Hoi Eric,Ja, dat ken ik en heb dit ook toegepast. De SMD's zijn 10K. Dit is een nogal pielwerk maar... .als je het eenmaal onder de knie hebt dan doe je in 15min 10 assen.Er zijn div methodes om stroomdetectie te creëren bij wagons die geen verlichting hebben.Zie http://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php/Detectie_van_goederenwagens/rijtuigenIk heb mn de goederenwagons voorzien van SMD weerstandjes zoals beschreven in de link (zie afbeelding 3 en de bijbehorende tekst). Het resultaat is heel goed en stroomdetectie wordt altijd gegenereerd.Naast de SMD heb je secondenlijm en geleidende lak nodig. Een loep en enkele smalle pincetten is ook wel wenselijk. Laat na het aanbrengen van de geleidende lak alles even een paar minuten drogen alvorens je de controle doet: check weerstand over de wielen => 10kGrBas
Ik heb destijds (jaar of 4 geleden) een stel asjes gekocht met een weerstand erin
Hoi Eric,Weerstandslak is inderdaad een goede optie!Als ik me goed herinner is de dikte van de laag die je aanbrengt bepalend voor de weerstand.Stroom meten is lastig omdat je het digitale signaal mee meet.handiger is om de weerstand te meten met een ohm meter.Ik neem aan dat je een universeelmeter hebt, daar kun je ook nauwkeurig de weerstand mee meten.Als je niet zeker bent van de waarde neem dan eerst een referentie weerstand die de waarde heeft die je wilt bereiken. Meet daarvan even de weerstand om te kunnen vergelijken met de aangebrachte lak.Ik ben erg benieuwd of je de gewenste waarde kunt bereiken.gr. Jacques.
handiger is om de weerstand te meten met een ohm meter.Ik neem aan dat je een universeelmeter hebt, daar kun je ook nauwkeurig de weerstand mee meten.
Stroom meten is lastig omdat je het digitale signaal mee meet
Ik ben erg benieuwd of je de gewenste waarde kunt bereiken.