Autor Thema: Overgenomen Win Digipet te gebruiken?  (Gelesen 13811 mal)

jlt

• Gast
Re: Overgenomen Win Digipet te gebruiken?
« Antwort #15 am: 21. Dezember 2014, 22:47:29 »
Hallo Allen,

Als ik het zo leest, weten jullie meer dan ik. ??? ::)

Er is nog helemaal geen prijs genoemd en al helemaal niet over de beveiliging van het programma.
Ik kan alleen maar bevestigen dat in januari 2015 een aantal YouTube filmpjes worden getoond van de nieuwe versie 2015.

Dit is wat ik momenteel van kan zeggen.
En verder horen we het wel wat er verder van komt.

WDP als leverancier weet heus goed de markt verkenning als het gaat over kopieer bescherming.
Ze zijn voordurend zoekend naar een betere oplossing.
Dat heeft tijd nodig, en afweging, en of dat haalbaar is.

« Letzte Änderung: 21. Dezember 2014, 23:04:58 von Jan leendert »

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #16 am: 21. Dezember 2014, 23:02:46 »
Hallo Jan ,

Wij weten net zoveel als jij:
Zitat
Als ik het zo leest, weten jullie meer dan ik. ??? ::)

Wij mogen toch ook wel eens wat meer weten  8) :) ;)

Geschreven is :
Zitat
Meestal kost de nieuwe versie ca 100 euro
historische gezien is dat goed  ;)

mvrgr Bob

« Letzte Änderung: 21. Dezember 2014, 23:04:25 von Bob Vermeulen »
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

• Gast
« Antwort #17 am: 21. Dezember 2014, 23:11:58 »
Bob,

Dat is in het verleden.
Vaak horen het van tevoren dat ongeveer het bedrag wat je noemde.
Ik hoop het voor je, maar eerlijk gezegd, weet ik echt niet wat dat wordt!!!.

Het gaat hierom dat we nog geen officieel prijs van hebben ontvangen.
Laten we niet gek maken als we het nog niet weten.
Het blijft bij mij speculaties.
Daar moet ik eerlijk in zijn, ik weet het niet. :(

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #18 am: 21. Dezember 2014, 23:43:11 »
Wat betreft de CD-speler: het is ook mogelijk om programmatuur uit te brengen op een beveiligde USB-stick. Dat werkt hetzelfde als met een CD: de USB-Stick is voorzien van een kopieerbeveiliging en zonder de beveiligde stick geen toegang tot het programma. Daarmee is meteen het probleem van wel of geen CD-speler opgelost. USB-aansluitingen zijn er tegenwoordig altijd.

USB datadragers (USB-Stick b.v.) zijn door kwaadwillende eenvoudig van wat voor soort beveiliging dan ook te ontdoen.
De CD/DVD beveiliging zit niet in de software maar in de fisieke schijf zelf, en is niet door een ieder te reproduceren, zonder link te investeren.

Thomass

Ook USb sticks zijn prima te beveiligen ....  en de beveiliging zit wel degelijk in de software ... de komt bij de installatie naar voren.
Er is met deze beveiliging zelfs een hele hoop gedoe geweest omdat deze software op je harde schijf plaatst.

grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #19 am: 21. Dezember 2014, 23:47:35 »
Bob,

Dat is in het verleden.
Vaak horen het van tevoren dat ongeveer het bedrag wat je noemde.
Ik hoop het voor je, maar eerlijk gezegd, weet ik echt niet wat dat wordt!!!.

Het gaat hierom dat we nog geen officieel prijs van hebben ontvangen.
Laten we niet gek maken als we het nog niet weten.
Het blijft bij mij speculaties.
Daar moet ik eerlijk in zijn, ik weet het niet. :(

hahaha .... nou nou ...

Mij is op de duitse stammtisch gezegd dat men zo rond de 100 euro de upgrade kan verkrijgen,
als het nu opeens meer gaat kosten ben ik in de maling genomen, want daarom heb ik de versie destijds maar gekocht omdat het dan toch niets uitmaakt.

Als het duurder wordt, ga ik weer terug naar Traincontroller :-) zet ik mijn versie te koop en dan maar minder funktionaliteit en een USB stick als beveiliging ...

Grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:

jlt

• Gast
« Antwort #20 am: 22. Dezember 2014, 09:08:40 »
Eric,

Ik wil geen onrust stoken.

Even voor de duidelijkheid.
Mij als persoon weet ik niets van de prijs afspraken.

Als jij op de Stamtisch dit opgevangen hebt , dan kan dat zo zijn.
Astronomische of absurde bedragen zal het zeker niet worden.
Dat wil men niet.

Maar ik wil altijd de officiële bevestiging hebben , en die hebben we nog niet.

Begrijp me goed, er wordt zoveel gezegd in de Wereld.
Het kan best ook meevallen met de prijs.

Wie weet?

Eenerspoor

• Gast
« Antwort #21 am: 22. Dezember 2014, 09:36:45 »
Nou, ik heb met mijn vraag wel een discussie op gang gebracht!  ???

Ook dank voor de woorden van welkom. Ik zal me ook maar eens voorstellen, binnenkort. Doe ik dat hier of is daar een andere afdeling voor? Een nieuw draadje misschien?

Hoe komt het trouwens dat in het forumoverzicht de titel van dit draadje niet vet is gedrukt?

@Eric:
Je schreef o.a. dit:
Als het duurder wordt, ga ik weer terug naar Traincontroller :-) zet ik mijn versie te koop en dan maar minder funktionaliteit en een USB stick als beveiliging ...

Heeft WDP meer functionaliteit dan TrainController?
Ik meende dat de Gold-versie zowat alles kan wat je kunt bedenken.
Behalve automatisch omlopen dan, dat kreeg een andere gebruiker van TC niet voor elkaar.

Mvg,
Henk

jlt

• Gast
« Antwort #22 am: 22. Dezember 2014, 10:37:12 »
Hallo Henk,

Nee, hoor, dit is een gewone reacties van bekende WDP gebruikers.
We kennen elkaar goed. ;D

Zitat

Ook dank voor de woorden van welkom. Ik zal me ook maar eens voorstellen, binnenkort. Doe ik dat hier of is daar een andere afdeling voor? Een nieuw draadje misschien?

Het zou leuk zijn als jezelf wil voorstellen en wat je zoal doet met je spoorbaan.
Er zijn twee WDP Thema's, De Nederlandstalig WDP daar gaat over thema's die alleen met WDP onderwerpen gaat. En de tweede is Nederlandstalig Stamtafel, daar kun je alle vragen om het trein gebeuren heen vragen stellen. Je kunt in WDP thema een nieuw draadje aanmaken, en bijv. Even voorstellen. :D
Wellicht brengt Bob daar wel een speciaal draadje klaar met als thema "Even voorstellen".
Trouwens een goed idee!.

Zitat

Hoe komt het trouwens dat in het forumoverzicht de titel van dit draadje niet vet is gedrukt?

De vetgedrukte thema's zijn onderwerpen waar een gebruiker bijv. een artikel heeft geschreven, of mededelingen vanuit de moderator.
De moderator is Bob Vermeulen.
De niet vetgedrukte teksten zijn de draadjes van de WDP gebruikers gestelde vragen, zoals je bij jou thema is gebruikt.

Zitat

Behalve automatisch omlopen dan, dat kreeg een andere gebruiker van TC niet voor elkaar.

Automatisch spoor omlopen kan WDP op 6 verschillende manier worden bewerkt, dit geheel naar de wens van de gebruiker.

De andere vragen die je aan Eric stelt, heb ik geen ervaring mee.
Dat kan Eric je het beste aan je uitleggen. :D

« Letzte Änderung: 22. Dezember 2014, 10:39:43 von Jan leendert »

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #23 am: 22. Dezember 2014, 11:51:21 »

Heeft WDP meer functionaliteit dan TrainController?
Ik meende dat de Gold-versie zowat alles kan wat je kunt bedenken.

