Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
signaalsturing bij blokken
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten: [
1
]
Autor
Thema: signaalsturing bij blokken (Gelesen 2782 mal)
luc diels
Senior-Mitglied
Aut viam inveniam, aut faciam
signaalsturing bij blokken
«
am:
22. Oktober 2014, 06:44:06 »
Goede morgen vanuit Qatar,
In de realiteit staat een sein op groen wanneer het daarop volgende blok vrij is. Dat kun je in WDP met de SHB doen. Zover geen probleem. Echter wanneer in WDP een rijweg (FS) wordt uitgevoerd dat zet die eerst het sein op het einde van de rijweg op rood om daarna als de volgende rijweg gecontroleerd is het sein op groen te zetten om de volgende rijweg uit te voeren. Dit zou ik willen vermijden, het sein zou groen moeten blijven.
Je kan het controlekontakt voor de volgende rijweg wel vroeg kiezen, maar uiteindlijk stelt WDP het sein toch even op rood.
Ik dacht dat ik daar ooit een oplossing voor gelzen had, maar ik kan het niet meer terugvinden op het forum. Graag jullie hulp
met de beste spoorgroetjes
Luc Diels
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
Win-Digipet-Version:
WDP 2021.b
Anlagenkonfiguration:
Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
Rechnerkonfiguration:
DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR
jlt
Gast
Re: signaalsturing bij blokken
«
Antwort #1 am:
22. Oktober 2014, 18:48:55 »
Hallo Luc,
Dat is dezelfde vraag als bij Bas Doorduin.
Zie bijgaande link
http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=71854.0
In deze link zie je ook Batterman zijn suggestie.
luc diels
Senior-Mitglied
«
Antwort #2 am:
23. Oktober 2014, 11:38:38 »
Bedankt Jan,
dit is inderdaad hetzelfde probleem alleen uitgewerkt op voorseinen. Daarom dat een zoekfunctie niets gaf. Het staat me echter bij dat er in het verleden nog een artikel was hierover. Maar ik heb nu een aantal mogelijke ideeen.
Ik ga er dit weekend mee aan de slag, dat is bij ons hier in Qatar morgen vrijdag en zaterdag.
met de beste groeten
Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
Win-Digipet-Version:
WDP 2021.b
Anlagenkonfiguration:
Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
Rechnerkonfiguration:
DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR
luc diels
Senior-Mitglied
«
Antwort #3 am:
23. Oktober 2014, 20:57:41 »
Hello,
ik heb een oplossing gevonden voor mijn probleem (gedeeltelijk gebaseerd op een tip uit het duitse forum):
Ik maak twee rijwegen aan per blok, één met eindsignaal op groen en één met eindsignaal op rood. In de ZFA geef ik dan twee records in, één met groen en één met rood. In de voorwaarden zeg ik dan dat de groene gekozen moet worden als de daaropvolgende blok vrij is (via rmk) en de rode als het daarop volgende blok bezet. In de aansluitritten zeg ik dan dat als eerste de groene moet gekozen worden en als tweede de rode.
Werkt voortreffelijk voor elke stuk paradespoor met opeenvolgende blokken. Voor het laatste blok voor inrijden van station is er maar één rijweg, namelijk met rood sein. Bij het inrijden van een station moet eerst het spoor gekozen worden waar de trein naar toe moet vooraleer het sein toegang geeft tot het station.
Aangezien ik Marklin seinen gebruik met ingebouwde schakeling voor het voorsein, hoef ik aan de voorseinen niets te doen, omdat die via de CS2 automatisch geschakeld worden afhankelijk van de status van het volgende blok.
groetjes uit Qatar
Luc
Win-Digipet-Version:
WDP 2021.b
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Drucken
Seiten: [
1
]
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
windigipet.de
»
»