Opgevallen is de pijltjes problematiek. Moet mij er maar eens inverdiepen. Somige rijwegen vragen om een richting aan te geven. Er lijkt zich dan een nieuwe rijweg aan te maken. Vraag ik helemaal niet om. Ik heb meen ik 800 rijwegen. Waarom doe ik dit mij aan als ik alles met de hand moet doorlopen.
Het is mij opgevallen dat ik wel treinen kan laten rijden via stellen und Fahren knop. De knop zugfahrten wordt niet meer actief. Opgevallen is dat Stellen und fahren voor mij nu de zelfde betekenis heeft en de trein niet gaat rijden als de rijweg niet vrij is. In de oude versie reed de trein dan overal doorheen. Wat is dan nu nog het verschil tussen stellen und Fahren en zugfahrten
Wat ik mis is een simpele hotkey in de menubalk om verkeerd ingestelde fahrstrasse op te heffen. Ik heb de knop f7 gevonden. Waarom haalt Peterlin zon handige knop weg?
Ik heb een rijweg aangemaakt op de oude versie waar alle belangrijke wissels in getekend zijn die ik bij afsluiten allemaal rechtdoor leg. Dit was gemakkelijk. Ik klik links en rechts van de lijn en de wissels worden gelegd. In 2015 vraagt het programma ineens om een terug melder.
Ingegelen van lokomotieven. Het lukt niet. Ik heb twee strecken gedefinieerd. Een lang en een kort traject. Het korte teaject bestaat uit 5 stukjes van ongeveer 40 cm. Verschillende zaken geprobeerd. Loks met geluid en zonder. 3 punts meting en 15 punts meting. 10 sec 15 sec en 30 sec meting. Ook heb ik een rollenbank van Marion Zeller. Ook daar metingen op gedaan. De meting op het gedefinieerde traject mislukt in de eerste meting. Heen geeft een waarde. Terug 10000 km en de meting wordt afgebroken, ook met extra wagens aan de lok. De meting met de rollenbank gaat echt nergens over. Een 15 punts meting geeft een zeer ongegelmatige curve en het lijkt eigenlijk nergens op.
Ik vraag mij wel eens af. Ik heb een programma wat werkt waarom geef ik eigenlijk zoveel geld uit om vervolgens met een berg werk opgezadeld te worden. Ik heb het programma eigenlijk alleen gekocht om met een smartphone de trein te kunnen bedienen op onze clubbaan en dmv I-pads verschillende stelwerken in te richten.
Voor mijn thuis spoorbaan dacht ik met km instelling een beter en betrouwbaarder trein bedrijf te kunnen realiseren.
Ik moet eigenlijk je even corrigeren.Je bent van ProX direct naar 2015 overgestapt, en dit is wel een grote stap, namelijk ben je twee WDP generaties erover heen gegaan. En nu de derde generatie de nieuwe 2015.Van die 800 rijwegen die je hebt gemaakt weet ik dat in die tijd veel dubbele rijwegen zijn gemaakt voor standaard en een copie rijwegen voor Profile aanmaak. Dat is nu allang gecorrigeerd waardoor je zeker 2/3 van de rijwegen kunt verwijderen.Dat je met de hand de rijrichting dient te corrigeren heeft het volgende doel. Namelijk dat je meteen weet waar de locomotief/Trein in welke richting die op gaat rijden.Die reparatie is heel simpel door op de camera in te drukken en druk aanhoudend op de Schift toetst, en vervolgens kies je in een Rijweg, de Start (aanklikken) en vervolgens het Doel (aanklikken).Dan gaat WDP die gekozen Rijweg automatisch repareren en zet het om in Rijrichting modus.Als dat is uitgevoerd, druk dan het rode knopje voor het opslaan.Dat is het enige "inschikelijkheid" wat je van WDP mag verwachten.
Ja en Nee.Stellen und Fahren en Stellen und Fahren und Zugfahrten heeft twee functies gekregen, maar ze werken allebei hetzelfde. Het zit namelijk zo, wanneer je een locomotief niet in de Treindatabank opgenomen hebt, maar je wil manueel met de Loc gaan rijden, bijv. met smartphone e.d., dan zit daar de scheiding in die twee opties.Als je een Rijweg gemaakt hebt, maar je wilt niet dat de locomotief betrokken wordt in die Rijweg en je wilt manueel rijden, dat is die optie Stellen und Fahren om alvast je wissels en seinen en diens meer in die gemaakte Rijweg correct om te zetten. En dan kun je met je Smartphone e.d je locomotief handmatig laten rijden, en dient dan ook zelf te laten stoppen. Als de loc bij het Doel contact is gekomen, dan sluit die Rijweg ook automatisch af. De optie Stellen und Fahren und Zugfahrten is wanneer je een loc opgenomen hebt in de Treindatabank, dit gaat volledig automatisch van Start naar Doel contact.
Ik heb een rijweg aangemaakt op de oude versie waar alle belangrijke wissels in getekend zijn die ik bij afsluiten allemaal rechtdoor leg. Ant w Jan LeendertHiermee kun je de knop gebruiken die de grundstellung van alle wissels worden ingesteld.Je kunt nu ook wissels uitrusten met terugmelders.
Vraag JosIngegelen van lokomotieven. Het lukt niet. Ik heb twee strecken gedefinieerd. Een lang en een kort traject. Het korte teaject bestaat uit 5 stukjes van ongeveer 40 cm. Verschillende zaken geprobeerd. Loks met geluid en zonder. 3 punts meting en 15 punts meting. 10 sec 15 sec en 30 sec meting. Ook heb ik een rollenbank van Marion Zeller. Ook daar metingen op gedaan. De meting op het gedefinieerde traject mislukt in de eerste meting. Heen geeft een waarde. Terug 10000 km en de meting wordt afgebroken, ook met extra wagens aan de lok. De meting met de rollenbank gaat echt nergens over. Een 15 punts meting geeft een zeer ongegelmatige curve en het lijkt eigenlijk nergens op.
Antwoord Jan LeendertIn de locomotief meting menu staat boven een tekst van uitleg hoe je die meettraject kunt opbouwen.Voor H0 dien je iedergeval dat de C meetgedeelte minimaal 150 cm lang moet zijn!!.De 5 stukjes van 40 cm gaat niet werken?.Deze meetmethode heeft niets met geluid te maken, die dienen alleen om je locomotieven naar Km/hr te ijken.Met de Marion Zeller bank moet je even naar het adres checken, staat in de beschrijving van MZ gebruiksaanwijzing of kijk in het hoofdstuk van WDP handboek.
Ik vraag mij wel eens af. Ik heb een programma wat werkt waarom geef ik eigenlijk zoveel geld uit om vervolgens met een berg werk opgezadeld te worden. Antw Jan LeendertIk denk dat het best wel meevalt.