Autor Thema: terugmeldcontacten  (Gelesen 5424 mal)

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Re: terugmeldcontacten
« Antwort #15 am: 19. Oktober 2016, 19:58:40 »
Jos, ik heb je een Pb gestuurd.

Mvrgr Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline josje40

• Junior-Mitglied
« Antwort #16 am: 21. Oktober 2016, 05:59:30 »
Goedemorgen
Gisteren middag mee aan de gang gegaan.
Er zit schot in. Als de loc over een schakelrail rijdt veranderd op het scherm de stand magneetartikelen, maar op de baan niet.
Het lijkt of er geen contact met de baan is. Ik denk dat er iets bij de basisinstellingen niet goed zit.
De s88 heeft 16 ingangen en volgens het handboek moet je bij WDP voor iedere s 88 2 modules aanmaken.
Ik werk met 5 s 88 ers, dus ik heb 10 modules aangemaakt. Mijn vraag is nu of dit goed is.
Als ik er nou niet uitkom, ga ik op 12 november naar Culemborg toe.
Groeten    Jos

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #17 am: 21. Oktober 2016, 11:51:58 »
Hallo,

Ik probeer de gegevens te analyseren want het roept nog al wat vragen op wat je schrijf.

Zitat
Als de loc over een schakelrail rijdt veranderd op het scherm de stand magneetartikelen

Dat zijn dus 2 dingen:
 1e het houdt dus in dat als de lok over het contact heen rijd het gegeven bij WDP binnen komt dat het contact is bedient en dus werken de terugmelders.
2e Ik begrijp niet wat je dan bedoel dat een magneet artikel schakelt tenzij je deze terug melder hebt gekoppeld aan een magneet artikel dan kan die schakelen (een wissel bij voorbeeld)

Zitat
Het lijkt of er geen contact met de baan is.
Je zegt net (hier boven) dat er contact is want de terugmelder komt binnen!

Zitat
De s88 heeft 16 ingangen en volgens het handboek moet je bij WDP voor iedere s 88 2 modules aanmaken.
Ik werk met 5 s 88 ers, dus ik heb 10 modules aangemaakt. Mijn vraag is nu of dit goed is.
Is correct. Anders zet even een screen shot hier van de terugmelder instellingen dan kunnen we zien of het goed is ingegeven>

Zitat
Als ik er nou niet uitkom, ga ik op 12 november naar Culemborg toe.

Lijkt me zo wie zo een goed idee  ;)

mvrgr Bob

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline josje40

• Junior-Mitglied
« Antwort #18 am: 21. Oktober 2016, 16:25:43 »
Hoi
Bij Win digital veranderd de stand van de seinen, wissels e.d. op het scherm en ook op de baan als de loc over een contactrail rijdt, die natuurlijk op een s88 is aangesloten. Bij WDP veranderd de stand alleen op het scherm en niet op de baan zelf.
Jos

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #19 am: 21. Oktober 2016, 19:37:45 »
Hallo Jos,

Ja, dat doet WDP ook allemaal  ;)

Nogmaals de vraag vanaf het begin: als je je schakelcontact beweeg zie je dat dan in WDP op het scherm!
Zie je dan een stuk rails met het juiste RMK nummer rood worden!!!!

Waarom antwoord je overigens niet op mijn Pb (persoonlijk bericht)?

mvrgr Bob

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #20 am: 22. Oktober 2016, 08:59:53 »
Hallo Jos,

Als de RMK op je scherm rood wordt dan werken de terug melders  :D

Als je nu wat wilt schakelen met een magneet artikel dan kan je dat nu op verschillende manieren bewerkstelligen.

Als je boven in dit schrm kijk zie je een 1 staan Bij "meine mitteilungen" of mijn mededelingen als je daar op klik krijg je een overzichtje dan zoek je mijn berichtje en klik je daar weer op en kan je antwoorden.

Mvrgr Bob

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #21 am: 22. Oktober 2016, 13:04:50 »
waarom zo'n gehamer op PB'tjes ?

waarom niet gewoon open zodat iedereen kan meekijken ?

begint een lekker sfeertje hier te worden, moet me daar eens over gaan bedenken of ik daar nog wel aan mee wil werken ...

Grtz

eric

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #22 am: 22. Oktober 2016, 17:12:07 »
Jos,

Mijn Pb was bedoeld om je hulp aan te bieden.
Culemborg is geen must en mag je gelukkig zelf bepalen

Mvrgr Bob

Offline josje40

• Junior-Mitglied
« Antwort #23 am: 22. Oktober 2016, 17:22:59 »
Het is mooi geweest.
Ik stop ermee.

Jos

Offline luc diels

• Senior-Mitglied
  • Aut viam inveniam, aut faciam
« Antwort #24 am: 22. Oktober 2016, 19:19:18 »
Beste Jos,

opgeven is nooit de beste oplossing.
ik heb geprobeerd jou te helpen met een beschrijving.
ik heb nooit enig antwoord gekregen hoever je daarmee geraakt bent.
Jammer dat je opgeeft.
Het zal mij niet beletten anderen verder te proberen helpen.
Sommigen geven er de brui aan, anderen zetten door. Daarmee heb ik al vanalles met WDP kunnen realiseren. Zie maar naar mijn bijdragen over DS sturing met PiCommIT en het automatisch aan- en afkoppelen op diverse plaatsen in een trein met optische ogen.
De wereld is aan de doorzetters.
Ik stoor mij ook niet aan PB's, alhoewel ik ook wel open communicatie verkies. Ik zou ook nooit op het forum zetten dat ik iemand een PB stuur. Dat heeft geen meerwaarde.

Luc Diels
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

jlt

• Gast
« Antwort #25 am: 22. Oktober 2016, 21:32:29 »
Hallo Josje40,

Jou schakelrail van Marklin werkt als een moment schakeling. Uit jou bericht heb de schakelrail aan een S88 bezetmelder gekoppeld zodat bij het aanrijden van een lok de hendel omgezet wordt totdat die bezetmelder aangezet wordt.
Onder de bezetmelder menu vindt je de moment schakeling i.p.van duurcontact.

Mvg
Jan

Guten Abend,

wir - und damit meine ich Herrn Peterlin und mich - lassen im Forum keine Beleidigungen gegen wen auch immer zu. Als neutraler Moderator ist es meine Pflicht, hier einzugreifen und muss daher leider den letzten Beitrag editieren. Außerdem werde ich diesen Thread schließen. Ich muss doch sehr darum bitten, in diesem Forum Anstand zu wahren!

Stefan Lersch
« Letzte Änderung: 22. Oktober 2016, 23:50:02 von Stefan Lersch »