Autor Thema: Lok schiet aan een IZNF voorbij .....  (Gelesen 6611 mal)

jlt

• Gast
Re: Lok schiet aan een IZNF voorbij .....
« Antwort #15 am: 03. Februar 2015, 23:34:07 »
Hallo Eric,

Dit fenomeen komt in principe praktisch niet voor.
Maar niettemin is er op dit moment de prioriteit ergens anders.
Als de tijd daarvoor in de gelegenheid wordt gesteld, dan wordt dit nader onderzocht.
Men sluit eigenlijk af, dat dit haast niet voorkomt, maar ze nemen het wel mee voor nader onderzoek.

Alvast bedankt voor je moeite om dit naar voren te brengen.  :)

In principe is het maken van een projekt back-up, al dan niet handmatig of automatisch, of projekt kopieën naar een ander opslag locatie dient correct te worden opgeslagen. Daar kun je eventueel controleren door de grote van het bestand te checken. En of die compleet wordt opgeslagen.

« Letzte Änderung: 04. Februar 2015, 00:06:10 von Jan leendert »

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #16 am: 04. Februar 2015, 01:21:28 »
Hallo Jan,

Hoe dan ook bedankt voor de genomen moeite.

Als je zo enkele maanden het forum volgt komen er wel vaker vreemde en onverklaarbare dingen naar voren. vervelend genoeg komen ze net zo snel als ze weer verdwenen zijn.

Zo heb ik al eens gezegd dat mijn versie vast slaat als een makro wordt uitgevoerd. Vreemd genoeg niet altijd maar wel altijd bij de makro.

Inmiddels weet ik wel dat er bij software veel aspecten meespelen ... een en ander nabootsen wil soms niet altijd lukken.

Kortom, zolang het niet catastrofaal wordt of is, zoals bij dit probleem laten we het er gewoon lekker bij.

Grtz

eric

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

jlt

• Gast
« Antwort #17 am: 04. Februar 2015, 10:22:42 »
Hallo Eric,

Over de Makro structuur, daar kan ik je toe zeggen dat dit in 2015 is veranderd.
Daar zal ongetwijfeld een video filmpje worden uitgebracht waar dit onderwerp wordt toegelicht.

Het is net uitgekomen, zie bijgaande 3de video opname.

http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=72375.0

P.s: Even specifiek voor Henk v.d. Oosterkamp. Henk in dat filmpje zie je de rijtuigen apart aan en uit schakelingen. Deze Makro kun je die werkwagon waarbij allerlei geluiden en functies kunt bewerken!. Je gekoesterde wens is uitgekomen.  :D

« Letzte Änderung: 04. Februar 2015, 11:47:28 von Jan leendert »

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #18 am: 04. Februar 2015, 12:43:07 »
hallo jan,

perfect, ik zag het zojuist al voorbij komen en ga meteen weer even genieten :-)

grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #19 am: 04. Februar 2015, 13:23:57 »
Hallo Jan,

Wat een prachtige wijziging toch weer !  alweer een wens van mijn lijstje af :-)  lijstje is nu toch wel bijna leeg ... kan ik dus binnenkort net als Henk mijn werkwagon eindelijk aan het werk zetten.

Wat betreft de 3e optie voor het invoegen van Makro's binnen een profiel was ik in het invoer veld even de weg kwijt. Ik herkende het invoer veld even niet.

Heb ik het goed gezien dat het invoerveld binnnen de profielen waar alle Kontaktereignisse kunnen worden bewerkt nu ook een andere look heeft ?  de look zoals binnen de makro editor ? zie de afbeelding.
Links staat de profiel editor en dan rechts het invoerveld ?

grtz

eric

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

jlt

• Gast
« Antwort #20 am: 04. Februar 2015, 14:55:36 »

Heb ik het goed gezien dat het invoerveld binnnen de profielen waar alle Kontaktereignisse kunnen worden bewerkt nu ook een andere look heeft ?  de look zoals binnen de makro editor ? zie de afbeelding.
Links staat de profiel editor en dan rechts het invoerveld ?

Hallo Eric,

Ja.
De Look is ook anders geworden, die zowel in Profile als in Makro.
Die Makro is nu een flexibele menu geworden waarbij je een Lok, Zug en Wagons afzonderlijk of gezamenlijk kan worden bewerkt.
Dit geldt ook voor de Profile.
En Makro en Profile kun je ook afzonderlijk, maar ook gezamenlijk aanknopen, zoals op het filmpje te zien is.

Dat de Look anders is geworden, heeft te maken met het feit dat je alles gelijk herkenbaar wordt, dus niet meer als je een ander menu hebt weer een ander look voorgeschoteld krijgt waar je weer een hele studie voor moet doen!. In dit kader gaat het ook verder met de volgende filmpjes.
Alles wordt eenvoudiger zichtbaar en herkenbare Tools die elkaar samenwerken en overlappen.

Het gaat dus nu directer en duidelijker dat elke stap ook direct wordt uitgevoerd.
Zie als voorbeeld op het filmpje van het fluitje!.

« Letzte Änderung: 04. Februar 2015, 14:59:40 von Jan leendert »

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #21 am: 04. Februar 2015, 15:56:32 »
Hallo Jan,

Zitat
Het gaat dus nu directer en duidelijker dat elke stap ook direct wordt uitgevoerd

In het algemeen is mijn gevoel dat dit de rode draad door de versie 2015 is geworden en met hier en daar een wissel naar verbeteringen of aanpassingen.

Net zoals het nieuwe startcenter, uiteraard werkten alle losse icoontjes ook, alleen nu is het allemaal wat overzichtelijker.

Als gehele vernieuwing zie ik dan bv het nieuwe decoder programmeer deel binnen wdp.

Bij TC Gold had ik ook de speciale programmer software erbij. Nu komt dat ook binnen WDP.

kortom, voor mij is wat ik tot nu toe gezien heb aan vernieuwingen reden genoeg om over te gaan op V2015.
ondanks dat ik de V2012 nog lang niet heb uitgekristaliseerd.

Is er al eens in de V2015 versie een makro conversie gedaan van een V2012 makro ?  omdat de oude makro's meer een soort van Opname waren en je in V2015 alles handmatig kunt vastleggen op tijd of afstand.
Ik heb niet veel makro's , dus mij maakt het niet zovee uit. Maar vroeg het me gewoon af.

grtz

eric
« Letzte Änderung: 04. Februar 2015, 15:59:35 von rocofan »
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #22 am: 04. Februar 2015, 16:34:33 »
Hallo Jan, henk,

ik lees : 
Zitat
P.s: Even specifiek voor Henk v.d. Oosterkamp. Henk in dat filmpje zie je de rijtuigen apart aan en uit schakelingen. Deze Makro kun je die werkwagon waarbij allerlei geluiden en functies kunt bewerken!. Je gekoesterde wens is uitgekomen.  :D

Ik heb het Makro filmpje nu 2 keer bekeken en er komt toch een vraag naar boven ...

Je kunt een makro aan een lok vasthangen... en ik zie een stukje over wagons die met een funktiedecoder worden verlicht ...

Maar ik mis een stukje over het kiezen van een wagon of in henks en mijn geval een funktiewagon.

Als ik de wagon als lok aanmaak, dan kan ik er een makro aan hangen. maar als ik hem als wagon in mijn treindatabank heb zitten zie ik 123 nog niet waar ik dan de funkties er aan vast kan hangen.
Ik neem aan dat de wagons op het filmpje waarbij de verlichting geschakeld wordt via de Lok waar ze achter zitten ....

Kan iemand mij even het licht doen laten zien ?

Wat betreft deze nieuwe look van de Profiel editor ... heel mooi ... maar zomaar een hersenspinsel ...
waarom de gehele profiel editor ook niet zoals de makro editor opzetten.
Oftewel een profiel kunnen aanmaken op bv een FS, RMK, MA of zelfs op basis van een schakelaar of teller ?

nu hangt een profiel altijd vast aan een FS en dat kan toch ook zonder ?

elke lok die op kontakt RMK 21 komt , toeteren voor 2 sec
elke lok die op kontakt RMK 33 komt , snelheid naar 40 KM/h
Als Teller 1 op stand 10 staat dan alle verlichting uit
elke lok die op FS ID 12 binnenkomt , alle funkties uit
volgens mij scheelt dat een hoop profiel werk... nu moet je voor één aktie in het profiel heel veel regeltjes maken.
Ik heb eigenlijk nooit zo begrepen waarom men een profiel ALTIJD moet maken op basis van een specifieke FS.

:-)

grtz

eric
« Letzte Änderung: 04. Februar 2015, 16:41:44 von rocofan »
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

jlt

• Gast
« Antwort #23 am: 04. Februar 2015, 16:38:36 »

Is er al eens in de V2015 versie een makro conversie gedaan van een V2012 makro ?  omdat de oude makro's meer een soort van Opname waren en je in V2015 alles handmatig kunt vastleggen op tijd of afstand.
Ik heb niet veel makro's , dus mij maakt het niet zovee uit. Maar vroeg het me gewoon af.

Hallo Eric,

De Profile en Makro's van versie 2012.3 wordt in versie 2015 automatisch omgezet naar de nieuwe modus.
Je hoeft er niets aan te doen.

jlt

• Gast
« Antwort #24 am: 04. Februar 2015, 17:01:04 »

Kan iemand mij even het licht doen laten zien ?

Wat betreft deze nieuwe look van de Profiel editor ... heel mooi ... maar zomaar een hersenspinsel ...
waarom de gehele profiel editor ook niet zoals de makro editor opzetten.
Oftewel een profiel kunnen aanmaken op bv een FS, RMK, MA of zelfs op basis van een schakelaar of teller ?

nu hangt een profiel altijd vast aan een FS en dat kan toch ook zonder ?

Hallo Eric,

Dat doet die ook.

Zoals ik het al zei, kun je Profile geheel naar smaak inrichten met of zonder Makro.
Je kunt de Makro als geheel inrichten met of zonder Profile.
Dat was een wens geweest van de meerdere WDP gebruikers.

Wacht even rustig af tot dat je alles compleet ziet bij de volgende aankomende filmpjes.

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #25 am: 04. Februar 2015, 17:45:19 »
Hallo Jan,

Bedankt weer voor je toelichting .... :-)

Zitat
Wacht even rustig af tot dat je alles compleet ziet bij de volgende aankomende filmpjes.

nog meer veranderingen ???

:-)

Grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

jlt

• Gast
« Antwort #26 am: 04. Februar 2015, 17:53:58 »
;D