Hoi Eric,
Ja, dat is een thema wat al aardig is aan gesleuteld de ZF (treinrit).
Even een klein correctie. Het gaat om het verschil in het gebruikmaking tussen ZF enof FS met Anschlussfahrten. Daar die twee tools vergelijkbaar zijn.
Echter zit tussen die twee, verschillen in.
Daarbij even toevoegen, geldt alleen in de 2015 versie. De voorafgaande versie hebben de oude klassieke ZF bewerkingen.
De nieuwe 2015.
Vroeger werd als revolutionair de ZF geïntroduceerd waarbij je elke FS delen aan elkaar konden worden gekoppeld tot 1 treinrit die rechtstreeks van A naar B gereden konden worden. Meer niet. Nu in de 2015 versie biedt binnen de ZF de mogenlijk om tussen A en B tussenstops te plaatsen. En diensttijden zitten geïntegreerd.
FS met Anschlussfahrten bieden dezelfde mogelijkheid alleen geen tussenstops.
Die tussenstops is heel makkelijk bij ZFA door wachttijd in te voeren.
Maar er zit wel een verschil tussen ZF en FS met Anschlussfahrten. Namelijk wanneer je 50 regels aan ZF opgenomen is, en wanneer je een stroomonderbreking hebt door kortsluiting of stroomuitval, en je start opnieuw je treinbaan weer op, dan vervolgd de treinritten niet!!.
Je zult de treinen handmatig naar de begin positie moeten brengen.
FS met Anschlussfahrten hebben dit stroomuitval verschijnselen niet. Bij het opstarten van de treinbaan vervolgd de rest met ZFA netjes alles vervolgd op zijn plaats.
Anschlussfahrten is een naloper van Folgestrasse. Ze hebben een functie om een FS (rijweg) naar een volgende rijweg zonder te stoppen kunnen vervolgen. Ook kan men die Anschlussfahrten gebruiken voor ZF. Die mix is een uitstekende flexibiliteit voor de gebruiker.
Het is ook een persoonlijke smaak van de WDP gebruiker, die kan kiezen tussen die twee varianten, zoals de Duitse WDP gebruikers hebben aangegeven.