Autor Thema: Koppelen loc met trein met profielen  (Gelesen 5904 mal)

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 347
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Koppelen loc met trein met profielen
« am: 03. März 2015, 14:50:32 »
Goede middag,

ik heb op mijn baan de volgende situatie:
XXX = ontkoppelings rail
x = begin van een terugmeldsectie van waaruit gemeten kan worden

  A====x=================================XXX============B
                               <-------------------------------------------------> trein A
                                             <--------------------------------------> trein B
Een lok X rijdt met trein A van A naar B tot op de ontkoppelingsrail XXX en zet de trein daar af. Trein A heeft de lengte zoals getoond.
Een lok Y komt dan vanaf A om de trein A op te pikken. Dit kan met een koppelings FS met een profiel dat de lok een aantal cm vanaf begin rmk (x) tot aan trein A laat rijden. In principe kan dit met een Lok Id0 voor alle loks.

Als je hezelfde wil doen voor trein B heb je een ander profiel nodig want de afstand van x naar trein B is langer.
Zover alles OK.

Maar als je nu 20 treinen hebt elk met zijn lengte, of nog erger als je de samenstelling van de treinen verandert dan werkt dat niet meer, want je kan nooit zoveel profielen maken als er mogelijke treinlengtes zijn.

Het probleem zit hier dat een profiel gekoppeld wordt aan de bewegende lok, maar die heeft geen informatie over hoelang de trein is waar hij naar toe moet. Het ware beter geweest als je in dit geval het profiel kon koppelen aan de trein waar de lok naar toerijdt, want dan kon je uit de lengte van de trein de afstand bepalen hoever de lok moet rijden vooraleer hij bij de trein komt.

Mijn vraag is dus: heeft iemand hier een oplossing voor bedacht?
Mijn verzoek is of de ontwikkelaars van WDP hier een oplossing kunnen voor ontwikkelen?

met de beste groeten

Luc Diels

Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdspoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery oost-en westheuvel, kohlheim en industriezone west afgewerkt, Station Marceltal in aanleg
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline H.v.d.Oosterkamp

  • Moderator
  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 541
  • Ort: Culemborg Ort bei GoogleMaps suchen nl
Re: Koppelen loc met trein met profielen
« Antwort #1 am: 03. März 2015, 16:15:22 »
Hallo Luc,

Bij mij gaat het zo: De loc met wagens stopt zodanig dat de 1e wagen waar aan gekoppeld wordt steeds op dezelfde plaats staat, dus voor mij maakt de lengte van de trein niets uit. Een korte of een lange trein, daar van staat de 1e wagen op praktisch dezelfde plaats stil. Het aan koppelen gebeurt dus ook op dezelfde plaats.
Dus in dat geval heb je minder profielen nodig. Ik hoop dat ik jou vraag goed geïnterpreteerd hebt.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 347
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re: Koppelen loc met trein met profielen
« Antwort #2 am: 03. März 2015, 17:06:01 »
Beste Henk,

de tweede lok komt van de andere zijde, dan waar de eerste heeft afgekoppeld, bvb in een kopstation waar de binnenrijdende lok aan het spooreinde afkoppelt terwijl de tweede lok die de trein komt ophalen binnen komt gereden van het wisselcomplex. Het einde van de treinen is dus steeds verschillend.
Dus dat is anders dan wat jij doet.

Toch bedankt voor het meedenken

Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdspoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery oost-en westheuvel, kohlheim en industriezone west afgewerkt, Station Marceltal in aanleg
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: Koppelen loc met trein met profielen
« Antwort #3 am: 03. März 2015, 17:28:25 »
Hallo MSV,

Ik denk dat de oplossing van Henk wel de oplossing is voor jou probleem. Je geeft zelf al aan dat je niet zoveel profielen tot je beschikking hebt. Lijkt mij ook een ondoenlijke zaak.

Naar mijn zeer bescheiden mening zul je 2 ontkoppelrails moeten hebben, een voor links ontkoppelen en een voor rechts. dan de oplossing van Henk hier op los laten, maar dan voor 2 richtingen.

Indien je werkt met een vast plaats ontkoppelen zoals Henk zegt, bespaar je je de vele profielen.
Ik heb jou vraag al eens eerder voorbij zien komen.

Met stop am Kontact kun je volgens mij precies stoppen maak je laatste wagon RM vaardig en je kunt zowel links als rechts ontkoppelen en weer koppelen.

Naar mijn mening gaat het niet anders, want bij een lok van 3 meter die ook nog eens verschillend moet aankoppelen met gebruik making van 1 stop plek en oneindig veel koppelplaatsen schuift de lengte steeds over het stuk spoor heen en weer dat dit ondoenlijk wordt.

de twee ontkoppelaars plaats je zover uit elkaar als je langste treinsamenstelling zodat je altijd binnen de twee ontkoppelrails blijft. dan moet het verder een eitje zijn.

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 347
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re: Koppelen loc met trein met profielen
« Antwort #4 am: 03. März 2015, 18:01:21 »
Beste Eric,

Ik waardeer jullie meedenken maar ik denk nog steeds dat jullie het probleem nog niet volledig begrepen hebben, of ik begrijp jullie oplossing niet :(

Een trein komt een kopstation binnen gereden en de lok moet gewisseld worden. De lok koppelt af op het einde van het dode spoor (B in de schets) en rijdt een beetje verder. De trein staat dan netjes afgekoppeld met zijn begin op de ontkoppelrail. Die kun je niet verplaatsen voor elke trein. Het hoofdeinde van elke trein staat dus op een vast punt namelijk aan de ontkoppelrail. Het einde van de trein staat dan ergens op het spoor afhankelijk van de lengte van de trein.

De tweede lok komt nu van het wisselcomplex aangereden en moet aankoppelen aan het einde van de trein, maar de positie van dat einde is dus variabel, afhankelijk van de lengte van de trein. Het begin van de trein staat dan nog steeds op de ontkoppelrail. Ik moet dus de afstand vanaf de rmk tot het variable einde van de trein ingeven in het profiel, maar dat gaat dus alleen als je voor elke trein een apart profiel zou maken.

Een tweede ontkoppelrail heeft hier geen zin, want ik kan toch moeilijk het einde van de trein afkoppelen :)

In mijn schets komt de tweede lok dus vanaf A en moet naar het einde van trein A en trein B kunnen rijden, terwijl de eerste lok aan punt B afgekoppeld staat.

Ik hoop dat ik het nu duidelijk heb uitgelegd.

Mijn punt is dat een profiel gekoppeld is aan een lok die gestuurd wordt, terwijl de variabele hier de stlstaande trein is, en het profiel dus eigelijk afhankelijk zou moeten zijn van de stilstaande trein, en dat kan nu niet.

groetjes uit Qatar

Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdspoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery oost-en westheuvel, kohlheim en industriezone west afgewerkt, Station Marceltal in aanleg
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: Koppelen loc met trein met profielen
« Antwort #5 am: 03. März 2015, 20:53:47 »
Hallo Luc,

Zover mij duidelijk is , begrijp ik wat jij wilt ... Alleen denken we blijkbaar anders.

Ik zal het eens op mijn testbaantje uitproberen.

Mijn gedachte was dat als je op twee plaatsen de eindes van de trein kunt ontkoppelen dus voor en achterkant, je ook op twee plaatsen kunt koppelen. dan ben je namelijk van het verschillende lengte probleem af.
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Koppelen loc met trein met profielen
« Antwort #6 am: 03. März 2015, 21:29:31 »
Luc, Ik denk dat ik je probleem wel snap(hoop ik).
Even een paar praktische uitgangspunten. Als je 40 loks hebt en talloze treinlengte variaties, tsja dan moet je wel veel profielen maken. Dat is dan een baan en een hobby op zich. Maar ik neem aan dat er bij jou ook wel een beperking is in het aantal treinlengten en loks dat je deze koppelactie wil laten uitvoeren.
Als dat zo is zou je het volgende kunnen overwegen.
Bij mij komt er een lok aan om aan te koppelen.
Deze lok zet op rmk 14 een richtingspijl om.
In het lok-ido profiel van deze lok staat deze richtingspijl ook.
Als de pijl in die richting staat krijgt de lok een stopbevel na 60 cm.

Ik snap dat die 60 cm afhankelijk is van van de treinlengte die moet worden aangekoppeld.

Nu het volgende: Je kunt in de stw zie screenshot een maximale treinlengte ingeven en wanneer een lok op rmk y is moet de pijl om. Je moet nu net zoveel van deze stw maken als je treinlengten wilt laten aankoppelen.(zeg 20 verschillende lengten)
Dit is een kwestie van kopieeren/plakken met andere cm invullen.(20x)
vervolgens maak je zeg even 20 lok-ido profielen (is ook kopieeren/plakken met ook 20x een ander cm getal.
Met opmeten mee is dit een avondje werk. Nogmaals als je zegt elke lok moet elke denkbare treinlengte kunnen koppelen. ja dan heb je een paar jaartjes werk. Maar is dit ook de praktijk ???
Hoop dat je hiermee uit de voeten kunt.

Gr. Kees


Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 347
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re: Koppelen loc met trein met profielen
« Antwort #7 am: 04. März 2015, 11:07:29 »
Kees,

Bedankt voor het meedenken.
Ik ga dat eens uitproberen. Het lijkt mij een slim bedacht alternatief.  :)
Ik kom erop terug.

Ik ben het met je eens dat dit een hobby is en dat iets uitwerken op zich erbij hoort. Maar ik probeer nu eenmaal alles te automatiseren (mijn aard van het beestje) en dus zou ik iets willen hebben dat kan rekenen, zoals bij IZNF waar de trein stopt in het midden van perron onafhankelijk van de treinlengte. Daar wordt ook gerekend door WDP. Misschien dat onze Beta Testers hier ooit inspiratie uit halen.  ;)

Groetjes

Luc


Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdspoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery oost-en westheuvel, kohlheim en industriezone west afgewerkt, Station Marceltal in aanleg
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: Koppelen loc met trein met profielen
« Antwort #8 am: 04. März 2015, 12:20:12 »
Hallo MSV,

ik ben het met deze stelling eens ...

Zitat
dus zou ik iets willen hebben dat kan rekenen, zoals bij IZNF waar de trein stopt in het midden van perron onafhankelijk van de treinlengte. Daar wordt ook gerekend door WDP.

ik denk alleen gezien het feit dat een ontkoppelrail met de enorme toename van elektrische ontkoppelaars die tegenwoordig op een lok zitten langzaam zal verdwijnen. Zeker als je ziet dat er T4T decoders zijn waarmee je waar en wanneer je wilt de boel kan ontkoppelen.

Zitat
Misschien dat onze Beta Testers hier ooit inspiratie uit halen.  ;)

Ik hoop het ook, maar verwacht gezien het bovenstaande eigenlijk niet meer ... Er is teveel moois wat beter en flexibeler werkt .... ik zie het maar als het ooit opkomende derde remlicht.

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 347
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re: Koppelen loc met trein met profielen
« Antwort #9 am: 04. März 2015, 14:08:32 »
Hoi Eric,

maar zelfs met het T4T systeem blijft mijn probleem gelden, het wordt alleen nog moeilijker omdat je dan niet meer weet waar het begin en einde van een trein staan. Maar dat zou op te lossen zijn door met een profiel te meten waar je de trein afzet te meten vanaf een rmk. Dan ligt het begin vast en dus ook het einde.

groetjes

Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdspoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery oost-en westheuvel, kohlheim en industriezone west afgewerkt, Station Marceltal in aanleg
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 347
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re: Koppelen loc met trein met profielen
« Antwort #10 am: 04. März 2015, 16:14:46 »
Hoi Kees,

nog een vraagje: In je beschrijving zet je dat de richtingspijl ook in het profiel staat en dat als de pijl in een bepaalde richting staat de trein bevel krijgt om nog een bepaalde afstand te rijden.
Maar voor zover ik weet is in een profiel de voorwaarde om iets uit te voeren het bereiken van een rmk, ik weet niet hoe de toestand van een richtingspijl dat kan triggeren, tenzij die richtingspijl een rmk heeft die je invoert in de rijweg. Maar in dat geval moet ik voor elke richtingspijl die je in de STW creëert ook een FS met die rmk creëren. Maar dat zie ik niet.
Dus mijn vraag: hoe zorg jij ervoor dat in een profiel iets wordt uitgevoerd afhankelijk van de richting van een richtingspijl?

groetjes

Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdspoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery oost-en westheuvel, kohlheim en industriezone west afgewerkt, Station Marceltal in aanleg
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Koppelen loc met trein met profielen
« Antwort #11 am: 04. März 2015, 19:31:19 »

luc je hebt helemaal gelijk. Ik heb e.e.a te kort door de bocht beschreven.
Dit koppelprofiel werkt bij mij als volgt.
De rijweg wordt geactiveerd dan zijn er wat acties, loklicht aan, Rook aan, knipperlicht boven loodsdeur aan, loodsdeuren open, knipperlicht uit. vanaf start van de lok gaan de sec. lopen(geen cm omdat de lok over een wisselstraat rijdt zonder terugmelding op de wissels) na x seconden vanaf start rmk gaat de pijl om deze geeft een virtuele rmk als bezet. op dat moment krijgt de lok die nu op de virtuele rmk is (virtueel) na x cm een stopbevel. Uiteraard afhankelijk van de treinlengte en de afremsnelheid van de lok.
Deze laatste cm zijn ook voor jou aanpasbaar voor de verschillende treinlengten, dus heb je ook maar 1 rijweg nodig met 1 richtingspijl(of wat voor schakelaar dan ook).

Ik heb het al wel eens eerder geschreven. WDP is tot veel in staat. Probleem is echter dat met veel loks hoe je ook je best doet met de cv's van de decoders, de motoren en het inmeten je toch niet alle loks exact op dezelfde manier aan het lopen krijgt. Ergo, je streven om alle loks met alle verschillende treinlengten echt perfekt dit soort acties te laten uitvoeren zal best lastig worden. Ik heb nogal wat dubbeltracties en zelfs drievoudige tracties rijden maar geloof me dat heeft heel veel tijd gekost en met sommige loks lukt het gewoon niet. Wat ik hiermee zeggen wil is dat het misschien bevredigender is om bepaalde loks en wagons uit te kiezen en daar de verschillende leuke mogelijkheden van WDP op los te laten.
Dat geeft minder storingen en hoef je niet in te grijpen in de lopende ZFA. Maar goed iedereen heeft in deze hobby zo zijn speerpunten en dat maakt het ook leuk.
Ik heb WDP nu al een paar jaartjes en bv. de IZNF is een hele prettige update(zou 'm niet meer willen missen), maar eerlijk gezegd werkte het bij mij al voor die tijd, echter had ik wel 6000 profielen. Ik wil maar zeggen, ik zit zelf niet te wachten op het moment dat ik tegen mn baan moet gaan praten. Ook de scenery(incl servootjes die dingen doen ed.) , maar ook het puzzelen met WDP  beleef ik veel lol aan, juist als dingen niet helemaal vanzelf gaan.

Wel ik hoop dat mn uitleg nu wat completer is en dat je er wat mee kunt.

Gr. Kees
« Letzte Änderung: 04. März 2015, 20:16:59 von Kees Polm »
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline luc diels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 347
  • Ort: Bellegem Ort bei GoogleMaps suchen be
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re: Koppelen loc met trein met profielen
« Antwort #12 am: 04. März 2015, 20:11:44 »
Kees,

ik zie alleen jouwcitaat uit mijn email, maar niet jouw antwoord. En juist dat interesseert mij  ;)

Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdspoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery oost-en westheuvel, kohlheim en industriezone west afgewerkt, Station Marceltal in aanleg
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Koppelen loc met trein met profielen
« Antwort #13 am: 04. März 2015, 20:17:34 »
nu wel goed ?  ;D
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Eric Baan

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1142
  • Ort: Heerlen Ort bei GoogleMaps suchen nl
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: Koppelen loc met trein met profielen
« Antwort #14 am: 04. März 2015, 20:22:28 »
hallo,

ik begrijp je oplossing wel, maar zou het zelf zo niet willen doen. Ik blijf dit draadje dan ook niet meer volgen en geef ook geen commentaar meer omdat het geen bijdrage meer is aan je oplossing.

Ik lees het wel als het loopt zoals je graag zou willen.


Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10