Autor Thema: Lok schiet aan een IZNF voorbij .....  (Gelesen 6610 mal)

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Lok schiet aan een IZNF voorbij .....
« am: 01. Februar 2015, 20:12:29 »
Hallo MSV,

Sinds vandaag heb ik er opeens een leuk probleem bij, althans vandaag liep ik er tegenaan. Op afbeelding 1 zie je het stuk waarom het gaat. Dit is een doodspoor naar een buffer toe met een verdeling van 3 segmenten. ( noem het maar Blok)

Ik heb dit stuk met profielen bestookt voor mijn Turmtriebwagen. vanuit rechts gezien blok 20,21 en 22.
en dat werkt allemaal perfect. Hij rijdt van 20 naar 21 , stopt en doet wat funkties, rijdt verder naar 22 en doet weer enkele funkties , dan keert hij om en rijdt in één keer terug naar blok 20.

Perfect dus ... tot op vandaag ....

Vandaag heb ik dit spoor tevens ingericht als Heimatgleissen voor mijn reinigingsronde met mijn stofzuiger. De zuiger staat standaard op blok 14 en na het starten van de ZFA zuigt hij van Blok 14 tot en met blok 22, keert daar en rijdt dan door naar alle andere sporen. Op het moment dat hij de straat met Blok 20,21 en 22 heeft verlaten rijden 3 loks die op de baan staan naar deze sporen en stellen zich achter elkaar op. Dat ging allemaal goed ... alleen opeens doet Blok 21 lastig. De treinen stoppen niet meer in dit blok, maar rijden door tot blok 22 en stoppen daar.

Als ik de betroffen FS opzoek, (420) zie afbeelding 2 staat er geen profiel in. Na het starten van deze FS geeft WDP netjes aan dat de lok naar Blok 21 moet, echter de lok zelf rijdt door naar 22. Ook in de Zugüberwachung staat precies alles goed. Zie afbeelding 3.

Zoals je in afbeelding 1 kunt zien, na het uitvoeren van de FS wordt de uitgevoerde FS niet vrij gegeven, blok 22 geeft bezet aan met de lok, de lok zou echter in blok 21 moeten stoppen ( railion)
Voor het starten van de FS is het startblok mooi groen en het Zielblok mooi rood.

Controle van de fs verteld mij dat alles goed staat. controle van de IZNF idem.
ik heb zelfs alles van de 3 blokken met elkaar vergeleken .. alles prima.

het vreemde is ... vanuit de terug weg gezien..  dus van blok 22 naar 21 naar 20 werkt alles perfect.
de FS wordt gestart met stop am Kontakt ...

nog gekker is dat de Turmtriebwagen waar ik profielen voor heb gemaakt, de enigste lok is die NIET doorschiet maar netjes in Blok 21 stopt ..

Wie heeft er enig idee ... of geen idee :-)

elke reaktie is welkom !

Grtz

eric

\

Zu diesem Beitrag gehören 3 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

jlt

• Gast
Re: Lok schiet aan een IZNF voorbij .....
« Antwort #1 am: 02. Februar 2015, 06:26:35 »
Hallo Eric,

Dan denk ik dat je het volgende kan doen.
Ik denk alleen maar!.

- controleer of de IZNF eigenschappen op de volgorde is gerangschikt.
- controleer of de bremskorrektur van een lok goed afgesteld is.
- of, er is vervuiling aan de wielen c,q rails.

Uit jou gegevens blijkt dat bij profile geen problemen zijn.
Echter alleen in die blok met IZNF.
Heb ik het correct geformuleerd?.

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #2 am: 02. Februar 2015, 12:50:24 »
Hallo Jan,

Allereerst ... bedankt voor het meedenken .... ik heb gisteren al een en ander kunnen uitsluiten...

Zitat
- controleer of de IZNF eigenschappen op de volgorde is gerangschikt.

heb ik gedaan ... alles klopt ... de Turmtrieb werkt er grappiger wijze ook correct mee ...

Zitat
- controleer of de bremskorrektur van een lok goed afgesteld is.

ook gecontroleerd ... werkt overal perfect, alleen in deze FS ( blok 20 naar blok 21) gaat het fout
de 3 segmenten zijn identiek ..  2 werken , 1 dus niet ...

Zitat
of, er is vervuiling aan de wielen c,q rails.

Zoals gezegd, alle loks doen exact hetzelfde, de turmtrieb werkt perfect ... Maar zal de rails eens een extra beurt geven ...

ja , alle werkt perfect ... alleen die ene FS geeft WDP alles aan zoals zou moeten, alleen in werkelijkheid schiet de lok door naar het IZNF erachter.
Nog vreemder is dat op de " terugweg" dus andersom , werkt alles perfect.

erg vreemd ... dus ....

grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:

jlt

• Gast
« Antwort #3 am: 02. Februar 2015, 13:34:35 »
Hallo Eric,

Oké, duidelijk.

Wellicht nog dit.
Werken de bezetmelder op die ene FS goed?

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #4 am: 02. Februar 2015, 13:43:19 »
Hallo Eric,

Oké, duidelijk.

Wellicht nog dit.
Werken de bezetmelder op die ene FS goed?

Hallo Jan,

heb ik ook al over zitten dubben ... via de monitor en via WDP wordt alles goed weergegeven ... dus alles wordt rood op het juiste moment wat volgens mij dus een goede detectie is ...

Ook heb ik even gedacht aan een sluiting tussen beiden, gemeten en die is er niet ... kan ook niet , want zoals gezegd op de terugweg gaat het wel goed ...

Mijn gevoel zegt me steeds dat het een profiel is wat niet zichtbaar is in de Profiel editor, een niet goed gewiste zeg maar ..
alleen is er in die FS maar één profiel ( 420) en deze heeft alleen de Turmtrieb erin staan. Ook weer vreemd ... de Turmtrieb doet wel netjes stoppen ..

Oftewel :  een profiel aangemaakt voor de turmtrieb werkt , maar alle niet in het profiel staande loks doen het niet goed ...

ik begrijp er even niets van ... en denk dus aan een "zwevend" profiel wat stiekem meedoet maar niet zichtbaar is .. en enkel op deze fahrstrasse ...

de FS opnieuw aangemaakt ... geeft zelfde effect ... loks schieten door ....

Heerlijk hoor deze fout, daar leer je enorm veel van :-)

Ik heb overigens in de STW een funktie ingebouwd die een LED groen maakt als alle 3 de blokken vrij zijn.
dit omdat de loks niet mogen inrijden voordat de gehele straat vrij is ...
het kan toch niet zijn dat de STW hier een of andere invloed uitoefent ?  zou niet weten wat, maar dit is wat ik nog niet verteld heb ..

Grtz

eric
« Letzte Änderung: 02. Februar 2015, 13:46:50 von rocofan »
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

jlt

• Gast
« Antwort #5 am: 02. Februar 2015, 13:53:39 »
Hoi Eric,

Zet die STW eens even uit.

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #6 am: 02. Februar 2015, 14:48:10 »
Hallo Jan,

alle rails nog eens gepoetst ....
STW alles eens uitgezet wat betreft deze FS ...

Geen verschil, ik stel de FS , de lok gaat rijden , wdp geeft aan dat hij gaat stoppen in het blok, echter de lok schiet door en de RMK van het blok erna gaat rood oplichten.
de FS wordt niet vrijgegeven ...

Ik ga eens de IZNF verwijderen en opnieuw invoeren.

Ik heb overigens ook het project eens opnieuw geladen en daarna een opschonen van het project gedaan in datenpflege...  ook geen resultaat.

Het meest verwonderd mij toch dat van blok 20 > 21 >22  het van blok 20 > 21 fout gaat ...
maar andersom van 22 > 21> 20 alles zonder ook maar een probleempje netjes loopt ..

Grtz

eric

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

jlt

• Gast
« Antwort #7 am: 02. Februar 2015, 15:03:38 »

Geen verschil, ik stel de FS , de lok gaat rijden , wdp geeft aan dat hij gaat stoppen in het blok, echter de lok schiet door en de RMK van het blok erna gaat rood oplichten.
de FS wordt niet vrijgegeven ...

Hallo Eric,

Dat de FS niet vrij wordt gegeven, lijkt het erop dat in die betreffende FS in de Zielkontakt niet aangevinkt zouden zijn!

Kijk even in die betreffende FS of de Start Kontakt en de Zielkontakt is aangevinkt.

En kijk of onder tabblad km/hr de prufung kontakt en de ziel kontakten veranderd is.

« Letzte Änderung: 02. Februar 2015, 15:40:56 von Jan leendert »

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #8 am: 02. Februar 2015, 16:46:26 »
hallo Jan,

Zitat

Dat de FS niet vrij wordt gegeven, lijkt het erop dat in die betreffende FS in de Zielkontakt niet aangevinkt zouden zijn!

Kijk even in die betreffende FS of de Start Kontakt en de Zielkontakt is aangevinkt.

En kijk of onder tabblad km/hr de prufung kontakt en de ziel kontakten veranderd is.

Heb ik beiden gecontroleerd en ook weer vergeleken met de wel werkende blokken ... staat volgens mij alles goed.

Ik ga het nog eens controleren .... het Tabblad Km/h weet ik even niet , volgens mij stonden die ook goed. Want heb zelfs de snelheid in blok lager gezet ... maar geen effect. hij rijdt gewoon netjes door .. (ongewenst)

Bedankt alweer :-)

Grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #9 am: 02. Februar 2015, 20:04:49 »
Hallo Jan,

Zojuist eens een oudere kopie terug gezet, zelfde probleem. Nog een oudere kopie ... Bingo ! toen werkte het weer .... de lok stopte ook nu netjes in het betreffende blok.

Daar alles uitgeprint en toen weer terug naar de laatste versie ... Alles vergeleken en geloof het of niet .. alles hetzelfde ....

Maar nu komt het ... na het weer terugzetten van de laatste backup en het weer testen, bleek het opeens nu weer allemaal te kloppen ... de lok stopt ook nu netjes in het betreffende blok.

heb jij enig idee wat ie dan nu heeft overschreven wat blijkbaar niet goed stond ?  of worden bij een restore echt alle bestanden overschreven ?  want dan wil ik nog wel eens verder kijken. Zo raar dit ...

Grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

jlt

• Gast
« Antwort #10 am: 02. Februar 2015, 20:24:14 »
Hallo Eric,

Dat is frappant.

En ja, dan zul je naar de IZNF, FS, STW, en naar Profile moeten controleren.
Misschien is het bij de backup een beschadiging ontstaan, maar dat is gissen voor mij.

Misschien intern fysiek?

Je kunt testen als je de laatste backup dat mis is gegaan, die via Datenflege repareren.
Kijk dan ernaar of die dan goed werkt?.

jlt

• Gast
« Antwort #11 am: 02. Februar 2015, 20:29:53 »
Hallo Eric,

Ik denk te gaan begrijpen.

Ga eens een vergelijking maken van de oude en de laatste backup, en kijk naar de km/hr diagram van de loks.

Uit jou vorige bericht is kennelijk alles weer goed, nadat je de oude backup had terug gehaald.
Blijkbaar heeft dit als reset gewerkt.

Maar ik wacht even op jouw verdere bevindingen.
Dan kan ik even naar informeren.

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #12 am: 02. Februar 2015, 20:48:27 »
Hallo Jan,

Ja , inderdaad zeer frappant. Ben er inmiddels al paar uurtjes mee bezig :-)

met
Zitat
en kijk naar de km/hr diagram van de loks.
bedoel je toch binnen de FS het Tab Start/brems/ziel ?

in de bijlage een kopie van voor de restore en na de restore ....

voor de rest zijn alle velden allemaal hetzelfde ...zelfs de Lok gegevens ...

het werkt nu, maar het verbaasd me eigenlijk wel een beetje.

Vandaag heb ik wel, en dat heb ik al eens eerder gehad rond de tijd van de juiste restore versie ...
tijdens het uitvoeren van de Makro's van de trumtriebwagen een totale crash van win digipet. Het sluit zich dan allemaal vanzelf en moet ik opnieuw opstarten.

grtz

eric

Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

jlt

• Gast
« Antwort #13 am: 02. Februar 2015, 21:02:51 »
Hallo Eric,

Ik ga eens informeren.
Wordt vervolgt.

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #14 am: 02. Februar 2015, 22:26:12 »
Hallo Jan,

ik hoor het graag ....

als ik alles via de bureau versie probeer , werkt alles gewoon :-)

grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration: