Hallo Eric,Bij WindigiPet kan je de gegevens niet met de hand in tikken, je moet het WDP programma ijken met de trein op de baan of op een rollebaan.mvrgr Bob
Maar in WDP zijn er maar 15 punten. Hoe zijn die punten verdeeld over de 28 rijstappen?Kan ik bijvoorbeeld se snelheid van stap 1, stap 3, 5 enz nemen voor de inmeetgrafiek in WDP?
Als je een aantal getallen invoer uit een tabel en je voert ze in met de methode zoals zoals Jan die omschrijft, dan lijkt het mij dat het niets met ijken te doen heeft.
Ja, je hebt getallen in gegeven maar die hebben geen relatie met wat WDP er eigenlijk mee zou willen doen. Je kunt dan wachten op problemen als je de IFZN gaat gebruiken en een lok zou op een bepaalde plaats nauwkeurig moeten stoppen.
@ Jan, je weet ook dat dat voor correctie doeleinden is en niet om (al) je loks in te voeren. Dat WDP vele mogelijkheden heeft dat weten we en dit is er een maar wel een onverstandige.
uit het handboek:5.9.6. Meet punten en hoogste snelheden veranderen niet ingeven staat daar maar veranderen, dat houd volgens mij dus in dat je eerste een meting gedaan hebt, met de WDP methode en dan zou kunnen corrigeren
uit het handboek:"Dit zou u eigenlijk alleen moeten doen, wanneer u vertrouwd raakt met het doen van metingen en ervaring heeft opgedaan."Dus iemand die probeert over te stappen van koploper naar WDP zou dat moeten doen.!
Dat Nederlandse vertaling vergeet even dat er wordt bedoeld op de rode lijn die je na de ijking gecorrigeerd kan worden.