Autor Thema: Noch vallende boom aansturen met Wdp en geluid  (Gelesen 3050 mal)

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Noch vallende boom aansturen met Wdp en geluid
« am: 07. September 2014, 19:01:34 »
Hallo MSV,

Noch heeft een leuk dingetje gemaakt. Een boom die omvalt.

aan de boom zit een servomotor en er zit een besturingsprintje bij met een decoder erop.

kijk hier .... 

weet iemand of je deze boom met servomotor ook met een standaard ESU/Digikeijs servodecoder kunt aansturen ?

het probleem zit hem natuurlijk in het nabootsen van het vallen, eerst langzaam en aan het einde nog even omhoog stuiteren.

Wat betreft het geluid lijkt me dit geen enkel probleem via een profieltje ...

iemand een schema voor een dergelijk printje zou natuurlijk ook mooi zijn :-)

Grtz

eric

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline Jacques Lormans

• Senior-Mitglied
  • Als A niet werkt hebben we nog 25 letters te gaan.
    • Win-DigipetOpdeRails
Re: Noch vallende boom aansturen met Wdp en geluid
« Antwort #1 am: 07. September 2014, 22:44:27 »
Hoi Eric,

Hoewel ik geen ESU servo decoder  gebruiker ben neem ik aan dat ook die decoder functioneel grotendeels gelijk is aan de meeste (moderne) servo decoders.
Ik stel me voor dat je gebruik maakt van de CV's waarmee je ook het sluiten en openen van een slagboom (spoorwegovergang) kunt nabootsen. (o.a. denderende beweging).
Verder stuur je hem dan aan zoals je ook bv. een wissel (twee standen) aanstuurt.

gr. Jacques.

Met vriendelijke groet
Jacques Lormans

http://www.windigipetopderails.nl
ik bouw aan een eigentijdse realistische modelbaan.
  • Win-Digipet-Version:
    WDP-Premium 2021
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 1:87 2-Rail gelijkstroom | NL | YaMoRC YD7001 centrale | DCC | LocoNet |ESU LP 3 servo|  Win-DigipetOpdeRails
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows 11

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: Noch vallende boom aansturen met Wdp en geluid
« Antwort #2 am: 14. September 2014, 12:42:41 »
Hoi Eric,

Hoewel ik geen ESU servo decoder  gebruiker ben neem ik aan dat ook die decoder functioneel grotendeels gelijk is aan de meeste (moderne) servo decoders.
Ik stel me voor dat je gebruik maakt van de CV's waarmee je ook het sluiten en openen van een slagboom (spoorwegovergang) kunt nabootsen. (o.a. denderende beweging).
Verder stuur je hem dan aan zoals je ook bv. een wissel (twee standen) aanstuurt.

gr. Jacques.

Hallo Jacques,

Precies het probleem waar ik mee zat. Het laten omvallen is een eitje, alleen in het begin langzaam en aan het einde sneller , en dan ook nog eens het na denderen :-)

Ik zal eens gaan zoeken in de beschrijving van de decoders of ze dat kunnen. Het nadenderen heb jij denk ik al een de gouden tip gegeven...  nu alleen nog ontdekken of het versnellen er ook in zit ..

Tnx !

grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10