Mvg,
Henk

Hallo Henk,

Geen zorgen , een forum is nu eenmaal de plek om een goede diskussie te voeren :-)
En Bob en Jan houden zich aan hun regels .. Jan kan niet zomaar iets gaan roepen over de prijs als Alfa tester ... en Bob weet uit ervaring wat de upgrade prijs wel ongeveer zal worden.

Op het moment dat WDP een veel te hoog bedrag gaat vragen voor deze upgrade, is denk ik het resultaat dat ze alleen maar gebruikers gaan verliezen. De echte Die-hard kern zal niet zomaar het programma los laten, maar twijfelaars zijn er altijd en die raak je dan kwijt. dus ik denk dat deze upgrade niet veel anders zal zijn dan andere jaren.

Wat betreft je zelf voorstellen is het altijd goed om anderen te laten weten dat er niet met je te spotten valt :-) hahah... sommige forums hebben een even voorstellen categorie, dat hebben we hier niet. Hier zetten de meeste hun hele hebben en houden in hun profiel. Bij elk bericht staat dan wat voor type je bent. 2 railer, 3 railer ... etc etc .. Dat is enorm handig bij problemen, want dan kan men meteen zien welke configuratie je hebt. Ik zou er dus geen foto van je vrouw of vriend of vriendin in zetten, dat geeft een enorme belasting van de forum server :-)

Wat betreft mijn opmerking over traincontroller ... ik heb een Gold versie en zou nu ik de wonderen van WDP begin te ontdekken niet meer terug willen. Met name de enorme flexibiliteit van WDP heeft mij er toegezet dat ik traincontroller vaarwel heb gezegd.  Mijn opmerking was dan ook cynisch bedoeld. Het staat mij uiteraard geheel vrij om altijd terug te gaan naar traincontroller... Maar dat zie ik eigenlijk niet meer gebeuren :-)

Grtz

eric

« Letzte Änderung: 22. Dezember 2014, 11:59:04 von rocofan »
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

jlt

• Gast
« Antwort #24 am: 22. Dezember 2014, 13:20:50 »
Hallo Eric

Je schreef:

Zitat

Alfa tester

Oei, dat botst een beetje tegen de Beta begrippen. ???

Maar ik begrijp wat je bedoeld. ;D ;D

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #25 am: 22. Dezember 2014, 13:36:51 »
jan,

;)

Grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Eenerspoor

• Gast
« Antwort #26 am: 23. Dezember 2014, 16:54:46 »
Nou hoorde ik zopas dat je een WDP pakket niet mag verkopen of weggeven aan een ander.  ???
Dat zou in de voorwaarden staan.
Hoe zit dat nou precies?
Welke rechten heb ik wel en niet als ik toch een WDP overneem?

Mvg,
Henk

jlt

• Gast
« Antwort #27 am: 23. Dezember 2014, 17:13:35 »
Beste Henk,

Mag ik dan even weten wie dat gezegd heeft??
Uit welke informatie kwam dat vandaan.

Eenerspoor

• Gast
« Antwort #28 am: 23. Dezember 2014, 17:34:46 »
Beste Jan,

Ik heb je hierover een PM gestuurd.

Mvg,
Henk

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #29 am: 23. Dezember 2014, 19:11:29 »
hallo MSV,

Dat is natuurlijk weer volledige onzin. Lezen zal voor sommige altijd een probleem blijven ..

Zie de printscreen van de gebruikersvoorwaarden, daar staat enkel " uitlenen voor testdoeleinden"
denk onnodig te vertalen wat ze daar mij bedoelen. Ik zie niets over doorverkopen etc etc ...

Wel denk ik met wat ik al eerder zei, als je je versie verkoopt je jouw geinstalleerde versie moet deinstalleren want anders handel je in strijd met het gebod wat in de text staat. Maar ik begrijp dat je het kan laten staan.

iemand die het programma wil proberen, moet de demo versie downloaden en niet de CD van een ander lenen.

er staat bovendien niets op naam, dus doorverkopen kan zonder problemen. Alleen zoals gezegd wat betreft de upgrade zul je altijd de originele cd moeten kunnen voorleggen

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 23. Dezember 2014, 19:14:41 von rocofan »
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration: