Hallo Valentijn,
Dank u mijnheer Leendert...
Zeg maar, ........ Hallo Jan.
Nog een klein vraagje... Ik heb een simpel profiel gemaakt voor 1 loc met twee rijwegen. (Ik ben echt van alles aan het uitproberen) De loc rijdt een doodlopend spoor binnen remt af, rijdt 15 cm door en stopt. Daarna keert hij om en rijdt achterwaarts naar de overkant de locloods binnen.
Proberen is altijd goed, want dat is jou investering aan kennis, dan weet je het ook hoe dat werkt.
Dat is ook de voorkeur waarbij je later als ervaringsdeskundige kunt ontplooien.
Doe ik de rijweg 1 voor 1 uitvoeren dat gaat dat prima maar... doe ik de rit in een treinrit (dus de twee wegen) dan rijdt hij het doodlopende spoor binnen en stopt zodra hij het contact raakt... dat was het.
Een treinrit is anders dan een FS (Rijweg). Een Rijweg zoals je het zelf hebt gemerkt is een individuele rit dat van A naar B gaat. Maar een treinrit is een rit dat uit meerdere FS is opgebouwd en met dien verstande dat die treinrit ook van A naar B gaat!. Dus je hebt in de treinrit twee FS die elk van A naar B en van B naar A gaat.
De treinrit ziet alleen die eerste FS van A naar B en niet van B naar A.
Want een treinrit zoek zijn aansluiting naar A en dus zie jezelf jou ervaring.
Dat soort treinritten is niet geschikt, omdat die treinrit bijv. een rondje van A naar B waarbij B weer A wordt.
Immers is een Start naar Stop, waarbij de Stop sectie weer als Start fungeert.
Daar moet je gebruik maken van ZFA (Zug Fahrt Automatiek).
Daar stop je die twee FS waarvan je een pendeldienst hebt gemaakt in ZFA. (dus de treinrit even terzijde.)
Slechts twee regels en omkeren in ZFA met het aanvinken van je profile en de trein gaat heen en weer met Profile.
Ik kwam er niet uit in de proefielen en heb inmiddels inteligente treinvelden gemaakt waarmee het wel prima werkt maar om de loc te laten keren kan ik alleen met de automaat werken. Een handmatige rit keert de trein dan niet om. Volgens mij kan het wel maar ik kan het niet vinden.
Nogmaals met het IZF en de automaat gaat het prachtig.... tot op de mm.
Zoals boven beschreven met de ZFA gaat dat goed en met IZNF geen probleem.
Handmatige rit is altijd in 1 richting en enkel 1 FS, zoals van A naar B.
Wil je omkeren van B naar A dan daar een tweede FS met een ander Profile bijv.
Dat WDP twee rijwegen moet maken om een pendeldienst te doen uitvoeren ligt gelegen dat de treinen in heen rit anders in snelheid gedrag heeft dan achteruit. Hierin past de IZNF keurig aan de afstand tot stop sectie.
En in principe hoef je geen profile aan te maken, tenzij je geluidje wil toepassen dan koppel je een profile in de ZFA.
Bedankt voor uw reactie.
Zeg maar rustig,........ Bedankt Jan.
Dan zegt Jan, ....... graag gedaan.