Autor Thema: Overgenomen Win Digipet te gebruiken?  (Gelesen 13779 mal)

jlt

• Gast
Re: Overgenomen Win Digipet te gebruiken?
« Antwort #30 am: 23. Dezember 2014, 19:20:30 »
Hallo Eric,

Ik denk dat diegene die dit wil verkopen verkeerd heeft geïnterpreteerd.

Ik heb info gevraagd.
Is, en wordt  snel opgelost. :D

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #31 am: 23. Dezember 2014, 19:25:14 »
Hallo Jan,

Super !

de gebruikersrechten passen op een half velletje en laten weinig te fantaseren over :-)

Grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Eenerspoor

• Gast
« Antwort #32 am: 24. Dezember 2014, 12:07:41 »
Iedereen bedankt voor de reacties. Het is heel duidelijk.

Mvg,
Henk

jlt

• Gast
« Antwort #33 am: 29. Dezember 2014, 13:32:26 »
Hallo Henk,

Zojuist vernomen dat het geen probleem is om het over te nemen. ;D

Eenerspoor

• Gast
« Antwort #34 am: 29. Dezember 2014, 13:44:27 »
Nogmaals bedankt, Jan.

Ik heb intussen met de verkoper een deal gesloten.

Mvg,
Henk

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #35 am: 29. Dezember 2014, 14:23:33 »
hallo,

Zeg maar dag dag ... tegen alle vrije en nutteloze uurtjes .....

en Hallo Hallo tegen een nieuwe mooie tijd .....

:-)

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:

Eenerspoor

• Gast
« Antwort #36 am: 29. Dezember 2014, 14:57:03 »
Vrije uurtjes heb ik sowieso weinig en nutteloze uurtjes al helemaal niet.  :P

Vraagt het zoveel tijd en energie om je WDP helemaal eigen te maken? ??? :o
Ik had juist begrepen dat je er zoveel mee kunt en dat het niet echt moeilijk is..... :-\ 'k Was ook onder de indruk van wat ik 13 december in Houten heb gezien en gehoord van WDP.  8)

Enfin we gaan het zien. Ik ben benieuwd wat me meer aanspreekt: Koploper, waar ik nu mee werk of WDP. Sorry als dit gelijk staat aan "vloeken in de kerk".  ;)

Mvg,
Henk

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #37 am: 29. Dezember 2014, 15:36:48 »
Hallo,

Nog eens ...  ( geleerd van een duitse WDP'er)

WDP is een zeer interessant programma. eenmaal er mee bezig laat het je niet meer los.
uiteraard zul je er zelf wat moeten instoppen om er ook wat uit te halen.

de een kost het meer tijd dan de ander. Feit is wel dat je er iets aan zult moeten doen, het gaat niet vanzelf.

Koploper ?  Dat tijdperk ligt al heel ver achter me ... ruzies, schelden, bedreigingen en wat gejank de hele tijd ...

Dat ga je hier allemaal niet mee maken ....hier kun je alles zeggen en kan iedereen alles verdragen, mits je het wel op een normale manier doet.

Grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Eenerspoor

• Gast
« Antwort #38 am: 29. Dezember 2014, 15:43:40 »
Koploper ?  Dat tijdperk ligt al heel ver achter me ... ruzies, schelden, bedreigingen en wat gejank de hele tijd ...

Ofschoon ik dat wel herken, zegt dat weinig tot niets over het programma. Alleen over hoe bepaalde lieden op dat forum met elkaar en met anderen omgingen. Iig vind ik het bemoedigend dat zoiets op dit forum niet voorkomt.
Ik waardeer ook hoe jullie op zoek zijn gegaan naar de antwoorden op mijn vraag over een 2-e hands WDP. Chapeau!

Mvg,
Henk

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #39 am: 29. Dezember 2014, 17:15:42 »

Ofschoon ik dat wel herken, zegt dat weinig tot niets over het programma.
Mvg,
Henk

Deze mening deel ik helaas niet geheel met je ... Software is iets heel aparts, het wordt namelijk door mensen gemaakt.
Dus bepaalde zaken kunnen nog zo handig zijn, als de programmeur of maker er niets in ziet en het dus ook niet wil inbouwen ... dan zit je al lekker in het berehol. Wat ook gebeurt is :-)

Maar laten wij ons niet verdiepen in een programma waar we toch niets mee hebben.....  Het is buiten op dit moment al glad genoeg :-)

ik wens je heel veel plezierige uurtjes met je aanschaf, spijt zul je er niet van krijgen !

grtz

eric

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

jlt

• Gast
« Antwort #40 am: 29. Dezember 2014, 20:40:53 »
Hallo Henk,

Als de deal al is gesloten, dan wens ik jou een hartelijk welkom in onze WDP gemeenschap.

Ik kan niet beter uitleggen dan wat Eric je al hebt gezegd over het verschil van TC en WDP.
Eric heeft letterlijk twee programma's naast elkaar gezet, de TC en WDP.
En heeft voor zijn eigen test een vergelijking gemaakt tussen die twee programma's.

Hierin heeft hij duidelijk de kracht gezien en geproefd, daar kan hij het beste zelf vertellen.
Temeer Eric heeft een stevige Software ervaring die ik alleen maar als prettige hebt gevonden.
Je deelt daarmee alle ervaringen tot een bundeling aan kennis.!

En daarnaast zij wij als Culemborg WDP gebruikers alleen maar op uit op plezier en gedegenheid.

En ik zeg altijd, problemen zijn niet interessant, want daar is mijn leven te kort voor, om het op te lossen.
Beter is geweest om het probleem te onderbouwen, en daar kunnen we altijd een oplossing voor vinden!.
Dat is vaak een niet begrepen instelling.
Dat is de kracht van onze WDP groep.

Eenerspoor

• Gast
« Antwort #41 am: 30. Dezember 2014, 13:55:38 »
Het pakket WDP 2012 premium heb ik vandaag ontvangen, jetzt kann 's mal losgehen! 8)

Over updates: Ik heb gezien dat er een update WIN-DIGIPET Update 2012.2 Premium Edition is, maar ik heb ook ergens gelezen dat er al een versie 2012.3 is. Waar staat die dan?
En in het NL is er alleen nog een versie 2012.1?
Kan ik die dan gewoon over de Duitse heen installeren?

Misschien stel ik vragen die al eens eerder zijn beantwoord. Verwijs me dan a.u.b. even naar de juiste draadjes.

@Jan:
Dank je nog eens voor je vriendelijke woorden van welkom en uitleg. Daardoor - en ook door andere reacties hoor - voel ik me welkom op dit forum. Heel fijn! :D

Mvg,
Henk

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #42 am: 30. Dezember 2014, 14:21:56 »
Hallo Henk,

Kijk eens hier :   http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=68854.0 
beetje naar onder scrollen .. daar staat ook enige uitleg.

Zover mij bekend moet je niet nederlandstalige versies met Duitse updates gaan voorzien.

Indien je een duitstalige versie hebt, vind je de updates ook in het duitse deel.
Voor de duitse versie is de laatste update de .3

Wel kun je volgens de text in het draadje een standaard duits versie omzetten naar een Nederlandse door de nederlandse versie er overheen te installeren. Echter dan ben je weer gebonden aan de nederlandse updates.
die lopen niet gelijk met de duitse, uiteraard zijn de duitse updates altijd het eerste :-)

Een groot voordeel voor je is denk ik als je het Duits enigszins kunt volgen ... de Video workshops op Youtube. Daar zijn veel delen vanaf de eerste stap tot aan wat gevorderd. Hier kom je snel tot aan een goed resultaat.

kijk hier :  https://www.youtube.com/user/WinDigipet
of via de hoofdpagina onderaan.

Voordeel is dan dat de duitse termen ook in je duitse versie te vinden zijn en je niet steeds en vertaalslag moet maken... de vertalingen van sommige kreten kunnen soms reden tot  :) :) :) :) ??? ??? :-[ zijn  ...

Grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #43 am: 30. Dezember 2014, 18:05:11 »
Hallo.

Als ik me goed herrinner kan je alleen de Nederlandse versie over een Engelse verise heen zetten😉

En dus hebben de d uitse updates niets temsken met de Nederlandse versie

Mvrgr Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

• Gast
« Antwort #44 am: 30. Dezember 2014, 20:56:43 »
Hallo Henk,

Als je een Duitse versie hebt, dan kun direct naar de Download site en daar kun je de 2012.3 downloaden

http://www.windigipet.de/foren/index.php?page=menu_de_0701_01_00_page_downloads2012

Ik zou als ik jou was, bij het Duitse versie blijven.

In de onderstaande link kunt je ook vanuit de Duitse versie naar het Nederlandse versie converteren

http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=68854.0

Je kunt vanuit het Duits of Engels naar Nederlands converteren.

Echter moet ik erbij zeggen dat de Nederlandse vertaling nog onvolledige termen aanwezig zijn.
Van daar mijn advies op Duits te blijven.

« Letzte Änderung: 30. Dezember 2014, 21:00:22 von Jan leendert »