse wissel ook op rechtdoor geschakeld en die op zijn beurt ook de verbinding aangaat met de Hosenträger wissel symbool.

Ik moet daar wel een kanttekening bijzetten.
Deze 1.50 lange wisselstraat is volledig met RMK voorzien en elke wisseltong stand wordt door de Stellungruckmelding bewaakt (bij verkeerde wisselstand rijdt de lok/trein niet verder)

Die Hosenträger heb ik met Virtuele RMK aangemaakt en is de enige wissel die niet op de fysieke RMK aangesloten. Deze wissel is een zeer kort stukje wissel, wat in principe gewoon de digitale stroom doorgaat.
Door gebruik te maken van STW in combinatie met de twee afzonderlijke V-vormige Hosenträger symbolen kan ik zelfs op de Virtuele RMK een trein blokkeren.

In de laatste screenshot zien jullie de Hosenträger wissel in de tegenover gestelde wisselstand, waarbij de onderste en de bovenste Engelse wissel is betrokken.

De wisselstraat is vanwege de lengte (1.50 mtr) vervelend wanneer een BR426 regiotrein van 46 cm volledig in de wisselstraat verdwijnt. WDP ziet dat niet meer wanneer dit niet met RMK wordt voorzien.
Al mijn wissels zijn met RMK geïntegreerd. Zoals bij Ronald ook het geval is.

Zu diesem Beitrag gehören 4 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.

Offline Modelspoorbarry

• Senior-Mitglied
« Antwort #12 am: 15. August 2014, 08:56:26 »
Hai Jan,

Ik denk, dat ik jouw betoog begrijp.
In mijn ontwerp hebben mijn Hosenträger ook 2 RMK's en wel zo verdeeld, dat de doorgaande rijwegn een eigen RMK hebben. Dan kunnen (in mijn visie) er 2 treinen tegelijk rijden, als er niet "overgestoken" behoeft te worden.

Het vreemde blijft, dat de rechtstreekse rijwegen naar spoor 4, 5 en 6 (vanaf Bhf Ost) niet gegenereerd worden.
Vanaf Bhf West gebeurt dat wel.

Beide Hosenträger zijn exact hetzelfde gemaakt (enig verschil is, dat West liggend en Ost staand is) en beiden met 2 RMK's en beiden met 1 Wisseladres. Bij West gaat het wel goed. Bij Ost (nog) steeds niet.
Ik heb de standaard symbolen uit WDP gebruikt.

Ik ga het nog een keer proberen en kijken wat er dan gebeurt.

Groeten,

Barry
  • Win-Digipet-Version:
    2012.3 Demo-versie
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

jlt

• Gast
« Antwort #13 am: 15. August 2014, 11:03:45 »
Hallo Barry,

Ik heb het vermoeden, wat er eventueel bij jouw niet werkte.

Op de Duitse Forum heeft Eric jouw probleem voorgelegd, waarbij vervolgens onze Beta test collega Edwin Schefold het volgende voorstelde.

Je hebt uit de Hosentrager wissel symbolen lijst, de wisselstraat ingetekend.
Principieel is dit symbolen lijst bedoeld voor komplete Hosentrager wissel zoals Peco en Roco (voorbeeld van Bob die heeft een compleet Peco wisselstraat.)

Bij jouw bestaat de wisselstraat uit verschillende wissels van Marklin, en daarmee heb je zelf een samengestelde wisselstraat opgebouwd.

Edwin adviseerde gebruik de gewone wissels, en dat zijn de vier wissels met daarin 1 Hosentrager wissel symbool.

Ik heb in de screenshot de twee wissellijsten met rode kader weergegeven.

In dit geval dien je via Rijweg assistent en onder manueel Rijweg bewerken.
Daar verschijnt een cameraatje, en daar kun je half automatisch de rijweg configureren.
Dat gaat als volgt:

- Camera komt tevoorschijn.
- Door op de Schift Toest aanhoudend ingedrukt houden en met de muis naar de Start positie brengen en
  vervolgens met de linkermuisknop aanklikken.
- Daarna ga je dezelfde manier naar de Doel contact.
- Dan verschijnt er een richting Tool menu, geef op welke richting je wilt kiezen.
- Dan zoekt WDP een rijweg door geel voorbijgaande symbooltjes.
- Die stopt op elke Magneet artikel symbool waar wordt gevraagd of je ermee accoord gaat met de
  voorgestelde symbool stand, zoniet klik op de betreffende symbool op de camera voorgestelde venster.
- Op een gegeven moment bereikt dat half automatische bewerking de Hosentrager symbool, en dan kies je de
  juiste stand van die wissel symbool.
- Dan werkt WDP volledig de rijweg af.

Die rijweg bewerking is de correcte manier.

Ik heb ook gezien dat Eric in zijn screenshot dat die rijweg is verriegelt (geblokkeerd).
Dat komt waarschijnlijk door de Hosentrager wissel symbolen die bedoelt zijn voor complete geleverde Hosentrager wissel.

Probeer het maar eens. ;)

Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 15. August 2014, 11:06:51 von Jan leendert »

Offline Modelspoorbarry

• Senior-Mitglied
« Antwort #14 am: 15. August 2014, 11:41:37 »
Hai Jan,

Respect en hulde voor het geduld, waarmee jullie antwoorden blijven geven en willen meedenken.

Vanavond en morgen ga ik er weer verder induiken en kijken of ik een paar stappen verder kom en proberen de rijwegen manueel aan te maken.

Op voorhand nog een paar beschouwingen mijnerzijds naar aanleiding van jouw post:
- jij geeft aan, dat ik Märklin wissels gebruik. Kun jij aangeven, waar jij dat op baseert? Ik rijd N-spoor en gebruik uitsluitend PECO railmateriaal.
- In jouw screenshot "Kruising 1.png" staan in de Gleidbildeditor de symbolen 1116 t/m 1127. In jouw screenshot "Kruising 2.png"staan in de Gleisbildeditor de symbolen 0588 t/m 0595. In de versie van WDP, die ik gebruik, komen deze symbolen niet naar voren in de Gleisbildeditor. Kan ik die op de een of andere manier toevoegen en/of activeren?

Voor de duidelijkheid: ik maak gebruik van de volgende versies van WDP:
- WDP Nederlands, bureauversie, versienummer: 12.1
- WDP Duits, Demo-versie, versienummer: 12.2

Met het risico in herhalingen te vallen en te zeuren (wat absoluut niet de bedoeling is): vanuit mijn oorspronkelijke vraag blijft het voor mij verbazend, waarom het bij Bhf West wel werkt en bij Bhf Ost niet, terwijl dezelfde symbolen gebruikt worden en dezelfde wijze van toekenning van RMK's en MA's.

Groeten,

Barry

• Win-Digipet-Version:
    2012.3 Demo-versie
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration: