Autor Thema: Trix 22210 Turmtriebwagen BR 701 H0  (Gelesen 4449 mal)

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Trix 22210 Turmtriebwagen BR 701 H0
« am: 04. November 2014, 14:50:31 »
Hallo MSV,

Ik heb een filmpje gezien van deze lok en mij lijkt dit een ontzettend leuke lok en uitdaging om binnen WDP te gebruiken.

Heeft iemand dit lokje en er ervaring mee binnen WDP ?

Het is mij helaas tot nu toe nog niet gelukt om dit lokje te kunnen kopen. Mocht iemand een tip hebben hiervoor of er zelf een willen verkopen hoor ik dat natuurlijk graag. ook ruilen is eventueel een optie

Grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline Matthias Schäfer

• Senior-Mitglied
  • Ort: Rheinkilometer 644, auf der richtigen Seite Ort bei GoogleMaps suchen de
Re: Trix 22210 Turmtriebwagen BR 701 H0
« Antwort #1 am: 04. November 2014, 18:06:26 »
Hallo Eric,

das Video ist ja ganz schön, aber bitteschön, was soll der link zum REWE-Shop?

Verständnislose Grüße, Matthias
vielen Dank und herzliche Grüße aus Bonn, Matthias

Alle sagten immer: "Das geht nicht." Bis einer kam, der das nicht wußte.
  • Win-Digipet-Version:
    WDP Premium Edition 2021.2.25
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K-Gleis, TAMS Version 2.2.3, Vierfach-Booster Battermann, CC-Schnitte mit Mobile Station nur zum Programmieren, LDT Rückmeldemodule mit Optokoppler,  LDT MA-Decoder mit sep. Spannungsversorgung
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i3-2100 3,1 GHz, 8 GB, 64 Bit, Windows 10 prof., Samsung Tablet SM-T555, Android 7.1.1

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #2 am: 04. November 2014, 18:47:44 »
Hallo begripsloze Matthias, 

:-)

Ik heb het filmpje nu 3 keer bekeken, en daar zit geen reclame in. zeer zeker geen link naar Rewe. Wel komt er een google ads, dat heeft echter helemaal niets te maken met het filmpje.
Ik denk eerder dat het met jouw youtube versie te maken heeft.

Overigens ben ik laatst op mijn vingers getikt dat ik nederlands sprak in een duits deel van het forum.

Grtz

eric

Hallo Eric,

das Video ist ja ganz schön, aber bitteschön, was soll der link zum REWE-Shop?

Verständnislose Grüße, Matthias
« Letzte Änderung: 04. November 2014, 22:29:30 von rocofan »
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
« Antwort #3 am: 05. November 2014, 17:26:02 »
Hallo Eric,

Ook bij mij geen reclame, en inderdaad wordt er verwacht dat je geen talen door elkaar haalt,
in het zelfde draadje.

Met groet, Henk

• Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #4 am: 01. Dezember 2014, 22:53:01 »
Beste MSV,

Inmiddels ben ik de gelukkige eigenaar geworden van dit bijzondere lokje :-) en heeft ie al weer enige rondjes gemaakt op mijn proefbaantje.

Nu heb ik op het eerste adres de lok zelf ingevoerd en het 2e adres wat nodig is heb ik een wagon aangemaakt.
door te klikken op het speciale icoontje in de machinistenstand van de lok, komt de bediening te voorschijn van deze speciale funkties en kan ik alles gewoon bedienen.

Volgende stap is om nu een automatiek te maken, waarin het lokje ergens heen rijdt, daar wat onderhoud pleegt aan de bovenleiding en dan weer terug naar zijn plekje gaat.

Lijkt me dat ik dan meteen zo'n beetje de meeste funkties van WDP gebruiken kan :-)

Als iemand tips heeft, hoor ik het graag.

Zodra ik alles netjes heb lopen zal ik proberen er een kleine video van te maken.

Grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline B.Doorduin

• Senior-Mitglied
« Antwort #5 am: 04. Dezember 2014, 10:40:45 »
Hoi Eric,

Misschien een idee voor de automatiek.... maak meerdere, bijv.3, verschillende treinritten in de ZFA en laat de Turmbetriebwagen willekeurig naar deze drie lokaties gaan... of maak het doel afhankelijk van een teller. Zo maak je wat meer variatie op je baan met het zelfde item.

Zoals gezegd... is zomaar een idee. Er zijn nog legio meerdere ideeën te bedenken.

Gr
Bas

Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
Vriendelijke groet
Bas Doorduin
  • Win-Digipet-Version:
    2009PE
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco DCC, 2-Rail, Twin Center, HSI-88, TT-DEC, Epoche I-III, schaal H0, rollend materiaal: Duits...
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows10

jlt

• Gast
« Antwort #6 am: 04. Dezember 2014, 15:31:47 »
Hallo Eric,

Wat je ook kunt proberen, is met macro aanmaken, zoals bij Kranmakro.
Bijgaande screenshot zie van Marklin een Turmbetriebwagen.
Aangezien Marklin ook Trix wordt gebruikt, zou je het kunnen proberen of je die Trix met die Marklin Turmtriebwagen menu kunnen bewerken.

Wat kun je nu met die makro doen.
Je maakt binnen die makro een aantal bewerkingen die door tijd en bepaalde onderdelen laten werken.
Die worden binnen die makro opgeslagen en daarmee kun je in profile die makro weer opvragen en met de opdracht die handelingen te laten uitvoeren.

Hiermee kun je een rijweg met profile1 (bijv.) naar een gebied laten riiden en zodra die in een bezetmelder komt, dan voert die makro die handelingen uit. Als die klaar is, dan rijdt die wagen zijn profile 1 af tot het stopsectie.

Een ander mogelijkheid is geheel alles met profile.

Dus je hebt twee mogelijkheden, enerzijds via makro (als dat lukt omdat die vanuit Marklin wordt toegelaten, vanwege Trix)
Of geheel met profile.

Om die Turmtriebwagen aan te maken (zoals boven beschreven) moet je naar Lokdatenbank gaan en maak daar een nieuwe wagon aan.! (geen nieuwe lok aanmaken!!)
Dan klik je in de window menu balk de wagon symbool en dan verschijnt een makromenu.
Die menu door pijltjes aanklikken en pak het een grotere menu.
Daarna geef je een naam van die makro die wil gaan aanmaken en met de tijd en functie knopjes kun je die handelingen doen uitvoeren.
Als dat naar tevreden is, dan sla dat bestandje op.
Dan ga je naar profile en kies een FS en kies de bezetmelder waar je die makro wil doen werken.
Die makro zit in 1 van die tabblad en kies je makro naam waar je die hebt opgeslagen.
Dan moet die gaan werken, vol automatisch.

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 04. Dezember 2014, 15:39:46 von Jan leendert »

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #7 am: 04. Dezember 2014, 19:42:24 »
Hallo Bas en Jan,

Ik ga jullie tips uit proberen en als ik het zo zie heb ik daar de handjes al even vol aan :-)

Zodra ik iets bereikt heb, kom ik er uiteraard op terug !

Grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration: