Autor Thema: Functiesymbolen  (Gelesen 2827 mal)

Offline Ed Bakker

• Senior-Mitglied
Functiesymbolen
« am: 02. Februar 2015, 10:33:59 »
Beste vrienden,
Hoe kom ik aan een lijst van functiesymbolen en deze importeren?
Met vriendelijke groeten
Edward Bakker
Spur H0, 2-rail, DCC
Windigipet 2015 premium. ECoS 50200 und Booster
Viessmann Gleisbesetz / Rückmelde modulen S88 bus. DS2010 Sven Brandt decoder voor draaischijf
Laptop  Asus mit 500GB speicherplatte

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
Re: Functiesymbolen
« Antwort #1 am: 02. Februar 2015, 10:54:48 »
Beste Ed,

De functie symbolen staan in een lijst, waar uit je kan kiezen tijdens het invoeren van een loc in de loc-database van WDP. Wat bedoel je met importeren, heb je dan een andere of een veranderde lijst?

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #2 am: 02. Februar 2015, 11:56:26 »
Hallo Ed,

Je kunt deze functiesymbolenlijst bekijken als je de Funktionssymbolen editor opent. je krijgt dan een venster zoals afbeelding 1 en daar kun je ze zien en ook bewerken.

Houd rekening met zelf gemaakte symbolen en een backup hiervan ... ( wijzigd volgens mij in V2015, dan kunnen standaard symbolen niet gewijzigd worden, wel wordt er een kopie gemaakt die bewerkt kan worden)

Zoals je ziet is er geen import funktie. Je kunt door het bestandje funcicons.zip uit te pakken en deze in je wdp map te zetten alle gemaakte symbolen gebruiken.

Let op !!!  je oude versie wordt hiermee overschreven en krijg je dus een andere versie. Deze versie komt van het duitse forum en bevat volgens mij de meest laatste icons. Bij twijfel uiteraard een Backup maken !!!

er zijn overigens een hoop blanko icons om zelf aan te passen.

met de symbolen editor kun je overigens wel een en ander importeren of kopieeren. Daar kan ik niet zo 123 een kleine uitleg geven, maar dat wijst zich vanzelf..

Ik hoop dat we zo je vraag hebben beantwoord ...

hier staat hoe je een symbool kunt kopieeren en dan bewerken :

http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=71167.msg161667#msg161667

Grtz

eric

Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 02. Februar 2015, 12:39:25 von rocofan »
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline Ed Bakker

• Senior-Mitglied
« Antwort #3 am: 02. Februar 2015, 13:02:39 »
Hartelijk dank,
Ik weet hoe ik moet edditeren enz. Ik hebe me waarschijnlijk niet goed uitgedrukt.
Waar het mij om gaat is dat er in Loks steeds nieuwe functies bijkomen.
Bij voorbeeld in de Trix Lint die ik net heb gekocht.
Deur achter Lins, Deur voor Links, Deur achter rechts, Deur voor rechts openen.
Ik vroeg me af of er iemand is die de bestaand lijst aanvult en publiceert dan hoef ik niet steeds eerst zelf het wiel uit te vinden.
Ook zou ik willen weten welke symbolen standaard zijn en niet gewijzgd kunnen worden.
Groeten,
Edward
Spur H0, 2-rail, DCC
Viessmann Gleisbesetz / Rückmelde modulen S88 bus. DS2010 Sven Brandt decoder voor draaischijf

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #4 am: 02. Februar 2015, 13:21:44 »
Hallo Edward,

Zoals gezegd ....

je kunt je eigen iconen uitwerken en uitbreiden ... of zoals ik zei het bestandje Funcicons dat door een betatester gemaakt is  vervangen voor je eigen.

Er is geen algemeen bestand wat steeds door iedereen ge-update kan worden, het is een beetje ieder voor zich.

Ik heb begrepen dat er op dit moment nog geen symbolen zijn die niet gewijzigd kunnen worden, men adviseerd zoals je al kon lezen een kopie te maken van een icoon en deze kopie dan aan te passen. Dit zou in W2015 wel het geval worden en tevens een oplossing voor de backup van de zelf gemaakte iconen.

Kortom ...  maak zelf een icoon voor je deur , kopieer deze dan een aantal keer en pas ze aan voor de andere deuren.

grtz

eric

« Letzte Änderung: 02. Februar 2015, 13:23:44 von rocofan »
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Ed Bakker

• Senior-Mitglied
« Antwort #5 am: 02. Februar 2015, 13:50:14 »
Bedankt, Ik zal dat maar doen, Groete,
Edward
Spur H0, 2-rail, DCC

jlt

• Gast
« Antwort #6 am: 02. Februar 2015, 13:51:26 »
Hallo Edward,

Als je naar de lok databank gaat en je maakt je mooie Lint aan met de decoder nummer.
Dan ga je naar de functie decoder lijst.
Die functie decoder lijst zit pal naast de lok decoder menu.
Dus niet het tabblad want die is voor wagons e.d.

Dus even terug naar de functie decoder register.
In die register zie je F1 t/m F28.
Als je de deuren e.d. symbolen wil zoeken, dan kies je een F nummer, en dan klik je de funktie symbolen.
Die deuren moet je in die funktie symbolen doorscrollen naar beneden.
Daar zitten verschillende deur opties.

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #7 am: 02. Februar 2015, 14:01:58 »
Hallo edward,

Nog even een aanvulling op alle reeds gegeven antwoorden ....

Je kunt natuurlijk ook één deur symbool nemen en dan de omschrijving wijzigen. Dat is dus wat Jan zegt ... en als toevoeging dan van mij ... wijzig de omschrijving. ->  op regel staan en rechtermuis klik ...

dit is dus als je de gewenste deuren hebt ingevoerd ( zie afbeelding)  de omschrijving veranderen in deur links voor, links achter ... etc etc ..  dan hoef je maar één icoon te maken als je niet vindt wat je zoekt.

Mijn bestandje Icons is overig in het duits, ik weet niet of je nu een nederlandse Icon hebt ...

Grtz

eric

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration: