Autor Thema: Marklin slanke kruising  (Gelesen 2717 mal)

Offline veerman

• Senior-Mitglied
Marklin slanke kruising
« am: 02. September 2014, 18:58:27 »
Hallo mede forummers. Ik heb n vraagje betreffende slanke kruising dus geen wissel. Ik ben nog niet begonnen met FS maken maar ik heb n klein probleempje met de terugmelding en het tekenen van dit geval dus zal ik met het maken van FS ook wel n probleem krijgen. Je kunt deze kruising volledig gebruiken met terugmelding maar rijd de trein over het midden krijg aan beide kanten een terugmelding. Ik weet niet of en hoe ik dit zou moeten oplossen of tekenen. Ik heb t geprobeerd met sprungmarken maar dit bood geen oplossing omdat t straks mis gaat met de FS vanwege vrijgave terwijl dit niet het geval is.
Heeft iemand n idee hoe ik dit zou kunnen tekenen en/of oplossen?
Mvg Frank
Marklin h0, LDT terugmelders, LDT decoders, HSI-88 USB, HSI-88, baan is Duits, Zwitsers en Oostenrijks.

DEELNEMER VAN WINDIGIPET GEBRUIKERSGROEP NEDERLAND
  • Win-Digipet-Version:
    2018 premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin 3 rail, LDT s88, LDT wisseldecoders, LDT hsi88 USB en com, ecos,
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows triple-core  2x24" monitoren

jlt

• Gast
Re: Marklin slanke kruising
« Antwort #1 am: 02. September 2014, 21:42:14 »
Hallo Frank,

Ik ga er vanuit dat je bedoelt een kruiswissel zonder MA aansluiting.

Bijgaande screenshot zie je de slanke wissel.
Je kan kiezen uit de symbolen van de normale wissels en/of de HT wissel.

Je weet dat deze wissels opgebouwd zijn uit twee rechtse of twee linkse wissels waarvan 1 tegenover elkaar zijn geplaatst.

De twee symbolen hebben elk een ander RMK nummer.
Zoals ik in het screenshot laat zien een RMK nummer van de linkse symbool is 800 en de rechtse is 801.
Ook is van deze twee elk een ander MA nummer, en niet vergeten, op virtuele stand zetten (omdat ze geen MA schakelingen hebben).

Je kunt het met Buro versie uitproberen en een FS test laten doen, dat zie je vanzelf hoe de FS de RMK nummer verwerkt en de stand van de wissel door de FS wordt omgeschakeld.

P.s: Sprungmarker heeft hier niets van doen!.

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 02. September 2014, 21:44:44 von Jan leendert »

Offline veerman

• Senior-Mitglied
Re: Marklin slanke kruising
« Antwort #2 am: 03. September 2014, 15:32:42 »
OK bedankt Jan! Ik ga dit ff proberen op n testbaantje en laat nog weten of het gelukt is.
Mvg Frank
Marklin h0, LDT terugmelders, LDT decoders, HSI-88 USB, HSI-88, baan is Duits, Zwitsers en Oostenrijks.

DEELNEMER VAN WINDIGIPET GEBRUIKERSGROEP NEDERLAND
  • Win-Digipet-Version:
    2018 premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin 3 rail, LDT s88, LDT wisseldecoders, LDT hsi88 USB en com, ecos,
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows triple-core  2x24" monitoren